/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bilrude ikke kan blive klar
Fra : creamcheese
Vist : 2138 gange
100 point
Dato : 24-12-07 08:17

Min kæreste har prøvet noget dug-fri produkt på sin bilrude, altså indvendig, og nu kan den slet ikke blive klar. Han har prøvet med glas rens, sprit, acetone, salmiak. Man kan ikke hav varme i bilen, så bliver det værre. Hvad kan vi så gøre?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 24-12-07 08:35

hvilket produkt er det presis

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 24-12-07 08:50

Prøv med tandpasta, der er opblødt lidt i vand.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-12-07 08:58

Han har nok brugt det til drivhuset.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 110 point
Dato : 24-12-07 09:13

Tandpasta med vand er et godt bud, og bagefter ruderens.

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 24-12-07 09:22

Jeg kan ikke sige hvilket produkt han oprindelig brugt, men tak for tipset om tandpasta, og så ruderens bagefter. Det skal vi prøve.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-12-07 09:51

Evt. også brug af en minifiberklud.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 24-12-07 10:20

Selvom du skriver, at der er forsøgt med salmiak vil jeg alligevel anbefale en blanding af opvaskemiddel og en sjat salmiakspiritus.
Det plejer at kunne fjerne snavs, fedtstof og næsten hvad som helst.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 24-12-07 11:07

Tandpastaen skulle være nok, men selvfølgelig skal tandpastaen ikke blive siddende.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-12-07 11:16

Det er grove midler I har brugt. Prøv med ufortyndet sprinklervaæst (til - 21 grader). Tør ruden godt bag efter. Tag så et saftigt overskåret æbel, og gnid ruden ind i det. vask ruden i alm. sæbevand (opvaskermiddel). Er ruden ikke ren, så gentag processen. Er det helt bindegalt, så brug slipol, det skader ikke ruden, Rens efterfølgende ruden som jeg har skrevet ovenfor. Jeg formoder, at ruden er blevet uklar i forbindelse med at give ruden dug-fri produkt. Ellers kan det være "folien" mellem de to lag glas i bilruden, og så er ruden "kaput"!

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-12-07 11:22

hejsa tag et æble og skær det midt over og gnid ruden godt og grundigt med æblet og brug tilsidst en avis ( en side godt krøllet sammen ) til at tørre ruden af , bliv ved med denne proces til ruden er ren. men det tror jeg nu den bliver første gang .

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-12-07 11:27

Øh hvis nu alt det foreslåede ikke hjælper /gør det værre så prøv at skære et æble over og gnid ruden med æblekødet det tager trafikfilm mmm udvendigt så mon ikke osse det duer på indersiden Det er også godt til selve gummiet på viskerne Det er syren i æblet der er det virksomme og angriber ikke gummilister mm
Hav en god jul og så videre
Sunowich Julekram til jer alle også 40 cm-kram for dem der er lidt generte

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-12-07 11:30

Nå 2 sjæle en tanke Chirac bruger også selv avis til at ordne vinduer på slottet

Sunowich

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-12-07 12:00

hey sunowich ja jeg bruger det nemlig også selv til ruder på mit lille slot og spejle

chicapigen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-12-07 12:41

Og så slutteligen en væg-væg balle der hvor produktet er købt.

Kommentar
Fra : 270346

Dato : 24-12-07 16:08

Vandrevet kridt blandet med lidt sprit,ok det sviner lidt,men det er det vi bruger til at få rustfrit stål helt blank.Kridt kan fjerne det mest urtolige !

Godkendelse af svar
Fra : creamcheese

Dato : 06-01-08 12:17

Tak for svaret stig54. Han har prøvet med tandpasta, men nu skal han vistnok giv den med ruderens igen, og så......ja, du får nogle point for det forslag.