/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Er lidt Harm over !!!
Fra : Sunowich
Vist : 974 gange
200 point
Dato : 25-12-07 22:35

Når jeg sidder her og taler med folk får jeg nærmest hele tiden Den der meget aggresive World of Warcraft møgreklame i smasken Jeg er godt bekendt med at kandu jo skal tjene penge via reklamer Men lige den reklame støder mig da jeg ved hvilke problemer netop det onlinespil giver verden over Jeg har læst at der nu er 9 milioner brugere (som der jo også står i reklamen )og at halvdelen af dem er dybt afhængige af spillet Her i huset har vi det skam også (har 2 teenage drenge)og det er også fantastisk hvad man kan med det og grafikken og det hele det flotteste der nærmest findes Ud over en startpris på selve spillet på cd 3-400,- koster det 100,- om måneden såe det er jo virkelig noget der giver kassen for ophavshaverne /skaberne Grunden til at jeg mener at det er farligt at begive sig ind i er at der sidder en hær af experter og sørger for at det aldrig får en ende som alle andre spil. I reklamen står der Nu er det din tur Og ja nu har jeg fået min mening frem om det. Mine børn bliver styret i hvor længe de roder med det og vi snakker også om at det er en tidsrøver af rang hvis man ikke har faste regler om det Så det foregår på tid her i huset og når uret bibber så det slut Og med det spil er det virkelig nødvendigt Min appel til Kandu er flyt evt reklamen til et mindre aggresivt sted på siden eller Drop det helt meeen det går jo nok ikke

Sidst skal lyde fra mig at jeg ellers syntes at Kandu er det bedste diskutionsforum der findes

Glædelig baghjul og Et lykkebringende Nytår

Mvh Sunowich

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-12-07 22:45

Liige et lille pip herfra.

Du tror som jeg nok ikke at det får en ende, men tænk min søn og flere af hans kammerater erblevet træt af spillet (efter nogle år)

Så vidt jeg kan forstå spiller de Hellgate London, som er et engangsbeløb

Der er heller ikke så forfærdeligt mange unge her på kandu (tror jeg) som kan blive ledt i fristelse.

Bortset fra det, så lærer poderne utroligt meget engelsk af at spille WOW, så det behøver ikke være så negativt alt sammen.

Også et godt nytår til dig og dine

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-12-07 22:57

Nordstedt Hvor mange timer spillede de de 2 år før de fik nok ?????????

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-12-07 22:57

Ups nogle år er det mere end " ?????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-12-07 23:00

Det med det engelske er da ok Det er også det eneste argument jeg har hørt her At det så måske ikke lie er hverdagsengelsk er jo så noget andet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-12-07 23:13

Når du spørger hvor mange timer, kan jeg kun sige ---- alt for mange ---- jeg var noget bekymret, for jeg syntes han sad alt for meget foran pc'en, men han påstod at det var hans venner, så insisterede jeg på at møde bare en af de såkaldte venner.... efter utallige sms'er, så kom der altså en aftale istand, "vennen" kom så her og boede nogle dage, hvor de så spillede videre, dvs jeg smed ham næsten ud til sidst, ellers havde han nu været her endnu.

Og selv om du skriver det ikke er hverdagsengelsk, så er min den yngste blevet utrolig god til engelsk efter han er begyndt på det spil

Men jeg er nu også godt tilfreds med at han også spiller andre spil nu, og var det ikke fordi vi nærmest blev bondefanget til wow, havde han heller ikke fået lov at spille det.

Han havde sparet op til spillet, køber det, pakker det ud, og først der opdager vi at der skal betales, vi kunne godt have fået pengene tilbage, hvor vi købte det, for de blev også forargede over at det kostede penge hver måned, selv ikke forretningen vidste det. Men altså drengen bruger ikke det der ligner penge (på det tidspunkt) og han ville selv betale, så var det svært at sige nej, nu spillet var i huset.

