/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Skabeloner
Fra : bjarnebr
Vist : 642 gange
200 point
Dato : 24-12-07 14:25

Jeg har lavet en hel masse skabeloner (brevstandarder) der ligger på mit D: drev, og når jeg har installeret MS-Office flytter jeg mappen op på c: drevet så den overskriver den tilsvarende mappe der, derefter flytter jeg den tilbage til D: så jeg kan åbne både mine egne og standart skabelonerne med "Åben nyt dokument", men efter at jeg har opgraderet til Office 2007 kan jeg ikke finde mappen på C: drevet.
Er der nogen der kan finde den for mig?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-12-07 14:28

nej, jeg kan jo ikke scanne din computer, men hvis du har den på din D: drev kan du jo se hvad de hedder prøv at søg på dem ;)

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 24-12-07 15:03

På D: drevet heder den "Skabeloner", men det hedder den ikke på C: drevet, og jeg kan ikke huske hvad det hedder på engelsk.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-12-07 15:50

ja det er din folder der hedder, prøv at søg på *.dot det er efternavn på dine skabeloner

Hvis du ved hvilket folder de er i så start Word og klik på filer -> åben og og gå ind i den folder hvor du har gemt dine skabeloner, klik på den skabelon du vil åbne.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-12-07 16:06

Templates hedder det på engelsk.

God jul

MVH

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 24-12-07 16:07

Det er ikke inde fra Word, men den genvej der ligger direkte i startmenuen.
Nu slutter jeg for nu, da jeg skal til julefest, derfor glædelig jul til dig og din familie.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-07 16:08

Er det en dansk office du har, så søg på skabeloner eller >.dot<

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-12-07 02:37

Jeg har en engelsk windows og en dansk office professionel.
Jeg har lige søgt efter skabelober og .dot uden at finde noget, tidligere søgte jeg efter templates, der fandt jeg 3 mapper, men ingen af dem indeholdt tilsyneladende nogen word skabeloner.
PS det er en gratis prøveversion af office jeg har.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 25-12-07 08:33

Du har husket at skrive præcis som jeg har skrevet her når du søger *.dot

"*" betyder du søger på alt som slutter på ".dot"

Hvis du ikke kan finde dem har du jo kommet til at slette dem prøv lige og søg på din D:drev

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-12-07 10:00

Jeg søgte på *.dot, og jeg kan ikke have slettet dem da jeg startede med at søge uden at finde noget, JEG HAR IKKE SLETTET NOGET FRA C: DREVET.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 25-12-07 10:28

Prøv lige at kikke på din D:drev med stifinder i den mappe du har "flytte dem fra" hvad ligger der i den.

Hvid er ikke er noget i den mappe er de jo væk????

Eller søg på din d:drev efter *.dot

Det hjælper jo ikke du råber

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-12-07 10:42

Når jeg skrev med store bogstaver var det ikke fordi jeg råbte, men kun for at understrege min mening, og jeg har endnu ikke flyttet noget frem eller tilbage, da jeg ikke kunde finde mappen der skulle overskrives, men nu vil jeg prøve at søge på D: drevet.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-12-07 10:48

Jeg har lige været inde i stifinder , hvor jeg søgte på *.dot, i både C: og D: drevene, det eneste den fandt var de skabeloner som jeg har lavet i Office 2003, de ligger stadig i mappen Skabeloner på D: drevet, hvor jeg oprindeligt oprettede dem.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 25-12-07 10:55
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-12-07 11:01

Som jeg OPFATTER det - så er det den normale skabelonmappe du leder efter.
Hvis det er det, så har jeg prøvet:
Start word (det er ganske vist i office 2000)
Ny > side > og nu er der en her som hedder web-side
så søger jeg på "web-side" og får dette resultat:
>>C:\programmer\microsoft office\templates\1030<<

Så går jeg i filhåndtering: C:\Programmer\Microsoft Office\Templates\1030
Og der ligger en forfærdelig bunke skabeloner

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 25-12-07 11:06

Citat
Når jeg skrev med store bogstaver var det ikke fordi jeg råbte, men kun for at understrege min mening

Ok, så har du jo ikke fået dem lagt over

Hvis du "laver" en genvej til din "skabeloner folder" på skriveborder, kan du jo selv bestemme hvor du vil have din skabeloner til at ligge, så åbner du bare folderen og klikke på din hjemlavet skabelon og den starter op.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-12-07 11:17

Tak for svaret dk.
det var lige den forklaring jeg søgte, og til jer andre tak for jeres velmenende men desværre ubrugelige svar.
I ønskes alle fortsat glædelig jul og et godt nytår.
&

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 25-12-07 11:21

Her er mine i 2003

C:\Documents and Settings\brugernavn\Application Data\Microsoft\Skabeloner
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\*
C:\Program Files\Microsoft Office\Office\SBT\SBCM\Templates\General

Men disse kan du åbne inde fra office programmerne.

Kommentar
Fra : Eyvind