/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Opsætning Af Printer Til Dlink
Fra : mismas
Vist : 1356 gange
50 point
Dato : 23-12-07 23:07

Hejsa....Har lige købt et router-sæt Dlink dkt 410 (dir-635) jeg mener det usb stik, er til en printer, men kan ikke få det til at virke, i manualen står der ikke rigtig noget om usb. jeg køre med en Canon Pixma 4000

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 23:14

Jeg kan godt få det til at virke med min D Link DI 524-UP, men ved ikke om det er fuldstændig samme fremgangsmåde med din router, kan du finde et link til manualen, som jeg må læse for at se om du kan bruge min vejledning ?

Kommentar
Fra : mismas

Dato : 23-12-07 23:23
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 23:45

Hvilken Windows har du ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 23:47

Hvad har du forsøgt, for at få printeren til at virke ? Udførlig forklaring tak

Kommentar
Fra : mismas

Dato : 23-12-07 23:51

Windows Xp, det alm.internet køre fint igennem routeren, der kommer en computer mere på, så skulle vi jo gerne kunne bruge printeren begge to

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 23:59

Du skulle jo nok have valgt en router med indbygget printserver, den usb port der er på er mest beregnet til opsætning af hjemmenetværket, men er du frisk på at forsøge så kan jeg komme med en guide som du skal følge bogstav for bogstav, ingen lette løsninger og ingen garanti for at det kommer til at virke, skal vi forsøge ????

Kommentar
Fra : mismas

Dato : 24-12-07 00:01

ja kom du bare med en god forklaring

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-07 00:13

Start med at lave et nyt systemgendannelspunkt, klik på Start og på Tilbehør gå ned og hold musen på Systemværktøjer og klik på Systemgendannelse,flyt prikken ned i Opret et gendannelsepunkt klik på Næste og giv punktet et navn, for eksempel: Før printerforsøg og klik på Opret, den kan du få brug for hvis vi får lavet ged i windows

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-07 00:17

Nu går der nogle minutter mens jeg rusker op i huskeren og skriver guide, imens kan du finde installations cd til din printer, den skal vi også bruge på et tidspunkt, du skal også helst have kablet forbindelse mellem router og computer, bagefter virker det fint trådløs, hvis altså det kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-07 00:20

Første rettelse, vi skal ikke bruge cden hvis printeren er installeret, så finder vi det der skal bruges i installations mappen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-07 00:31

Er du vågen endnu ? Sæt usb fra printer til router, tænd printer og gå ind i routerens opsætning http://192.168.0.1/ find hvad der står om usb, routeren skulle gerne vide at der er noget tilsluttet, ellers nytter det ikke at gå videre skriv her hvad der står, om der står noget om at routeren ved at det er en printer der er tilsluttet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-07 01:34

Nå mismas er gået i seng, men jeg benytter lejligheden til at sætte min bror nye bærbare op, og skriver her hvordan: Printer skal være tilsluttet usb på routeren og tændt, klik Start og på Printere og faxenheder, klik på Tilføj en printer ude i venstre menuen, du klikker bare på Næste i vinduet der åbner, lad prikken blive i Lokal printer, der er tilsluttet denne computer, men fjern markering i Find og installer min plug and play printer automatisk før du klikker Næste, der skal du sætte prikken i Opret en ny port og i rullemenuen vælge Standard TCP/IP port, klik så på Næste og klik igen på Næste ud for Printernavn skriver du 198.162.0.1 og ud for port navn skriver du IP_192.168.0.1 og klikker på Næste, nu vil mn firewall have adgang, det får den selvfølgelig og den skal også huske svaret, og du får besked om at der kræves yderligere oplysning, porten kunne ikke identificeres, du sætter prik i Brugerdefineret og klikker på Indstillinger, kontroller at portnavn er korrekt og sæt prik ud for LPR under LPR indstillinger skriver du ud for Navn på kø: lp1 og klikker OK, nu er du tilbage i guiden og klikker på Næste, se her om dine indstillinger ser sådan ud, hvis de gør så klik på Udfør, ellers må du tilbage og rette: http://peecee.dk/?id=86794 jeg klikkede på Udfør og kom til et vindue hvor jeg skulle vælge printer, finder HP (du skal klikke på Canon) og konstanterer at min ikke er i rullmenuen, så jeg må tilbage og indstallere cden først, det er nu gjort, jeg installerde kun softwaren spang over installering af printer, den skal ikke installeres på computeren men på routeren og det forsætter jeg med nu, og det kan jeg ikke, øv men godt jeg har min systemgendannelses punkt, vi forsætter når jeg har gendannet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-07 02:30

