/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
hvor meget alkohol ?
Fra : mbc208
Vist : 3440 gange
10 point
Dato : 25-12-07 20:46

hej .

jeg vil godt vide hvor meget vodka/sprut en 16 årig dreng skal drikke for at blive fuld.?

ved godt det ikke er mange point , men har virkelig brug for at vide det :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-07 20:50

Citat
men har virkelig brug for at vide det

Hvorfor.... ?????

Der er IKKE noget "stort" i at være fuld.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-07 20:51

Og 16 årige bør SLET IKKE drikke spiritus - så snup du en øl.....

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 25-12-07 20:53

jeg har godt nok heller ikke tænke mig at drikke en hel flaske , bare lige lidt for at komme igang :)
men vil bare godt vide det :)

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 25-12-07 20:55

det er fordi jeg har ikke rigtig drukket før. så har læst at det er cirka 35-60 procent i en vodka. så hvor meget skal jeg drikke af sådan for at bilve fuld?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-07 20:59

1 glas

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 25-12-07 21:01

hvis du kun vil drikke for at blive fuld , viser du ( desvære som mange andre ) at du slet ikke er gammel nok til at drikke overhovedet
hvis du kun drikker for at du kan lide det , ellers lad være , det viser mere at du er fornuftig , og giver mere respekt i sidste ende

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 25-12-07 21:02

smut du ind og lej med dine legoklodser det er vist bedre.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 25-12-07 21:04

Hvor meget der skal til, svinger fra person til person.

Så de første gange, så drik det hjemme ved dine forældre.

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 25-12-07 21:08

BarkeBillen stop med de lorte kommentare med at jeg kan lege med mine legoklodser !!!!!

men jeg kan godt lide vodka, har smagt det før....

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 25-12-07 21:09

hvis kun der skal et glas til , skal jeg vist kun have 3/10 dele af et glad , for at komme i gang :)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-12-07 21:09

Drik en halv liter fløde først, så kan du drikke meget mere sprut.

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 25-12-07 21:11

er der ikke noget andet end lige fløde?

kan man ikke gør noget , så ikke at det er så tydeligt at man er fuld ?

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 25-12-07 21:13

jo,jo,,,,rød sodavand,,,men man bøvser bare helt vildt af det,,,

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-12-07 21:14

Først vil du drikke og derefter må det ikke ses du har drukket.

En rød sodavand anbefales.

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 25-12-07 21:15

altså først drikker jeg . også når jeg er færdig med øl og alt det der , så tager jeg en rød sodavand?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-12-07 21:16

Du har forstået det, men pigerne vil ikke slaske mule med dig.

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 25-12-07 21:17

lad være med det. hold dig til sodavand.

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 25-12-07 21:17

hvorfor :P?

det er også lige meget lige der :D skal være sammen med min bedsteven og 2 veninder:D

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 25-12-07 21:19

ardal123 - ej vil også drikke lidt :D

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-12-07 21:19

Du må erfare hvad det vil sige at være så fuld at
man ber gud om hjælp og brækker sig i den pæne sofa.
Den eneste måde at lære på.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-12-07 21:20

jeg syntes at det er et meget fornuftig spørgsmål, for ved du det kan du stoppe i tide
du kan evt købe et alkoholdeter
se lidt her
http://drinksdatabasen.dk/ingredienser/alkoholberegning/

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 25-12-07 21:21

okay :D

så må jeg jo gøre det:D

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 25-12-07 21:21

snup du en tudekiks istedet det har du nok bedre af,,

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 25-12-07 21:24

fin hjemmeside :D

tror godt jeg kan stoppe , ellers er jeg sammen med nogen venner ..

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-12-07 21:31
Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 25-12-07 21:39

okay, kan godt se jeg ikke lige skal drikke sådan en hel flaske :)

hvor meget skal ens promille være før man er fuld?

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 25-12-07 21:42

over 0,5 så er man fuld,,,

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 25-12-07 21:44

men vil nu anbefale dig en pakke chokoladekiks og en stor cola,,

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-12-07 22:46

I stedet for alle de dumme kommentarer synes jeg at mbc208 har krav på et reelt svar på spørgsmålet.

Der er ingen fast grænse for hvornår man er fuld.
Tilvænning og arv betyder meget for hvor stor alkohol koncentration i blodet man kan have og virke nogenlunde normal og upåvirket.
Dertil kommer at spisning og legemesvægt betyder meget for hvor meget alkohol, der skal til, før man får en vis koncentration.
En lille tynd pige af asiatisk herkomst kan , hvis hun er fastende blive alvorligt fuld af en genstand.
De gamle ølkuske kunne efter sigende klare en snes bajere uden at man mærkede det på dem.

Så opgiv din afstamning alder og vægt, så får du et bedre svar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-12-07 22:54

Da mine unge begyndte, fik de max tre øl, så afhang det selvfølgelig af hvor hurtigt de drak dem.