Havde jeg ved købet vidst hvor mange timer der ville gå med spillet, så havde jeg nok taget "slagsmålet" og leveret spillet tilbage. Men altså, .... trøst dig med at det går over.... min ældste søn spillede også meget computer, og mange week-ends har vi lagt hus til LAN, men idag er det sjældent at pc'en er tændt.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 26-12-07 00:00

WOW er ikke et spil, men en sygdom. ! !

Jeg siger det dog uden at kende spillet ordentligt, men konsekvenserne kan nemt være teenagere der bare sidder foran skærmen dag og nat istedet for at være lidt aktive.

Jeg vil gøre alt for at min mindste søn ikke kommer til at spille det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-12-07 00:09

Kunne være vi skulle lærer "bøllerne" at de skulle spille WOW, så kunne vi slippe for at læse/opleve knivoverfald og andre grusomheder.

Ej altså WOW er svært vanedannende, men det går over igen.

Jeg synte jo også at min "unge" var for lidt sammen med jævnaldrene, men det viste sig at dem han snakkede med via spillet var personer i det virkelige liv også.

Vi som går hjemme har næsten mindre kontakt med "personer i det virkelige liv" end de unge som går i skole/arbejde og så spiller når de har fri.

Det jeg mener er, at man altså ikke behøver at blive helt tomhjernet med firkantede øjene, af at spille WOW

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-07 01:25

Din klage har allerrede hjulpet, det er en dating annonce nu jeg spiller ikke så jeg kommer ikke i uføre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-07 01:27

Nå det har så ikke hjulpet, efter jeg sendte skiftede det WOW

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 26-12-07 01:51

Tusind gange værre var det da vi skulle høre på Villy Søvndahl. Selvom WOW må betragtes som farlig for børnene, må Villy betragtes som landsskadekig. Men væk med reklamerne! Hvad skal de gøre godt for? Gevinster? De kommer ikke alligevel!

Og Sune, jeg giver dig ret. WOW er der bestemt ingen grund til at reklamere for. Så kan man ligesågodt reklamere for hash.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-07 02:00

Du lyder sku da også specielt snedig ka jeg høre. Meen hvad man ka jo godt krydse meninger og være enige lige i krydset og ellers så forskellige ska jeg lige love for Er det mon det sene tidspunkt eller har du selv indtaget et eller andet ??????

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 26-12-07 02:13

Hvis det er smuttet for dig Sunowich, poppede Villy Løgnhals op konstant under valgkampen på kandu. Og hvis det er noget jeg er træt af, er det venstreorienteret propaganda der ikke holder vand. Manden er blevet hugget i indtil flere lodrette løgne og kan ikke bruges til en pind. Fuldstændig lig WOW. Udgifter og indoktrinering.

Jeg indtager intet der ikke er tilladt i Dk, dvs jeg er under behørig påvirkning af kaffe og smøger.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 26-12-07 02:15

Iøvrigt er vi nogen der arbejder på mærkelige tider, hvor arbejdet består i at være der. Derfor kan vi deltage i dette forum.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-07 08:15

http://www.medieraadet.dk/html/computerspilsrap/computerspil_rap.html

Jeg har dagligt siddet foran en skærm siden 1982 ..og jeg er endnu ik' blevet afhængig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-07 10:50

For fanden snedig det handler jo ikke om politik dette spørgsmål og dine holdninger over en enkelt Person ....Pind er det ham der søren du mener De ævler sku da alle sammen og også dig lie nu
Molo Du ka finde nok så mange sider frem Aner ikke om den du henviser til er for eller imod for har ikke lie tid til at sætte mig ind i den meeen ku godt tænke mig at der i den står noget om at børn ikke tager skade så tænker jeg hvad for nogle børn og er det københavnerbørn eller nogle fra Sønderjylland er det pædagoger/psykologer der udtaler sig som jeg for øvrigt ikke altid er enige med og gerne diskuterer med eller???? eller..... vender tilbage når jeg har tid senere på dagen
Hav det godt fra sunowish

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 13:30

Sune...

