/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
godt råd til fliser på fliser
Fra : katja3
Vist : 1073 gange
200 point
Dato : 14-02-03 08:32

Vi har besluttet os for at sætte nye fliser op udenpå de eksisterende fliser i badeværelset. Er der nogen af jer der har nogle gode råd, specielle ting vi skal være opmærksomme på, eller andet som gør sig gældende ved netop denne måde at forny sit badeværelse.
På forhånd tak
Katja3

Kommentar
Fra : ZAGA

Dato : 14-02-03 11:08

Hej Katja3

Jeg har prøvet til vores køkken, det fungerer meget godt. Du kan jo spare både tid -for så skal du ikke pille de gamle fliser af- og penge, hvis det er en murermestre sætter fliserne op igen. Det er helt nøjagtig det samme, som man opsætter fliserne på alm. væg eller gulv. Du kan være opmærksomme på kanterne, fordi kanter ser lidt tykke ud når fliser "fordobles".

Hilsen cengiz

Kommentar
Fra : mango

Dato : 14-02-03 11:55

Hej Katja

Du skal være helt sikker på at de eksisterende fliser sidder godt fast. Derefter skal du afrense dem meget grundigt, med grundrens, for at få alt snavs og fedt af. Dette er meget vigtigt da det ellers ikke vil binde. Du skal bruge combifix eller Alfix eller lign. produkt når du skal sætte fliserne op.
Venligst
Mango

Accepteret svar
Fra : bdg

Modtaget 200 point
Dato : 15-02-03 03:49

Hej Katja
Som murer vil jeg sige, at du skal følge begge råd længere oppe. Det du bare skal være klar over er, at din fliselæb vil tørre meget langsomt, da der ikke er noget videre sted fugten fra produktet kan slippe ud. Du har glasseret bag og forside. Så vent et godt stykke tid med at hive flisesnoren ud.
Jeg bør også fortæle dig, at fliser, uanset hvilket produkt af fliseklæb du bruger, aldrig vil klæbe lige såå godt, som hvis du ville sætte dem op på en alm. væg. For at sikre vedhæftningen, kan du slibe emaljen på de gamle flise med en exentersliber. På den måde ridser du i fliserne og klæben få bedre fat.

Held og lykke, og god arbejdslyst.

BDG

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-02-03 15:04

Hej
ja egentlig mener jeg at du skal rive de gamle fliser ned..! det giver dig måske en weekend mere arbejde med så bliver det også ordentligt. Du slipper også for alt bøvlet med at slibe emaljen af de eksisterende fliser og bekymringerne om hvor godt det kommer til at holde..
men selvfølgelig helt op til dig selv.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Fchristensen

Dato : 19-05-03 17:41

Hvis jeg var dig, så ville jeg rive de gamle fliser ned før jeg sætter de nye op.

Kommentar
Fra : Fchristensen

Dato : 19-05-03 17:42

Hvis jeg var dig, så ville jeg rive de gamle fliser ned før jeg sætter de nye op.

Kommentar
Fra : Fchristensen

Dato : 19-05-03 17:42

Hvis jeg var dig, så ville jeg rive de gamle fliser ned før jeg sætter de nye op.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 19-05-03 18:43

tror ik at du behøver at bekymre dig så meget om dette indlæg det ser ud til at der ingen respons kommer på det..

Godkendelse af svar
Fra : katja3

Dato : 23-05-03 07:51

Tak for svaret bdg.

Jeg beklager at dette har taget SÅ lang tid men noget er gået galt da jeg for meget lang tid siden accepterede dette svar. Jeg har gjort et eller andet galt.
Tak for tålmodigheden.