/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Kør selv til Polen
Fra : hansen9
Vist : 1413 gange
300 point
Dato : 26-12-07 00:18

Vi er meget varme på at tage en "kør-selv" rundt i Polen til sommer. Vi er kommet meget i Polen de sidste 12 år, men begrænset til Stettin og Swinoiche.
Nu kunne vi godt tænke os at se noget mere af Polen. Men når vi søger på nettet kommer vi frem til nogle meget dyre hoteller, som hurtigt får sådan en rundtur op på 10.000 kr. FDM kan ikke hjælpe, de kan levere kort og turforslag, ikke overnatning. Sagt med det samme - camping har vi ikke lyst til.
Er der nogen på kandu.dk der kender en løsning? Findes der billige moteller eller seriøse "sleep and breakfast" i Polen? Eller andre forslag?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 26-12-07 00:27

hejsa
Der findes masser af steder i det sydlige polen.
Jeg har selv været på kør selv ferie og
jeg syntes det sydligt polen er bedst men har altid
kørt uden at planlægge noget bare nydt det dejlge land.
Ved Krakow ligger verdens størst saltmine en tur der værd at køre
efter.
Jeg har været helt over ved hvidtrusland men der er de stadig
meget fattige.
Men i skal bare finde et overnatning ved bed and breakfest de er
rigtig hyggelige

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 26-12-07 00:36

Fint, men hvor nemt er det at finde de der "bed and breakfast" - og hvad koster det?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 26-12-07 00:49

Det svinger meget og det er ikke svært at finde ,men ca 100 til 200 kr med morgenmad
for 2 voksne og 2 børn, men det koster jo at holde ferie.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 26-12-07 00:50

Hvornår er de priser fra?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 26-12-07 00:56

hansen9 hvorfor køre du ikke derned hvis du har lyst til at tage på ferie
er polen stadig meget billig.
Vi har lige været på Kreta og det er dyrt.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 26-12-07 00:59

Hæhæ, desværre er Polen jo kommet i EU. Det indvirker på priserne og er meget trist for indbyggerne. Men du ved vel hvornår du har boet på "sleep in" sidst

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-07 01:35

De bygger veje alle steder og Polakkerne er generelt meget glade for at komme med i unionen da de jo altid har været lusen mellem de Stores negle og nu endelig kommet under andres beskyttene vinger og der er stadig billigt og massere b&b steder og det er meget billigt Tag til Bulgarien eller rumænien hvis du tør og find noget billigere
MNvh Sunowich

Ps har også været i omtalt saltmine Som er en helt enorm oplevelse og så er der jo også lie Auswits hvis du også har lyst til at græde lidt på rejsen Krakow har også nogle enorme Katedraler som lie må opleves hvis man nu er der Wroslav er også ved at udvikle sig til europas førende handelsby og det vil din kone om ikke andet sætte pris på Hvis hun er som kvinder mest

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-12-07 06:20

Prøv evt. det Polske Turistkontor i Sverig. Det er der flere der henviser til.

Det Polske Turistkontor. Kungsgatan 66. Box 3346. S-10367 Stockholm. Tel. +46 8 21 60 75.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-12-07 10:07

For to år siden kørte vi til Slovakiet (Hohe Tatra som jeg kan anbefale: Alperne til !/4 af prisen).

Vi forsøgte selv at booke værelser, to gange overnatning i Polen ned og én hjem,
men alle steder skulle vi opgive kredit kort numre og det turde vi ikke...
("Auto gestohlen Morgen ins Polen" og lignende ondsindede slogans påvirkede os).

Men jeg fik så kontakt med en Polak der bor i Hamborg, og som hjælper tyskere ,
og også danskere der kan lidt tysk, med at bestille værelser i Polen.

Han fandt tre fine steder til os til rimelige priser; hvis det har interesse kan jeg sikkert endnu finde hans Email adresse? Svend

Accepteret svar
Fra : andre123

Modtaget 300 point
Dato : 26-12-07 10:35

Vi har efterhånden kørt til de fleste storbyer i Polen - og kan varmt anbefale Poznan, her er der rige shopping muligheder (bla. Polens største shoppingcenter), og nydelige hoteller til en fornuftig pris, samt en kanon hyggelig plads i midten af byen, med masser af god mad og god øl/vodka.
PS. Hotellerne plejer at køre med ½ pris i weekenderne.
www.poznan.pl

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-12-07 13:23

Prøv evt. denne side. Før i tiden kaldte man det vandrehjem, men i dag "Hostel".
http://www.hostelsclub.com/country-dk-51.html

Kommentar
Fra : shenpen

Dato : 27-12-07 12:31

Ja, Polen er stadigvæk meget billigt, hvis man finder de "polske" steder - og ikke dem, er er lavet for valutastærke turister.

En faglært polsk arbejders timeløn svarer i dag til ca. 40-50 kr., så det siger sig selv, at service ikke er så løntungt som på de hjemlige breddegrader.

Det er længe siden, jeg var på camping i det sydlige Polen. Men jeg sidder netop og arbejder med billig turisme i Polen. Hertil får jeg hjælp af tilrejsende polakker omkring nytår. Jeg kan så evt. vende tilbage med mere information og div. links.

Indtil da kan det polsk / danske site www.spangshus.dk måske besvare nogle af spørgsmålene. Der er mange gode links.

Godkendelse af svar
Fra : hansen9

Dato : 23-02-08 23:04

Tak for svaret andre123. Jeg har fået mange gode svar på dette spørgsmål, men kan desværre kun give point til en