Du må da snart have lært at Kandu er som Kandu nu engang er....

Vores meninger er bedøvende ligegyldige med mindre vi alle er enige om at blackliste HELE kandu (det bliver vi næppe).....

Vi har INGEN indflydelse på hvordan Kandu administreres....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-07 14:18

Jeg vil have bankdamen med kyssemunden tilbage til Kandu.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-12-07 14:24
Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 26-12-07 15:49

For mig lyder det også lidt mærkværdigt at en enkelt person tror at vedkommende kan befri verden for wow ved at åbne en tråd her.

Men god fornøjelse..... Der er tusindvis af andre steder hvor der bliver reklameret for spillet.. Dem kan du så fortsætte med at frelse efter kandu, således at dine børn ikke risikerer at rende ind i dem.

Så ligeså vel som jeg kan holde mig fra at læse og kommentere denne tråd, kan du jo evt. lade være med at kigge på reklamer her. Lidt ligesom at gå på toilettet i reklamepausen... Evt. lade være med at bruge sitet.

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 15:54

Og så er der jo lige den mulighed at FJERNE reklamerne fra Kandu på din komputer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-12-07 16:32
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-07 16:54

Moggi lad os alle lade vores verden skride skråt deruaf og så ka vi jo gå på lokum imeden og sidde og tænke på øhhh ens eget lort Detv er jo lige i tidens ånd og så din

Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 17:11

Citat
hvad for nogle reklamer

Jeg får da af og til en rude der fortæller mig at den ikke kunne skabe forbindelse.....

Så det må være forskellige links de kører med....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 17:12

Citat
Ude af stand til at oprette forbindelse

Firefox kan ikke oprette en forbindelse til serveren ad.dk.doubleclick.net.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-12-07 17:14
Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-12-07 17:33

Sunowich du skriver i dit indlæg

Citat
Her i huset har vi det skam også (har 2 teenage drenge)og det er også fantastisk hvad man kan med det og grafikken og det hele det flotteste der nærmest findes Ud over en startpris på selve spillet på cd 3-400,- koster det 100,- om måneden såe det er jo virkelig noget der giver kassen for ophavshaverne /skaberne

Hvem har givet de drenge det spil !!! Blev det først købt efter reklamen på kandu !!!

Citat
Min appel til Kandu er flyt evt reklamen til et mindre aggresivt sted på siden eller Drop det helt meeen det går jo nok ikke

Er dine børn også brugere på kandu !!!!!

Den reklame er vel ikke værre eller bedre end for slankemidler, hvor personerne alligevel ikke taber sig eller lån penge her eller der, hvor gælden bliver større (efter at have lånt pengene).

Jeg kan ikke se det negative i reklamen for WOW. Det er jo muligt at "melde sig ud", der er ingen tvang til at fortsætte med at betale 100 kr. om måneden.

Så det er op til dig og dine drenge om det fortsat skal være en tidsrøver/pengemaskine.

Håber på du har haft en god jul og får et godt nytår.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 26-12-07 21:33

Sunowich -> Jamen... jeg mente jo bare; at kommerciel udnyttelse af et medie INTET har med spekulation i folks 'vaner' at anbelange ..eller snedige politiske undertoner ...eller 'hvad som måtte ligge på hjerte

Det er ikke mediet (= www.kandu.dk) som fejler noget ..hvad enten det drejer sig om internet, aviser, radio, tv eller privaten's kortbølgesender.

..det er simpelthen AFSENDEREN af budskabet/annonsen.

Eks.
Citat
Køb og brug mit lort.

De andre 5.000.000.000 fluer ka' ik' ta' fejl !

..eller:
Citat
Spis og bli' slank !

