/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
HDMI til Scart eller S-VHS
Fra : Palle19
Vist : 1325 gange
200 point
Dato : 24-12-07 02:00

Hej
kan man købe og i givet fald hvor kan man købe en adaptor eller kabel som kan køre fra hdmi til scart eller s-video stik.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 24-12-07 02:25

nej hdmi er digital

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-12-07 09:51

Prøv her:

http://av-connection.com/?CPage=CWizard

Glædelig Jul

Kommentar
Fra : Ravnsbjerg

Dato : 24-12-07 10:45

Jeg tror heller ikke der findes noglen "converter" til den slags. Jeg har HDMI fra min dvd til mit fjernsyn, og skulle ud og købe nogle flere ledninger mv. i forbindelse med jeg flyttede. Med der så jeg ikke noget af den slags, der hvor jeg gik hen i hvert fald.

Men det kunne da været interessant at høre, hvis du finder det?

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 24-12-07 11:31

Hejsa,

Har selv haft et indlæg om dette, men det findes IKKE....

Har siden snakket med en elektronik teknikker, og han siger at det med den nye teknik ikke kan lade sig gøre at konverter fra HDMI til Scart eller Svhs,da HDMI er 100% digitalt.

MEN, han lovede mig at prøve at lave en converter mellem HDMI til DVI, da det rent teknisk burde kunne lade sig gøre da de begge bruger de digitale signaler. Men problemet skulle ligge i den opløsnings grad som er er forskellig mellem HDMI og DVI.

Skal nok skrive når han har vendt tilbage med et svar til mig.

God jul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-12-07 21:32

Der findes kun convertere til at omsætte HDMI signalet mellem de to stiktyper der er brugt på det digitale marked.

Scart og S-vhs går heller ikke sammen, hvis du vil bevare det ægte S-VHS signal, da de er ret så forskellige. S-HVS bruger jo R-Y og B-Y signaler.

Scart kan indholde to typer af signal. Et RGB og et CVBS signal. Når der så alligevel findes Scart adaptorer med en S-VHS indgang, er det fordi man kun bruger det rene videosignal, lige som ved CVBS. Så er det at ideen med S-VHS taber sin værdi.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 27-12-07 10:26

Det kan godt lade sig gøære at køre fra scart rgb til hdmi
men det koster conveteren koster 187,50 euro cr 1400kr

http://www.dcskabel.de/kabel/scart-hdmi-converter/scart-rgb-hdmi-adapter-wandler-konverter-von-cyp-p-12528-6.html?sessID=4ae26f5177f15c137a9efef6b81779d1

output bliver så 720p
det kan alt lade sig gøre den ene så ikke mon ikke os det kan den anden vej

palle19: Hvad skal det brugs tilæ
til tv der ikke har hdmi eller hvad.

Kommentar
Fra : Palle19

Dato : 27-12-07 10:35

ja det er et gammel lumatron fjernsyn der ikke har hdmi indgang og min bærbare computer har kun hdmi eller dvi out, men 1400 er lidt for pebret for min smag

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-07 12:37

Når "bog" skriver at det kan lade sig gøre, er det fordi det ikke er en almindelig adaptor.
De fleste adaptorer er jo passive, men den som han linker til er en aktiv. Det vil igen sige at den indholder noget elektronik, som forandre signalet til det ønskede format/system eller hvad man nu ønsker at kalde det.
Prisen på den er da også derefter.