/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
At importere
Fra : Clausvell
Vist : 1105 gange
77 point
Dato : 24-12-07 10:18

Hvis man skal importere honda zoomer styling parts fra USA, da der ikke umiddelbart findes nogen andre af den slags styling parts forhandlere tætter på DK.

Hvad mon det så vil kr ( jeg aner at det ikke er billigt, men nok det værd alligevel)

Med venlig hilsen

C

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-12-07 10:25
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-12-07 10:27

ja først tager du prisen i USdollars og gange med 5, så har du prisen i Kr. så skal du lægge fragt til, denne kan variere meget, alt efter om det er en motorblok, eller forkromet møtrikker du skal bruge. Regn blot med min. USdollar 20,00 (igen gange 5)

Når du så har alle udgifterne, skal du betale importafgift i DK og 25% moms af hele beløbet. Import afgiften er forskellig alt efter hvad det er du får hjem, regn med et sted mellem 0 og 20%.

Sådan ca.

MVH

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 87 point
Dato : 24-12-07 10:30

http://www.google.de/search?hl=de&q=honda+zoomer+styling+teil&meta=cr%3DcountryDE

hvis du vælger indenfor eu
skal du kun tænke på transport omkostninger

ps.
brug landets nationale postvæsen
tyskland = dhl

tyskerne bruger meget transportfirmaet dpd
men min erfaring er at det ikke funker i dk
varerne kommer aldrig frem - de forsvinder !

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-12-07 10:43

Citat
ps.
brug landets nationale postvæsen
tyskland = dhl

DHL er altså Amerikansk!!!

Ved I så hvad DHL er em forkortelse for????

Delayed ? How Long ?

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 24-12-07 10:52

Tak for svaret MissBe.

Det er osse bedre at finde tingene tættere på, men jeg kan ikke finde særlig mange ting i deres udvalg af styling parts på de sider, da mine tyske færdigheder ikke er hvad de har været

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-12-07 10:58

prøv at rul ned og se i højre hjørne

http://www.deutschepost.de/dpag?xmlFile=828

de er i hvert fald i 'familie med' hinanden
det korte og det lange er at i dk
bliver varen bragt ud med post danmark

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-12-07 11:02

3 stjerner din nærrigpind

med hensyn til sproget
så kan du da spørge om de ord du mangler

der findes også de der
oversættelses sider
kan ikke lige huske/ finde
men de findes i tips
ellers spørg så er der nogen der kan finde dem til dig

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-12-07 11:10

viskinge

Die Konsolidierung von Deutsche Post World Net und DHL

Zu Beginn des Jahres 2002 wurde die Deutsche Post World Net Hauptaktionär von DHL. Gegen Ende desselben Jahres stand DHL im 100%igen Eigentum der Deutsche Post World Net.
kilde: http://www.dhl.de/dhl?tab=1&skin=hi&check=yes&lang=de_DE&xmlFile=3001214

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-12-07 11:21

http://www.freetranslation.com/

her er en af dem
men der findes flere

og måske bedre ??

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-12-07 11:32

Og hvad betyder det???
Kan ikke tysk, desværre.

MVH

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-12-07 11:36

...mod slutningen af året 2002 er deutsche post 100% ejer (aktie majoritet) af dhl

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-12-07 11:38

eller på engelsk ....

Deutsche Post World Net and DHL Consolidation
At the beginning of 2002, Deutsche Post World Net became the major shareholder in DHL. By the end of 2002, DHL was 100% owned by Deutsche Post World Net
http://www.dhl.de/dhl?tab=1&skin=hi&check=yes&lang=de_EN&xmlFile=3001214

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-12-07 11:42

Siden findes faktisk også på dansk, men det er måske for nemt for dig???

At tyskerne har aktiemajoriteten, bliver det vel ikke aut. tysk af???

(er TDC så dansk eller amerikansk??) Jeg vil jo mene det er dansk, selvom aktierne ejes af amerikanere.

MVH

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-12-07 11:46

...i lige måde og - go jul til dig også viskinge...

Kommentar
Fra : viskinge