Det er STADIG tilladt at tænke, reflektere og dømme selv !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-07 21:35

..og ØV ØV og tre gange ØV (Citat: Anders And):

Jeg er for en sjældent gang nødtvungen til, at give ans ret i sine betragtninger:
Citat
Den reklame er vel ikke værre eller bedre end for slankemidler, hvor personerne alligevel ikke taber sig eller lån penge her eller der, hvor gælden bliver større (efter at have lånt pengene).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-12-07 00:26

Ans Det blev købt uden min men konens viden og vi er begge blevet klogere efter at have deres zombietilstand når man bliver bedt om dit eller hint det har aldrig været så extremt som med dette spil om mine børn er på kandu nej da de vil hellere bruge al deres pctid på omtalte spil de skal tvinges til feks at gå ind på skoleintra som jo efterhånden er en del af Den Danske undervisningsform Nej det jeg mest slår på tromme for er at de S....spil ikke lige med store bogstaver fortæller at der feks. skal betales yderligere efter der er invisteret og installeret som forøvrigt tager mange timer og efterfølgende opdateringer som også tager en rum tid såføli alt efter uploadhastighed hos den enkelte samt at det skaber en hel del ludomaner som måske senere vil få andre problemer Jeg kan ikke lige huske hvor mange timer det kræver at komme til de høje levels som de fleste jo stræber efter mnen det er noget med at vi på et tidspungt her i huset regnede på at det næsten var et fuldtids arbejde der sku til for at komme derop Så foregår der også en del sortbørshandel med profiler mm.samt at den ældste her har fået sin konto hacket og derme mistet alt han har opbygget DER ER 4 millioner unge der er afhængie så det syntes jeg er et megaproblem De bliver sku da små og grå hvis de sku sidde der altid og tilsidesætte deres ungdom medens spillet får nogle nye verdner der kan tage flere dag i alm dk tid at gå igennem Pyha må lie ha en pause

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-12-07 00:27

Norsted du sidder der og selvmodsiger dig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-12-07 00:31

Molo dine og andres sammenligninenger Gør jo ikke ligefrem en hær afhængige som ovenikøbet expanderer hver eneste time

Ka nu godt li den med fluerne
Uh det er nu skønt med en god diskution

God midt om Natten
Sunowich

Kommentar
Fra : Bjarkan78

Dato : 27-12-07 02:36

WOW er ikke sygdommen det er symptomet

Sjov diskussion at man brokker sig over en reklame fra et venstre orienteret parti, man kunne jo argumentere at netop brugen af reklame er en sejr for de højreorienterede AKA kapitalen.

Der er overhovedet ikke noget problem i at børn spiller WOW men selvfølgeligt er det ikke smart at spille for meget ligesom det ikke er sundt at overtræne eller hvilket som helst andet misbrug.

De som vil forbyde deres børn at spille i skulle måske overveje en gang til hvorfor og kigge på egne vaner som det nok er værre hvis børnene arver ? ryger i ? drikker i ? taler i pænt til alle ? og om alle ? har i respekt for andre mennesker uanset hudfarve eller religion ?

Det er nemt og hurtigt at dømme ik ?

At forstå tager tid! Manglen på tid, er vores tids største mangel!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-12-07 10:18

øhh er i på druk nu

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 03-01-08 08:14

Tak for svaret molokyle.Med ønsket om et godt Nyt År til dig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-08 18:57

Sune, der har lige været et indslag i TV2 vedr. wow.

De sagde at der havde været en stor undersøgelse, som beviser, at unge der spiller wow drikker mindre, og nogle andre gode ting som jeg ikke kan huske, men de pointerede at de unge dyrkede lige så meget idræt som før wow kom til.

wow spillere havde også det samme sociale netværk som tidligere, og at dem de spillede sammen med, også var blevet deres venner. Mange (tror nok det var 80%) spiller mod nogle de kender i forvejen.

Blot sagde de, at os som forældre skulle spørge vores unge, ind til de venner de havde fået gennem spillet

Så alt i alt, kun positivt, og de har vel ikke taget imod bestikkelse på TV2??