/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Media Center: Organiser Kanale
Fra : Douink
Vist : 795 gange
100 point
Dato : 24-12-07 04:09

Hej. Jeg er bruger af windows media center. Jeg syntes faktisk det kører meget godt. Men jeg vil meget gerne have så jeg kan styrer hvilken tv kanal der ligger som nr 1 og hvilken der ligger som nr 30. eks.

1. = Dr1
2. = Dr2
3. = TV2
4. = TV2 Zulo

Osv osv........

Er der nogle der ved hvordan jeg flytter rundt på dem i media center. den har lavet et perfekt scan og alle kabel tv kanalerne er fundet. men de ligger i den rækkefølge media center har fundet dem.

Mange af kanalerne hedder også "Unknown". Kan de renames manuelt? så jeg kan se hvilken kanal der er på følgende nr?

Min media center optager alt i 4:3 format. selv om jeg har sat den til at vise widscreen under sittings. så alle mine optagelser vises i 4:3. selv om alt TV vises i fuld skærm størelse. lidt trist at alt det man skal optage kun kan ses på det halve af min skærm :(

Kan du svare på bare et af de spørgsmål her, vil jeg blive utrolig glad. kan du dem alle, vil jeg blive lykkelig :)

Glælig Jul alle sammen

Douink

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 100 point
Dato : 24-12-07 11:02

Nu skriver du ikke hvilken version af Media Center du bruger.
Jeg har selv MCE 2005, så svaret er ud fra, hvordan det program virker.

Gå i Indstillinger - TV - Programguide - Skift kanalrækkefølge.
Der kan du klikke kanaler op og ned i rækkefølgen.

Med hensyn til dit problem omkring billedestørrelsen, så havde jeg på et tidspunkt et lignende problem, der gik væk, efter jeg ændrede opløsningen i kontrolpanelet til 1366 x 768. Ret mærkeligt efter min egen mening, men hvis du benytter en anden opløsning, kan du da afprøve det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-12-07 21:40

Man kan have meget glæde af at læse brugsanvisningen grundigt igennem. Det ville sikkert kunne løse en masse af de problemer du har. (Det er rent faktisk derfor at man har vedlagt den i pakken.)
Når dine kanaler bliver mærket "unknow", så er det nok fordi der ikke bliver sendt en ID-kode med ud, på disse kanaler, lige som det gør på DR1, DR2 og TV2's overflødigshorn.

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 26-12-07 03:37

severino hvis du syntes spørgsmål er dumme, tror du så det er den rigtig site du danser rundt på, for jeg efterspurgte svar/løsninger, dit inlæg virker nu mere som en dask med en vognstang, fordi men her på kandu stiller et "måske" dumt spørgsmål.
Jeg fik igen manual med til min Media Center. og jeg havde søgt i hjælp før jeg gik her ind. Men kanal justeringen var af en eller anden grund, fløjet mit øje forbi. Havde ellers været menuen igennem. Men nu har jeg fundet problemet med Kanal Justering og Unknown.
Under opløsning stod min indstilling til 1366x768 som mit TV kører med. Men når jeg så demo Vidioen inde i skærmjustering kunne jeg ikke se 10cm af hver side. Problemet blev af en eller anden grund løst ved at sætte sittings til at kører 1366x768 i 4:3 og ikke widescreen.
Så fik løst de problemer.

Men er der en her der ved hvordan jeg laver en backup af mine mediacenter sittings. så jeg ikke skal bruge 3 timer på at instille Kanaler og name dem. efter en reinstall af windows. Kan jeg på en eller anden måde gemme en fil hvor de indstillinger er gemt i?

Løsningen på sidste spørgsmål udløser mine points. da jeg selv roede mig til de andre løsninger

Med Venlig Hilsen

Douink

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-12-07 16:19

Et dask med en vognstang kan nok ikke gøre det, det skal nok være større og tungere!
Da du ikke gjorde opmærksom på at du var uden manual, så må man gå ud fra, at du sikkert havde den ved hånden.
I øvrigt findes der ikke dumme spørgsmål, men kun svar der svarer til de oplysninger som angives i spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 09-01-08 23:08

Tak for svaret Paulus1.