/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Engelsk til Dansk
Fra : netper
Vist : 6066 gange
100 point
Dato : 14-02-03 09:29

Her er endnu et par spørgsmål.

1 package frozen puff pastry, thawed (hvad er det ??)

Place the pastry cream into a pastry bag fitted with a round tip. (ville tro det var en sprøjtepose med rund tip, men jeg har jo lige fået af vide at pastry betyder kage hmmm)

Mvh
Per

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 14-02-03 10:08

Puff Pastry er tilsyneladende et varemærke.
Jeg fandt dette link: http://www.puffpastry.com/index.asp

Accepteret svar
Fra : rcn

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-03 11:56

Det er korrekt, at det betyder kage men det bruges også om dejlignende konsistenser.
Puff pastry vil jeg tro er stivpiskede æggehvider m. sukker/flødebollecreme. Så vidt jeg ved er det ikke noget vi kan købe på frost herhjemme, så hvor meget en pakke er, kan jeg ikke hjælpe med. Thawed=optøet.

:-9 Rikke

Kommentar
Fra : netper

Dato : 14-02-03 12:45

Ja ja jeg har jo i hvert fald aldrig påstået at jeg var god til at oversætte fra engelsk *GG*

Jeg tror lige jeg smider hele opskriften så i kan se det i sammenhæng

INGREDIENTS
2 cups milk
4 egg yolks
6 tablespoons sugar
3 tablespoons cornstarch, sifted
7 ounces bittersweet chocolate
2 1/2 tablespoons butter at room temperature
3/4 cup heavy cream
1 package frozen puff pastry, thawed

DIRECTIONS
First prepare chocolate pastry cream. Set out a large bowl of ice water and a smaller bowl. In a stainless steel pot, bring the milk to a boil. Whisk together the yolks, sugar and cornstarch in a mixing bowl. Add a small quantity of the hot milk to the egg mixture, whisking vigorously. Continue adding milk, a little at a time, until fully incorporated. Boil the mixture, whisking constantly, for one to two minutes. Stir in the chocolate, then remove from heat and scrape the pastry cream into the smaller bowl.

Place the small bowl into the ice water bath. Stir frequently to keep the cream smooth. Cool to 140 degrees. Remove the cream from the ice bath and stir in the butter, in three or four additions. Return the bowl to the ice bath and continue to stir occasionally until the cream is completely cool.

Whip heavy cream until it holds medium peaks, then gently fold into the prepared pastry cream. Place the pastry cream into a pastry bag fitted with a round tip.

Cut the puff pastry into 15 rectangular pieces. Place them on a parchment-lined sheet pan. Turn convection oven to 375 degrees. Dust the tops of the pastry rectangles with granulated sugar. Bake for eight to ten minutes. Turn pan around and bake for another eight to ten minutes.

Remove pastry from oven, then gently invert pan onto another parchment-line sheet pan. Sift powdered sugar on the unbrowned side of the pastry. Bake for another five minutes, until the sugar is smooth, shiny and caramelized. Watch carefully during this phase so pastry does not burn. Remove from the oven and cool to room temperature.

Split pastries rectangles and pipe pastry cream onto bottom layer, then replace with the top. Dust plates with cocoa powder and serve.

Og her er hvad jeg er kommet til på dansk.
hvis der var en der kunne oversætte det sidste var det jo helt perfekt

5 dl. mælk
4 æggeblommer
6 spsk. sukker
3 spsk. majsmel, sigtet
7 ounces bittersød chokolade
2½ spsk. smør, opvarmet til stuetemperatur
3/4 cup fløde over 36%
1 package frozen puff pastry, thawed

Start med chokolade kagecremen

Klargør en stor skål med isvand, og en mindre skål

Mælken bringes i kog i en gryde
Pisk æggeblommer, sukker og majsmel sammen, tilsæt lidt af den varme mælk, under kraftig omrøring tilsættes resten af mælken.
Kog blandingen op under konstant omrøring.
Rør chokoladen i og fjern gryden fra varmen, hæld kagecremen over i en mindre skål.

Sæt skålen i isvandet og rør hyppigt for at holde cremen jævn, nedkøl til 60 grader.
Tag cremen væk fra isbadet og rør smørret i.
Sæt skålen på isbadet igen og fortsæt med at røret til cremen er helt kold.

Pisk fløden mediumstift

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 14-02-03 13:08

Hej Per
Frossen puff pastry er frosset butterdej og ikke kage eller et reg. varemærke

Hilsen Mcloud

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 14-02-03 13:12

Hej igen Per
Glemte lige " thawed " det betyder optøet.Så skulle den opskrift være på plads
Hilsen mcloud

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 14-02-03 13:18

Mcloud har ret. Det er buttrdej. Puff bruges om flødeboller og da det (som jeg læste det) skulle i en sprøjtepose, kunne det jo ikke være butterdej - men nu står sagens rette sammenhæng jo klart

Du har kun oversat første halvdel. Er der noget i det sidste der volder dig problemer, siger du bare til

Rikke

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 24-02-03 12:58

Problemer og problemer, alt kan jo løses, men jeg giver nu aligevel op med denne opskrift

Per