Vodka har nogle flere %, så du vil kunne mærke bare et halvt glas, altså hvis vi snakker vandglas, men det er altså også en stærk drink, så snup du hellere flere små, og hold en pause imellem hver, ellers går du ud som et lys når du rejser dig/går ud i den friske luft...

Inden du går i seng, er det en god ide, at få en natmad, godt med noget fast føde i maven

Hav et glas vand og en panodil ved sengen, så er du garderet om morgenen, hvis du alligevel får for meget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-07 23:05

Drik af små glas og ikke for mange, en halv time imellem så kan du mærke når du begynder at blive varm i kinderne, hvis du drikker for meget for hurtig, så kan det gå helt galt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-12-07 23:38

Jeg syntes også at det er helt rart at der er nogle her der ka se forskel hvornår noget er sjovt og ikke Det er jo faktisk et dybt alvorligt spørgsmål Jeg kendte en dreng på din alder ja jeg skriver kendte for nu ligger han på snesere kirkegård hans forældre var vant til at han drak lidt og så blev det til mere og det blev vinter som det jo er nu og sprut skulle der til og pludselig til en fest blev det til endnu mere han blev dårlig og gik udenfor med for lidt tøj og kulden sørger for at sprutten slår endnu hårdere da han senere blev savnet ved festen ledte noglæe efterham og fandt ham læggende udenfor halvt bevidstløs af sprut/kulde .Hans forældre blev kontaktet de hentede ham som de havde et par gange før og hjalp ham ind på sit værelse så han ku sove den ud. Næste morgen var han desværre død. Han sku nok have været på hospitalet til observation / udpumpning Det må de stakkels forældre leve med resten af deres dage Mit råd til dig er lad dog sprutten stå og øv dig med et par øller eller noget vin hvis du skal være lidt i humør,sprutten skal du være yderst varsom med da den er en lumsk medspiller

God og hyggelig fest med pigerne

Mvh Sune

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-12-07 23:49

Lad være med at blande sprut og sodavand, kulsyren får alkoholen til at gå meget hurtigere i blodet, alt for hurtigt for uerfarne, derfor bliver yngre end Du selv hurtigt bevidstløse af de fristende færdigkøbte Smirnoff eller Breezer.
Hvis Du bliver RIGTIGT tørstig henad aftenen så snup en kildevand eller to uden brus, Du skal så pisse kort tid efter hvad der er helt fint, alkohol virker vanddrivende så tømmermænd dagen derpå skyldes hovedsalig vædskeunderskud.
Dem der bygger en brandert op med kun almindelig pilsnerøl får såmænd også vædskeunderskud.

Lad være med at "bunde" glassene, selv om de andre gør det.

Hvis aftenen starter med god mad og rødvin så drik ikke for meget vin hvis der kommer masser af stærkere varer senere på aftenen, drik hellere noget kildevand som det de senere år er blevet ret populært at servere sammen med rød....eller hvidvin.

Og vær så klar i hovedet at Du kan sige NEJ TAK til kørelejlighed hjem af en ældre kammerat der lige har fået kortet, så lever Du længere end dem man læser for tit om i nyhederne. Jeg har selv en eneste gang sat mig temmelig vissen bag rattet men kørte kun et par hundrede meter da jeg fandt ud af at det her går sgu ikke.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-12-07 08:10

Det har blandt andet noget med din størrelse at gøre, samt dit stofskifte skal være i orden.
Fødegrundlaget skal også være i orden. Hvis du blander eksempelvis øl vin og spiritus får du meget hurtigt mangel på jordforbindelse og det er ikke ”kun” piger der bliver "voldtaget" på sjæl og krop når de er berusede. Følelsen af ikke at kunne huske hvad der er sket, kan være meget ubehagelig.
Lad andre blive ”lallelåg” og hvis du drikker hold øje med glasset der kan komme stærkere varer i uden du ved det.
Lidt har også ret - god nytårs aften

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 29-12-07 21:31

Som 16 årig møjunge, drak jeg en ½ flaske snaps
ud i en køre, bagefter tog vi til ''fest''
i ungdom´ klubben- hvor jeg tilbragte 6 timer
på et lokums bræt.
Skal lige nævne at der var PÆDAGØGER tilstede,
som ikke syntes, det var nødvendig med en mavepumpning.
Og da ''partyet'' var ovre bleb jeg lukket ud på gaden
VÆS GO O FIS HJEM, trods der selvsamme aften havde været Politi
grundet ''andet, og set at jeg lå bevidstløs
Men prøv selv at drikke det samme og GÅ DØD / rent HJERNE- madsen
OG FORVENT HJÆLP___________
lolllllllllllllllllllllllllllllllll

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-01-08 10:02

Synes sku det er fedt du spørger før du sætter handling på, det gjorde jeg ikke, mit rå til dig er bare at du skal passe på dig selv, lad være med at spille ølspil og andre drikkelege, og vodka, det er stærkt, lav evt. drinks af det vodka/juice, så går det ikke så hurtigt med at få det indenbords og det er nemmere at styre. God fest