/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook exspress
Fra : okjk
Vist : 560 gange
300 point
Dato : 26-12-07 09:32

Hej. Nogen der kan hjælpe.
Jeg bruger outlook express - og får stadig hyppigere en meddelse om at: : outlook express kan komprimere meddelserne for at frigive diskplads dette kan tage flere minutter."
Jeg mangler ikke diskplads, og vil hellere være fri for denne besked, er der evt. et sted hvor man kan ændre noget så man kan slippe for meddelslsen?
Iøvrigt er det ærgerligt at man ikke kan vedhæfte en fil til sit spørgsmål så man kan vise et skærmdump ! ?
Fortsat god jul.

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 26-12-07 09:37

Du kan bare acceptere, det har jeg altid gjort. Og det har ikke givet problemer hos mig.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 26-12-07 09:50

Det har jeg også gjort indtil nu, men grunden til mit spørgsmål er at jeg gerne vil være fri for at vente to minutter hver gang den spørg - så derfor . . .

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-12-07 09:50

OE har afsat en vis mængde plads, derfor kommer den meddelelse.

Måske var det på tide at rydde op. Fjern de slettede mails og flyt de andre til mapper udenfor OE, også i backupøjemed.
Vedhæftede billeder kan også flyttes.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-12-07 10:32

Denne meddelelse svare lidt til en "gammeldags" diskfrakmentering (stavet rigtigt)

Der sker intet ved at sige JA

Siger du ja, vare det meget længe, før den kommer igen.

Men som der tidligere er skrevet, ryd op og UD, har du Slettet Post fyldt til randen, og gemmer en masse kopier af Ind - Ud post, billeder m.v., så vil dit postprogram plage dig jævnligt, da det automatisk vil opfatte det, som noget være rod...

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 26-12-07 11:07

Ja nu hører jeg til dem der godt vil gemme gamle mails, så bare at smide det ud den er jeg ikke med på, jeg tænkte at man måske kunne lagre det på en måde hvor man selv definerer lagerets størrelse så man slipper for beskeden, - og selvom jeg siger JA - kommer den igen efter et par dage man må da kunne "kvæle" den.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-12-07 11:26

Den nemme løsning:
Opret en ny mappe andetsteds på harddisken, når der så skal gemmes så klik på Filer >Gem som, og flyt brevene derover.
Eller tilføj "Gem som" i værktøjslinien.

Hvis de skal gemmes i længere tid så overfør dem på extern harddisk eller på skiver, mange mennesker har bitre erfaringer med kun at gemme deres ting på een eneste harddisk, nemlig den de bruger til daglig.

Der findes også programmer der kan automatisere en backup, endda til backupservere på nettet.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-12-07 11:51

Hej LuffeA

Lige den med at have en Back Up Server på nettet, den har jeg prøvet (kan jo ikke vide, om jeg valgte forkert), men jeg valgte Saveme.dk, 21.50 kr. om måneden, og ALT automatisk.

Men AK og VE

Da jeg så efter PC nedbrud, skulle hente mine filer igen, via Gendan, brød helvede løs, for hvad angår tekst filer, mail adresser, og mail korrespondance. Billederne kom dog fint tilbage.

Men alt andet, er ikke at finde, Saveme brændte så en CD, der blev sendt med posten (og stjålet i posten), om igen, men det er kommet i ikke håndterbare filer m.v.

Jeg var jo så naiv og tro, at når jeg f.eks., sendte en Word fil til opbevaring, så kom den tilbage, som en Word fil o.s.v. o.s.v.

Men nu har jeg så lavet - den laaangsomme rekonstruktion

Men der sikkert andre Back Up firmaer, på nettet, der er bedre, men det har jeg ingen erfaring med.

vedikkealt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-08 16:43

Outlook Express KAN IKKE komprimere auotmatisk - længere er den ikke.....

Så må du skifte til et andet mailprogram hvis du mener det er for meget at vente 2 min en gang om året (eller hvor tit det nu er)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-08 16:49

Med hensyn til skærmdump lægger du bare filen på http://peecee.dk/ og sætter linket herind....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-01-08 19:37

har du prøvet
Filer - mappe- komprimer alle mapper?

Ellers er der et sted hvor du kan vælge hvor meget diskplads der skal afsættes til programmet, men jeg kan ikke huske hvor lige nu.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-01-08 19:39

ps husk at slette slettede mails fra denne folder.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-01-08 21:50

Jeg bruger også Outlook Express.Når mapperne i OE er (over)fyldte,laver jeg en ny på skrivebordet og trækker filerne til denne,så OE faktisk er tømt.Filerne får så efternavnet .EML,og kan åbnes og
læses nøjagtigt,som de stadig lå i OE.Indbefattet både billeder og vedhæftede filer.Ingen problemer.
Bliver de derfra så brændt på cd,får de efternavnet .DBX og skal importeres for at åbnes igen.

PS.Har i øjeblikket over 700 mails,på skrivebordet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 09-01-08 00:15

Mosebaek: Ja ja, man skal lære så længe man lever - og når man kigger her ind i Kandu.
Og hvor er det dog smart bare lige at hive dív. mails over i en mappe i stedet for først at vælge "Gem" o.s.v. o.s.v.

Mvh
max.... Joan

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 09-01-08 07:47

Har nu ledt lidt rund omkring, og stadig, uden held- en anden tråd her på kandy viser at der tilsynladende er andre med samme problem: http://www.kandu.dk/Spg86331.aspx.
refi - tak for linket til peecee - det der med en gang om året må være noget af dit eget, det jeg taler om er en meddelse flere gange om dagen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 08:22

Det er jo klart du får den flere gange om dagen hvis du IKKE gør noget ved det.....

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 09-01-08 08:59

Jamen kære refi - nu får du lov til at gætte en gang - tror du jeg har prøvet begge muligheder ?
Hvis du gætter rigtigt - så må du gætte en gang til )

Sku vi nu ikke stoppe den der - måske er der bare ikke nogen løsning på problemet, og så lever jeg såmænd også med det.