/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
nummeroplysning
Fra : Nul7
Vist : 8246 gange
100 point
Dato : 25-12-07 11:22

Hej!

Jeg får af og til en opringning fra et tilsyneladende udenlandsk telefonnummer, - røret bliver ofte lagt på når man tager det.
Hvordan kan jeg finde frem til hvem der ringer? Jeg har forsøgt forskellige søgemaskiner.

nummeret oplyses som 0044 xxxxxxxxxx altså 14 tal ialt.
Det iretere mig,kan I hjælpe mig?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-12-07 11:28

På google kommer der lidt om de fire ciftre
Det er nok noget du skal være forsigtig med, hvis nogen bruger dig som relæstation.

http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=0044&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-12-07 11:37

Det er et engelsk nummer

Der er forskellige nummertjenester i England som der er krak eller dgs i DK, så du må bare google lidt

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-12-07 11:38

Hej Nul7

Havde du nu skrevet hele nummeret her på Kandu, var der måske nogle der kunne genkende / hjælpe.

Som Eyvind - mere end antyder - kan der være tale om noget relæ station - et eller andet - men forhåbentligt ikke noget kriminelt, som du uforvarende bliver rodet ind i.

Og så sidder vedikkealt og tænker, ville jeg selv ligge vejen forbi politi stationen, en dag hvor det passer ind på turen, UHHMMM og hvad skulle det hjælpe ????, men de plejer da trods alt at have flere søgemuligheder, selv ville jeg nok lige "smutte forbi", og høre, hvordan de forholder sig til det.

Måske nogen her på Kandu, har erfaring med det.

vedikkealt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-12-07 11:51

Slap nu af, det er jo nok bare en der har fået fat i det forkerte nummer

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-12-07 12:40

Hej Kortoververden

Jeg slapper nu også fint af......

Men det er just ikke mere end 14 dage siden, at en meget nær bekendt blev afhentet til afhøring, og fik beslaglagt sin mobil, da de havde fundet en mobil, hos en kriminel, hvor i de kunne se, at der havde været få opkald, til min nære bekendtes mobiltelefon.

Så helt hen i vejret, var det jeg skrev nu ikke.

Venlig hilsen

vedikkealt

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 25-12-07 13:27

Nul7
Hvad er begrundelsen for at du ikke skrive hele nummeret for det?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-12-07 13:36

Såfremt det er din beymring at du bliver hentet til afhøring på grund af at du har modtaget opkald fra et ukendt nummer, så må det være svært at opretholde et normalt liv.

Hvis det endelig skulle vise sig at være tilfældet, så er det jo heller ikke noget problem at påvise at samtaler ikke har fundet sted eftersom forbindelsen er blevet afbrudt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-12-07 13:42

Kortoververden - du ved da vist godt hvad der kan laves med telefoner så det kommer til at koste en formue............. ikke. (så lige din profil )

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-07 14:25

Den globale telefonbog, for store dele af verdenen, kan du finde her:
http://www.infobel.com/World/

For england
http://www.infobel.com/en/world/WorldTeldir.aspx?page=/eng/euro/uk

Enten har den direkte adgang til landets (landene) telefonregister, ellers er der ofte linket til det valgte land.

(Bruger den selv en del, når jeg søger på numre i sydamerika!)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-07 14:30

Når man renser alt snasket fra det endelige links, så går: http://www.infobel.com/en/uk direkte til sagen!

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-12-07 14:47

Hej Kortoververden

Nu er jeg jo ikke her på Kandu, for at komme op og skændes med nogen.

Men jeg har opfattet Kandu som et sted, hvor der bliver stillet et spørgsmål, og så byder alle ind med svar, ud fra hver enkelts oplevelser og tanker, og så er det op til spørgeren, at sorterer i hvad der måtte komme.

Og overskriften her var noget omkring nummeroplysning.

Havde jeg ønsket svar på, på hvordan jeg skulle opretholde et normalt liv - eller ikke, så havde jeg selv oprettet et sådant spørgsmål.

Venlig hilsen

vedikkealt

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 25-12-07 16:22

Hej Vedkkealt!

Du kan vel ikke ved en fejltagelse have kommet til at besøge en pornoside her i den hellige juletid?

Håber du finder en løsning på problemet for det er selvfølgeligt ubehageligt med de opringninger.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-12-07 16:56

Hej Otnob

Det er nok smuttet for dig at det slet ikke var mig, der startede spørgsmålet

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 25-12-07 17:24

Vedikkealt!

Sorry! Men meningen var god nok "så ved du det"

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 26-12-07 09:34

Tak for alle de gode forslag.
Tik severino, tak for dine links, - men hvor kan jeg søge på telefonnumret? Jeg kan kun finde bokse til navn og adresse.

Hele numret er: 0044 1895204833 vi er blevet ringet op med mellemrum i gennem længere tid.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 26-12-07 15:37

0044 1895204833 er umiddelbart et engelsk IP-telefonudbyder der abonneres af:
123 Main St Columbus OH 32123 SMITH JOHN

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 26-12-07 17:20

Tak for svaret severino.