/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
formater bærbar med xp
Fra : risvej07
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 26-12-07 10:44

min pc er gået ned og vil ingen ting. ved opstart af windows starter den bar igen og igen.hver gang kontroller den filsystemet på C. selv om jeg prøver fejlsikret tilstand eller en af de andre, sker der ingen ting. kan ikke starte cd med xp op. kan ikke starte recovery cd op. selv om den er sat til at boot fra cd drev....kan ikke starte op med start disketter... selv om den booter fra diskette drev. jeg kan komme ind i bios ellers ingen ting hvad gør jeg??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-12-07 10:52

Hvilken bærbar taler vi om?

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 26-12-07 10:55

fujitsu/siemens... amilo

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-12-07 10:59

Sæt first boot til cdrom, og desable andre boots, og prøv igen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-12-07 11:00

Kunne tyde på en defekt ramblok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 11:03

Eller du har fået lavet så meget "ged" i det at der ikke længere eksisterer drivere til den...

Næsten alle bærbare kører med "licenslavede" motherboards - og de VIL kun køre med "fabriks"systemerne som de er lavet til....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-12-07 11:09

der er jo som sagt sket et eller andet med dit styresystem og den genstarter vel ved alle fejl. Prøv i bios at - Disable - den mulighed med genstart ved fejl.

Ellers burde den kunne boote op på en hel clean boot fra cd eller disketter.

Men hvad er det lige nøjagtigt der sker når den skal til at boote og den genstarter. Kommer der ingen fejlmeddelser.

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 26-12-07 11:14

ingen fejl meddelser, kan ved bootstart på cd, bede om R for at reperer og indlæser en masse filer, men kan ikke start windows alligevel...og vil ikke starte op på cd, der hvor jeg kan formatere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-12-07 11:30

Hvis den kommer frem til repair er den jo faktisk indlæst. Du skal så blot ikke taste R for repair men gå videre til ny install.

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 26-12-07 12:02

så sker der ingen ting

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 12:11

Citat
Næsten alle bærbare kører med "licenslavede" motherboards - og de VIL kun køre med "fabriks"systemerne som de er lavet til....

Vi prøver igen....

Brug "originalcden.....

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 26-12-07 12:21

ja vi prøver igen og igen vi har prøvet med original cd der fulgte med pc`en
og vi prøver igen der sker ingen ting nyt!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 12:24

Virker "originalcden" heller ikke tyder det på en alvorlig hardwarefejl.......

Alderdom måske ????

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 26-12-07 12:40

Enig med peet49, min bærbare opførte sig nognelunde på samme måde, jeg kunne dog holde liv i den så længe at jeg fik kørt en RAM test, med 1000 vis af fejl, jeg kunne ikke køre Recovery cd eller formatere eller installere programmer, kort sagt næsten lige meget hvad jeg gjorde, så kom der blå skærm, men så købte jeg nye RAM (dobbelt størrelse) det var som at få en ny bærbar

Godkendelse af svar
Fra : risvej07

Dato : 26-12-07 19:12

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-07 19:45

Selv tak, håber du bliver kørende igen