/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vedr. tabel i Word 2003
Fra : 2100
Vist : 980 gange
50 point
Dato : 26-12-07 10:40

Jeg har oprettet et skema i en tabel som jeg derefter laver om til en pdf-fil

Jeg har 2 spørgsmål vedr. word.
1. Hvordan gør jeg en celle aktiv så man kan skrive i cellen når man åbner skemaet som pdf
2. Hvordan indsætter jeg en firkant hvor man kan vinge af i firkanten, også som pdf

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-12-07 17:12

Det du søger er
Formularfinktioner der findes i WORD (eller formular felter)

En formular er et aktivt dokument, med felter der udfyldbare.

PDF er en fil udskriftformat, som er designet til at lave dokumenter bruger ikke kan ændre i, der ser ens ud på skærm og udskrift.

Du kan derfor ikke lave det du beskriver:

1. Hvordan gør jeg en celle aktiv så man kan skrive i cellen når man åbner skemaet som pdf
2. Hvordan indsætter jeg en firkant hvor man kan vinge af i firkanten, også som pdf

Måske kan du i Adobes eget program til at lave PDF filer, jeg har dog aldrig set det i praksis...
kig på http://www.adobe.com/ og se om adopbe Professional 8 måske kan.
Word kan ikke lave disse aktiv "form" dokumenter i PDF
mvh Ben

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-07 19:17

Hejsa 2100

Word: Gå i Vis - Værktøjslinier - Formular.

Herefter kan du lave det, du skriver om.

For at låse dokumentet, så der kun kan skrives i de felter, du har valgt, klikker du på hængelåsen på Formularværktøjslinien.

Håber, jeg har forklaret det klart nok - ellers kan jeg godt lave en forklaring i et dokument, som jeg kan maile til dig.

Moster

Annuller spørgsmålet
Fra : 2100

Dato : 29-12-07 16:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål