/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
lidt problemer med subdomæner
Fra : freddiemercury
Vist : 741 gange
100 point
Dato : 24-12-07 10:11

hejsa
jeg har lidt problemer med subdomæner

http://www.ditdomæne.dk/subdomæne

ovenstående har jeg ingen problemer med at lave
MEN jeg kan ikke sætte subdomænet ind foran min webadresse
som nedenfor

http://subdomæne.ditdomæne.dk

nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-12-07 10:29

Hvem er din hoteludbyder????

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-12-07 10:33

web 10

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 24-12-07 10:38

www.web10.dk kan du se, at du på deres Windows-server har 5 subdomæner, mens det er ubegrænset antal hvis du har valgt at hoste på en Linux-server.
Du skal ind i kontrolpanelet på www.web10.dk for at definere dine subdomæner, mens www.ditdom.dk/bibliotek alene er et bibliotek på domænet.

God arbejdslyst.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 10:40

For at oprette et subdomæne skal du lægge en mappe i roden af dit webhotel, Inde i mappen skal der ligge en index fil.

f.eks.
http://subdomæne.ditdomæne.dk/index.htm

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 24-12-07 10:46

Manse > det svar fungerer ikke. Et bibliotek bliver ikke til et subdomæne alene fordi du lægger en index.htm fil derinde. Han siger jo i forvejen at "http://www.ditdomæne.dk/subdomæne" fungerer, ikke sandt?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 10:49

Den skal ligge i roden af serveren,med et index dokument i.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-12-07 10:51

jeg har været inde i kontrolpanelet og oprettet en

info.mitdomænenavn.dk så den er oprettet
men jeg har problemer med hvor i roden jeg skal lægge mappen som jeg skal oprette
jeg har oprettet en mappe som ligger ved siden af bl.a. private og image mappen
altså samme værdi som dem, men jeg kan ikke få det til at virke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 10:56

samme sted hvor din originale index fil ligger(det er roden)
f.eks. vis dit sup hedder hererdet/index.htm
http://subdomæne.ditdomæne.dk/hererdet/index.htm

ligger der ikke et index dokument i subdomænet skal man linke direkte til
http://subdomæne.ditdomæne.dk/[U]index.htm[/U]
og så ryger iden mmed et subdomæne og søge bots.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-12-07 10:58

til manse:
den skal ligge i roden af serveren
er det inde i min dokument mappe der hvor "mine websteder" er
eller er det under "netværkssteder" der hvor jeg kan se min webadresse ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-12-07 10:59

Det er fuldkommen rigtigt som linux-man skriver at du skal i kontrolpanel og oprette subdomænet, ellers får du det ikke til at fungere som subdomæne.ditdomæne.dk/index.htm

//bentjuul

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-12-07 10:59

løber lige et par timer så vender jeg tilbage

god jul

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-12-07 11:01

hej Bent
jamen jeg har oprettet i kontrolpanelet

info.allanklockmann.dk

men virker stadig ikke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 11:02
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 11:06

jeg kan lave subdomæner på mine domæner manuelt,uden om kontrolpaneler.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-12-07 11:06

Jamen hos mig virker dit subdomæne, du skal huske at der går ca 1 time fra du har oprettet det til det virker.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 11:06

via ftp.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 24-12-07 11:12

nu har jeg ikke smids mine css filer med>

http://manse_hej_med_dig.manse9933.dk/

så der er ingen makup.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 11:15

smidt

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-12-07 11:17

Du skal lægge dine filer ind i den mappe web10 har oprettet til dit subdomæne og ikke ind i en mappe du selv har oprettet - du overskriver bare den index fil som web10 har lagt i den mappe som web10 har oprettet.

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 24-12-07 11:20

God jul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-12-07 11:20

Manse9933 - du kan se her at hans subdomæne virker http://info.allanklockmann.dk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 11:24
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 11:29

sub
okay det er nok web10's måde at det skal gøres på,kender dem ikke.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 12:12
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 12:25
Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-12-07 12:37

til bl.a. bentjuul:

Manse9933 - du kan se her at hans subdomæne virker http://info.allanklockmann.dk

NEJ det virker ikke - JO stedet er blevet oprettet men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal oprette
mappen med index filen henne.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-12-07 12:43

att: BentJuul
--------------------------------------------------------------------------------
Du skal lægge dine filer ind i den mappe web10 har oprettet til dit subdomæne og ikke ind i en mappe du selv har oprettet - du overskriver bare den index fil som web10 har lagt i den mappe som web10 har oprettet.

jeg har selv oprettet en mappe som jeg har kaldet "info"
hvor finder jeg den mappe som web10 har lavet. ?
det skal vel gøres via frontpage 2003 som jeg bruger, og ikke via web10 kontrolpanel ?

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-12-07 12:52

jeg har som sagt oprettet en
info.allanklockmann.dk
men det ligger gemt under allanklockmann.info.dk
det er den omvendte verden !!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 12:52

Det billede du ser er fra roden af mit domæne(se adressen oppe i add linjen),set i mit
ftp program,den originale index(min forside)
http://manse_hej_med_dig.manse9933.dk/

manse_hej_med_dig. mappen er subdomænet med en index.htm i,du skal lave mappen samme sted hvor din forside index.htm(html) fil ligger.det er roden,vis din webhotle udbyder tillader
den fremgangs måde.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 12:54

hotel

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-12-07 12:54

Ok kender ikke til frontpage - men som du kan se på mit link er dit subdomæne oprettet - og du skal ind i mappen og overskrive web10 index fil.

Nej du kan ikke oploade via web10 krontrolpanel - det er her subdomænet oprettes via.

Og ja mappen skal hedde info - men jeg oploader selv kun via ftp og bruger ikke frontpage.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 12:59

har du ikke ftp adgang til serveren?
Ellers skulle du kunne oprette mappen i dit admin panel.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 13:02

nååååe du kender udbyderen og betingelserne bentjuul,så
hopper jeg af.
Kan du>
http://manse_hej_med_dig.manse9933.dk/god_jul.htm
Rå hygge.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 13:04

Kan du/i have en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 13:10

ja,den er god nok>
http://info.allanklockmann.dk/

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-12-07 13:13

jeg kan ikke arbejde på siden !!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 13:13

sådan går det når man overser indlæg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-07 13:18

du skal lave din egen index fil i stedet for den der ligger der,kan du ikke slette den??
Ellers skal du ændre tilladelser på filen under egenskaber(file attributes)til mumeric:755,højre klik på den,i ftp programmet vis du bruger et sådant,jeg
kender ikke dit admin panel,bruger kun ftp adgang.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-12-07 13:45

Citat
jeg kan ikke arbejde på siden !!

Så kontakt web 10 her
http://www.web10.dk/help/faq/contact_customer
og få hjælp til opload af dit subdomæne. Der kan måske være forskel om det er et Unix eller Windows webhotel.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 03-01-08 16:53

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-01-08 17:08

Du har stadig ikke fået lagt en indexfil ind.

Mappen der skal indeholde dit subdomæne skal hedde info - fordi det hedder dit subdomæne og mappen skal ligge i roden af dit webhotel.