/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Årets "sjoveste" julegave..
Fra : creamygirl
Vist : 590 gange
100 point
Dato : 25-12-07 14:22

Dette er tråden, hvor det er tilladt at sladre om, hvilke julegaver der fik os til at trække på smilebåndet..

Jeg fik 2 af dem i år…

1. Et ur med en skive så stor, at folk på det modsatte fortov ikke behøver skråne gaden og spørge hvad klokken er..

2. Havde ønsket mig nattøj og undertøj... fik en blå og grøn strikket sweater som er 27 cm for lang på hvert ærme .... "farmor altså, I love You"…

Accepteret svar
Fra : Nanabanana

Modtaget 100 point
Dato : 25-12-07 16:28

Haha...
Jeg havde ønsket mig en brevvægt for mange år siden - den fik jeg så nu i form af en elektronisk vægt med ur, lys, termometer og hvad ved jeg... ;) Købt i en boghandler... Øh... :S
Havde nu forestillet mig sådan en metalbrevvægt, hvor man kan hænge brevet i en lille krog... :) Men hva fan... En vægt, som kan veje op til 5 kg, er da perfekt! Så kan jeg sende store pakker! Og endda måle temperaturen i pakken! ;)
(Jeg kunne også bruge den til at veje mel til lækre boller! - men hvorfor kan man købe sådan en vægt i en boghandler???)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-12-07 16:35

Min kones nevø har været i Østen og købt billigt elektro legetøj...

To skid steered (ligesom tanks) køretøjer, som de to ældste af hans nevøer hurtigt ødelagde,
og så den sjoveste: En flyvende tallerken til junior, hvis mor iøvrigt er pædagog...

Den lettede nydeligt inde i stuen rundt om juletræet, strejfede så en dyr vase i reolen,
og værten, min svoger, blev ængstelig/tosset: "Ud i haven, det er ikke indendørs legetøj"!

Efter få minutter i haven med et par interne sattelit opsendinger,
røg den flyvende tallerken over i naboens pæretræ;
hvor den ikke kunne findes, og så fik vi ro resten af juleaften...

Hilsen og fortsat? God Jul, Svend

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-12-07 16:54

En ged som skulle til Afrika.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-12-07 19:12

Mundharper og trommer slap vi da heldigvis for i år, men min lillebror seneste hadeting han forærer væk er en af de der frygtelige transformer-biler der kan laves om til en robot. Hans egen knægt havde fået en i sommers, hvor lillebror måtte give fortabt. Han havde simpelthen ikke tålmodigheden. Den måtte onklen så fikse. For at hævne dette gav han så min søn een her til jul, i håbet om jeg var beskæftiget hele aftenen. Men nej, den lod sig lave sådan nogenlunde nemt, (og er nu sat på en hylde hvor knægten ikke kan nå den)!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-12-07 20:24

Jeg fik bla.en afskåren gren i tykkelse med en tommelfinger skråtskåret i den ender der skal vende opad m påmalet øjne og nissehat i toppen (den er sød ) og så en jaee det skal ligne en mølle men det skulle altså forklares troede lie at det måske var en ??helikopter fnis Men det er jo tanken der tæller Og sjøjdlæreren har vel lagt alle kræfter i Når jeg så lie tænker en hulens masse år tilbage husker jeg et 5 cm tykt leraskebægerting øhh halvgrøn og ikke særlig køn og som i dag ville gører sig som kasteskyts på Nørrebro Kreeret i Husum Skoles lerrum og foræret til min storsmilende mor

Glædelig efterbrænderjul Sunowis

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 26-12-07 10:35

God idé til en tråd, creamygirl!

3773, vi har også været i transformer-helvede i år

Af min ene storebror fik jeg Se & hørs store sladder-spil om de kendte og kongelige....gad vide, hvad han liiiige mente med det

Gaverne fra min storebror er altid dem vi ser frem til/frygter. Sønnerne fik, midt i legetøjsvirvaret, en skingrende gul sikkerhedsvest hver. En supergo' idé, men nok ikke lige, hvad de havde forventet.

Sidste år gav han min mand og jeg 5 sorte affaldssække med endestykker fra en vinduesfabrik. De er rigtig gode til at tænde op med!

karenD, der også fik rigtig mange dejlige gaver.

Kommentar
Fra : justaangel

Dato : 05-01-08 11:19

Min lilebror fik den væreste gave af dem alle af din kusine. En opvaske børste!! - hvad mon hun mente med det!?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-01-08 00:44

Citat
Gaverne fra min storebror er altid dem vi ser frem til/frygter.

I min familie er det gaverne fra en onkel vi alle frygter.

Hver gang hans pakker bliver åbnet, så panik sveder man helt vildt, mens de andre sidder og fryder sig over, at det ikke er dem, der står for tur.

Jeg husker alle hans talentløse gaver (garanteret givet med gode intentioner). For eksempel fik jeg som 11 årig en bh i julegave. Det var virkelig pinligt at pakke op for den, foran fætre og kusiner, når man stadig gik i undertrøjer og trusser med små bamser på..

En anden gang (husker ikke om det var en julegave), fik jeg sådan en en åndssvag trucker-kasket, formentlig fra Spøg og Skæmt, hvor der står: "Tuborg - Det bår´dæjli".

Det værste var næsten, at han tilsyneladende selv syntes, at den var ret fed. Jeg anede bare ikke, hvad jeg skulle sige.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-01-08 00:47

Citat
En opvaske børste!!

Hvis det er den fra "Zone" - så er kusinen sikkert blevet prakket den på i en Imerco. Og den er altså ret smart..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-01-08 00:53

Til gengæld er min kæreste simpelthen formidabel til at bilde sin familie ind, at han har købt forfærdelige gaver til dem..

Kort før jul da vi ude og juleshoppe, skrev han en sms til sin søster bad hende tjekke mærket på moderens støvsuger, og forklarede at han og jeg havde planer om at købe støvsugerposer til hendes støvsuger. Kort tid efter klikkede en sms ind:

"Virkelig?! - Det bliver hun nok ikke så glad for, men der står Siemens på den."

Kommentar
Fra : justaangel

Dato : 06-01-08 10:43

CremyGirl - Det var vidst fra Zone *GG*

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 11-01-08 12:10

Tak for svaret Nanabanana. Smart med den der vægt. Sådan en vil jeg også have..

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 11-01-08 20:31

Hehe... den er også lige kommet på tilbud i B.O. Bøger ;) og den er faktisk ret udspekuleret! ;)