/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobiltelefoni til/fra Cypern
Fra : Falcham
Vist : 972 gange
300 point
Dato : 25-12-07 22:09

Hejsa

Er der nogen der ved hvordan man ringer billigst fra mobiltelefon (telia) i DK til mobiltelefon i Cypern, og omvendt ?

Der er ingen mulighed for fastnet eller IP-telefoni.

Falcahm

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-12-07 22:35

Tja---- Da det er givet, at der skal ringes fra telia og modtageren vil modtage via det selskab , som han -mere eller mindre bevidst- har valgt på øen så er der jo kun en måde og en pris.

Prisen er vel den af Unionen fastlagte maksimale.

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 25-12-07 22:50

Det er ikke nemt at gennemskue mobil selskabernes priser, men her http://telia.dk/erhverv/kundeservice/mobil/udland/priser/zoner/ ser det ud til at være 3,65 pr minut.

Men ring til Telia, og spørg om deres bedste pris, virksomheder får feks. bedre priser, så måske kan du være heldig.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 300 point
Dato : 26-12-07 09:09

Det billigste er Vopium

Det er IP telefoni fra mobiltelefonen og du behøver alså hverken computer eller internet.

Vopium er et program du installerer på din mobiltelefon som håndterer dine internationale opkald, det fungerer som prepaid, det vil sige du sætter penge ind på en konto, du får vist et mindre prøvebeløb til at starte med.

Prisen på en samtale fra dansk mobil til cypriotisk mobil er 1,81 + din nationale Telia minutpris.

Du kan finde det her: www.vopium.com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 10:05

Og så er der lige muligheden for at ringe 100% gratis - men det kræver et par nye mobiler (en i hvert land)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-12-07 12:20

Som du kan se af svarene kan du kun gøre det billigt ved at skifte selskab eller gå via IP telefoni.

Men det var jo de muligheder, som du udelukker i dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-12-07 16:32

IP telefoni er som nævnt en mulighed på mobilen og uden at skifte selskab skriver det lige igen
www.vopium.com

Godkendelse af svar
Fra : Falcham

Dato : 02-01-08 16:46

Tak for svaret Kortoververden