/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Svindel-firma
Fra : jangchr
Vist : 914 gange
100 point
Dato : 25-12-07 09:53

Jeg fik en e-mail fra M1,hvori der stod at min konto var i minus,men hvordan kan den komme i minus,når der stod 50 kr på kontoen og har kun brugt telefonen 1 gang(2 min) og det er bare et kort,hvor man tanker op på og er ikke tilmeldt andet.Det var et tilbud de havde engang,hvor man gratis kunne oprette sig og fik 50 kr. taletid+5000 sms+nokiatelefon.hvad skal man gøre ved dette?,bare lade som ingenting eller ringe til dem,som sikkert ikke hjælper noget

"Din saldo hos M1 A/S er nu -35,28 og har været i minus i 5 dage.
Du kan stadig bruge din telefon indtil din konto når minus 100 kr.

Har du ikke optanket ny taletid inden 2 dage, vil din telefon blive lukket og er din saldo i minus med mere end 25 kr. vil der blive pålagt et gebyr på 50 kr"

Skal til julefrokost nu,men kigger på svarerbe når jeg kommer hjem igen(hvis jeg er i stand til det)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-12-07 10:13

Der er givetvis noget med småt omkring minimum forbrug i en periode som betingelse for at få en gratis telefon som du har overset

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 110 point
Dato : 25-12-07 10:24

hej jangchr

jeg tror desværre nok at m1 er et af disse klap-fældt-firmaer
hvor man skal holde tungen lige i munden
og have læset alt det med småt

de lover gratis, gratis og gratis
(men det er vist nok kun den halve sandhed (læs:løgn))
...
alle firmaer bør annoncere med SAMLEDE MINIMUMS-UDGIFTER I BINDINGSPERIODEN
men ikke alle gør det !!
(jeg mener faktisk at loven kræver at der tydeligt annonceres med dette !!)

du bliver nok nødt til at læse 'alt det med småt'
og
finde frem til hvad der for din aftale med m1
er MINIMUMSPRISEN FOR DEN SAMLEDE BINDINGSPERIODE
og så prøve at slippe ud hurtigst muligt /opsige aftalen med m1

prøv at læse lidt her...

http://www.fuursted.net/m1-bliver-slagtet.aspx

http://www.kkromann.dk/handter-vridemaskinen.aspx

http://www.google.dk/search?hl=da&q=m1&meta=

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 25-12-07 10:25

Du ar sikkert glemt at afmelde alle de extrating du får tildelt i de første mdr. gratis.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 25-12-07 10:29

hov,,,, jeg fik vist trykket SEND for tidligt...

http://www.telepristjek.dk/analyse.m1.asp

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-12-07 10:30

Det kan der være noget om.

Der er heldigvis ingen andre end teleselskaberne der i den grad kører rundt med folk, tænk sig hvis man købte 2 kilo kartofler billigt og skulle spise dem indenfor 3 dage, ellers blev de næste dyrere.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-12-07 10:32

Den er lige her i Missbe's link

Citat
Ved tilmelding til et M1 mobilabonnement bliver du automatisk tilmeldt en såkaldt ”Fun-Box”. ”Fun-Box”, som indeholder ringetoner o. lign, er gratis de første 2 måneder. Hvis du ikke husker at afmelde dig ”Fun-Box” vil ringetonerne koste dig 35,- / måned.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-12-07 10:45

35 kr om måneden for ringetoner....

Det er sgu lige så meget som jeg bruger i ren samtale på min fastnet.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 25-12-07 11:10

janchr

hvis det er en telefon du har købt over internettet
har du 14 dages fuld returret !!

forbrugeraftaleloven (også kaldet fjernsalgsloven)
http://www.google.dk/search?hl=da&q=fjernsalgsloven&meta=

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-12-07 11:12

Der er bare ikke returret på abonnementet når det er taget i brug

Og det tyder også på at det er mere end 14 dage siden

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 25-12-07 11:20

ja ,man forventer ikke man er tilmeldt alle de ting, men ring og brok dig på en pæn måde ... og vupti står der 100.- på din konto igen ...

brok dig på en grim måde ... og vupti de forklarer dig hvem der har retten .... hehe

D9N

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 25-12-07 11:58

kontoververden
ja, formentlig er de 14 dage gået - m1 er smarte

men der gælder jo stadig den almindelige købelov
http://www.forbrug.dk/klage/guide/moebelklager/reklamation-ved-fejl-og-mangler/

et tænkt eksempel:
janchr
hvis du nu 'viste' med dig selv at du netop FRAVALGTE alle de der tillægsydelser
og
at man kunne tænke sig at m1 har haft problemer med deres 'computer tilmeldings system'
og
at du først har kunnet erkende FEJLEN OG MANGLEN VED DEN LEVEREDE VARE
da
du fik din telefonregning

kan det være at du har et 'skud' i bøssen - så du ikke er 'fanget' af bordet
og må 'æde kamelen og svede' dig igennem de formentlig 6 måneders bindingsperiode
og
lad være med at bruge telefonen yderligere - det kan tolkes som en ACCEPT AF FORHOLDET

er du heldig kan du måske få ophævet forholdet
eller som minimum få justeret på tillægsydelserne

SKRIV TIL DEM - GØR DET REKOMMANDERET - altså ikke e-mail

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-12-07 12:06

Der er jo som sådan ikke noget specielt "smart" ved M1 og deres metoder, det er altid op til forbrugeren at sætte sig ind i tilbuddets indold, og helt ærligt, vi ved jo godt alle sammen at der ikke er noget der er gratis

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 25-12-07 14:05

dels skal man overholde prismærkningsloven
http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/2/prismaerkningsloven/

herudover
er der noget der hedder markedsføringsloven
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=31600
og
her skal være opfyldt reglerne for GOD MARKEDSFØRINGSSKIK
http://retssal.dk/?page=emne&id=460&indexid=23

citat:
God markedsføringsskik

I den gamle markedsføringslov var det ikke tilladt at handle ”i strid med god markedsføringsskik”. Reglen er nu ændret således, at virksomhederne nu skal ”udvise god markedsføringsskik”. Umiddelbart indeholder det ikke den store betydning, men reglen er en præcisering af, at virksomhederne skal udvise større ansvarlighed og hele tiden være opmærksomme.

citat slut: kilde: http://www.ret-raad.dk/neobuilder.200101221857_2525_3a6c7488d9f37.html&spec=a62e747e1cbad2bc15e31cc9fda420d0&themeid=200107181718_8868_3b55a8c19ad95&art_id=2006112714534933700019464&type=a

>>hvis M1 ikke følger lovene er der tale om en MANGEL VED VAREN <<<
>>>og mangler kan reklameres - som minimum direkte hos M1<<<

imidlertid hvis man vil KLAGE over moniltelefoner hos forbrugerstyrelsen
er der en bakatelgrænse på kr. 800,-
se: http://www.forbrug.dk/klage/guide/mobilklager/

og mon ikke m1 kender den grænse ??
jo - m1 er smarte

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 25-12-07 16:57

Sonofon er ikke spor bedre!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-12-07 17:03

Hvordan blev Sonofon indblandet i det her??

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 26-12-07 04:22

Tak for svaret MissBe.

Jeg ringer til M1 og opsiger mit abonnement og betaler de 36 kr. og håber så på at der ikke kommer mere derfra