/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Logitech 5.1
Fra : mismas
Vist : 338 gange
50 point
Dato : 25-12-07 22:02

Hejsa...
Hvordan er farvekoden på denne model, jeg kan ikke finde noget, højt hedder logitech x 530 5.1 der er 3 ledninger der skal i pc`en, BRUN SORT GRØN men dem i pc´en hedder LYSERØD GRØN BLÅ, jeg har lavet det om i pc og valgt 5.1 men de er ikke alle med

Kommentar
Fra : Munkeboren

Dato : 25-12-07 23:33

Der er ikke nogen tegn eller bogstaver af nogen art på ledningerne?... eller en brugsanvisning hvor det måske står??...

det du har lyder ikke til at være 5.1 lydkort men mere et stereo med "Line in" (blå) "mic" (LYSERØD/RØD) OG den faktiske lydport (out) som er Grøn

Et 5.1 sæt kræver for det meste 5.1 lydkort for at virke alt sammen, med mindre nogen snyder lidt med ledningerne...

HVis jeg skulle give et byd på farverne er Grøn = Grøn... Brun og Sort er hhv. enten Bass eller sidehøjtalere.. jeg har set farverne på begge positioner men er tilbøjelig til at sige Bass=sort og Sideh=Brun

MEN... hvis der er 3 stik i højt. passer de ikke i dit lydkort, da det ikke er 5.1... men stereo... de ekstra "huller" ud over den grønne er til mic og blå ved jeg faktisk ikke hvad gør, men den spiller ikke musik! :D

Kommentar
Fra : Munkeboren

Dato : 25-12-07 23:35

Hvis det skal virke med Lyd i alle skal du have en form for samler, hvor du kan samle alle dine stik, og sætte det hele i GRØN port...

Herved er der lyd i alle, men pointen med 5.1 ryger, da det vil køre stereo, ligemeget hvad du gør

Kommentar
Fra : mismas

Dato : 25-12-07 23:47

Efter bundkortet skulle det være med 5.1 Asus m2n-mx

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=101&l3=343

Jeg har hørt at man bare skulle lave det om inde i lyd opsætningen

Kommentar
Fra : Munkeboren

Dato : 26-12-07 00:01

Hmm... så forstår jeg ikke hvis du kun har Grøn Rød og Blå... jeg har 7.1 = 6 "huller" til lyd bagpå... Der skulle gerne ved dit tilfælde være mindst 1 til... gerne 2, da mic og line in ikke skal bruges... og sideH godt kan være i samme "hul"... Du er sikker på du ikke har flere overover? Mit BK er også ASUS.. og de sidder fint over hianden Grå Brun Sort og nedenunder de 2 du nævnte...

Hvis ikke er jeg sq bange for du mangler noget... Sikker på det er det bundkort du har?

Kommentar
Fra : Munkeboren

Dato : 26-12-07 00:07

HAr fundet nogen billeder på nettet... kan godt se hvad du mener... Umiddelbart vil jeg sige du er blevet snydt.... Jeg kan simpelhen ikke se hvorfor det skulle være 5.1 frem for stereo.. men mindre LIne in og mic ikke eksiterer (hvilket de gør som standard)... Den eneste vej jeg kan se er nyt BK eller nyt lydkort, til at sidde nedenunder, som koster et par hundrede mere....jeg ved det lyder surt...

Kommentar
Fra : mismas

Dato : 26-12-07 10:18

Jeg har handlet ved http://www.topdata.dk/
de siger at man bare skal ændre Lyserød og blå til sort og brun inde i opsætningen så er der 5.1 ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 11:21

Citat
de siger at man bare skal ændre Lyserød og blå til sort og brun inde i opsætningen så er der 5.1 ?

De har fyldt dig med løgn.....

Hvordan skulle 2 udgange pludselig blive til 5 blot ved att bytte rundt på ledninger

Kommentar
Fra : Munkeboren

Dato : 26-12-07 18:04

Det passer nu meget godt, hvis det er sandt, da sidehøjtalerne går sammen skal der kun være 1 til front 1 til siden 1 til bag/bass

Men jeg synes det lyder mærkelig kan godt ske de har ret, men har aldrig hørt om det.. og ved overhovedet ikke hvordan det virker... Men prøv ellers http://www.tweakup.dk hvis det er det findes, ved de det... (selvfølgelig kun. hvis du mener du har udtomt og ikke kan få svar herinde

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-12-07 18:16

Man kan omdirigerer funktionerne af lydkorts porte ne via software,et 5.1 lydkort behøver ikke at have mere end tre hunstik,jeg har selv nogle af dem liggende i min rodekasse,men det kan nogle gange være en videnskab at få det til at virke,frem og tilbage tik bagsiden af pc'en
og det er forskælligt fra kort til kort,altså software omdigeringen/funktions ændringerne,man mister bare mic og line ind.
Jeg har selv to kort i alle mine pc'er.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-12-07 18:23

hvorfor der er mere end tre indgange på nogle kort er for ikke at miste mic og line ind,på den pc jeg sidder ved linge nu er der otte stik på onboard lydkortet og 0tt3 på mit pci kort,og til mit 5.1 højtalersystem er der kun rte ledninger til forstærkeren i min subwoofer hvor lyden bliver emuleret til 5.1 lyd og fra forstærkeren går der
så kabler ud til de seks højtalere,ækte 5.1 ,sorund findes der ikke ret meget af i musik verden men det gør der
til overflod i spil verden,det skal indspilles i sorund før man kan afspille det i ægte sorund på et f.eks. 5.1 system.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-12-07 18:24

taste lus,skriver for hutigt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-12-07 18:26

surround