Hurra for systemgendannelsen, det er den eneste måde at redde fejl på her, klog af skade fik jeg nu softvare og driver på plads før oprettede en port til printeren, vi forsætter, øh jeg frosætter mismas sover sin skønheds søvn.
Det lykkedes denne gang og min printer var på listen, endda øverst jeg vælger at bruge den som standard printer og klikker Næste, der skal du sætte prikken i Sharenavn og give printeren et navn, der er allerede foreslået et navn og den bruger jeg og klikker Næste, der kan du angive placering og komme med kommentarer, klik så på Næste lad prikken blive i Ja og klik Næste for at se om printeren vil udskrive en test side, klik på Udfør og nu kan jeg høre printeren arbejde inde i den anden stue, så installationen var vellykket, og jeg gjorde det endda trådløs, det anbefales at der er kabel til routeren første gang, men det er tilsyneladende ikke nødvendig, jeg håber du kan bruge ovenstående til at printe, ellers må du kontakte D-Link supporten om det kan lade sig gøre med din router.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-07 02:31

Hvis det lykkes for dig, så skal du gøre nøjagtig det samme på alle computere som skal dele printer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-07 11:52

Citat
der kommer en computer mere på, så skulle vi jo gerne kunne bruge printeren begge to
du kan, hvis ikke det kan lade sig gøre at bruge routeren, installere printer på den ene computer og så dele med den anden, men det kræver at den computer som har printer installeret er tændt for du kan printe fra den anden

Kommentar
Fra : mismas

Dato : 24-12-07 11:54

Du må undskylde, men jeg kunne ikke holde den kørende længere igår. jeg har gjort lige som det du har skrevet, fundet den nye port og den rigtige printer, men det køre stadig ikke, jeg ringer til supporten..... Tak indtil videre og god jul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-07 11:56

Tak og i lige måde

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-12-07 21:46

Det er ikke sikkert at den USB port på din router er beregnet til printer, lige som softwaren til printeren heller ikke er beregnet til netværksbrug.
Nogle routere har flere USB porte, som specielt er beregnet til henholdsvis printer og netværksdrev.
Din manual bør beskrive anvendelsen af denne port, lige som der bør være symbol over porten, for dens anvendelse.

Ellers Glædelig Jul alle sammen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-12-07 21:55

http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKuJXStvhLPG3yV3oV4B7g6ltbNlwaaRp+X19Vnq1zitUvt1LVILi0KHoK18StOvdbIOwFdC8
Her forklares der ikke meget om USB stikkets anvendelse, og slet ikke noget om printer.
Men de praler af en høj hastighed, som nok bør tages med et kraftigt forbehold.
Den høje hastighed gælder kun lokalt, hvis alle impliseret netkort kan være med.
Den høje hastighed gælder globalt kun hvis du har en internet forbindelse med samme hastighed, ellers har din udbyde jo sat grænsen for det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-07 01:19

Det var et forsøg severino jeg ved godt at usb stikket på routeren er beregnet til at opsætte netværk og ikke til printer, printerens software er i den forbindelse ligegyldig, vi skal bare bruge en driver til printeren på hver computer, som skal bruge printer forbundet en printserver, det er opsætningen af printer porten der betyder noget, enhver printer med driver kan bruges, det er jo ikke en delt printer i ordets oprindelige betydning

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-07 10:42

Det er jeg nu ikke helt sikker på o.v.n.
Hvis du sætter din printer til routeren via dit netværk, så skal softwaren til printeren også kunne guide dataene vej til routeren, og videre til printeren.
Oftest er almindelig software jo sat op til at skulle køre direkte til USB porten.
Selv de ældre typer som RS232 og LPT, er sjældent medtaget. Man er tvungen til at skulle bruge USB direkte.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-07 12:52

Citat
The DI-524UP can be used as a print server for devices on your LAN. Once you have
installed the USB printer through the router, the user must set up the computer on the
LAN for the printer as well. The following explanation will guide you through the steps
needed to do this. Remember to enter the same Queue Name on the PC as your router
displays or the printer will not function properly.
fra manualen til router, der er ikke nævnt undtagelser for printer, men usb på spørgerens router er ikke en printserver, måske kan den bruges, måske ikke, måske skal der åbnes en port i routeren, det ved jeg ikke noget om, men jeg vil stædig påstå at hvis det ikke kan lade sig gøre, så er det ikke printer/printer software som har skylden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-07 17:44

Muligvis o.v.n. - Jeg kender ikke denne router i detaljer, så det kan da være et forsøg værd, om printeren kan få lidt liv fra netværket.
Desværre er det sådan, at manualer ofte er mangelfulde med de oplysninger som man søger efter, så vi må krydse både finger og tær, i håb at det vil kunne lykkes for mismas inden der går mismas i systemet!

Kommentar
Fra : mismas

Dato : 25-12-07 18:36

Hejsa...
Efter det de skriver skulle det være en rimelig router (dir-635), 700,- men pris er jo ikke alt, der står ikke noget ved dens usb stik. Printeren jeg køre med er en Canon Pixma 4000 så helt gammel er den da ikke, jeg har lavet porten om til tcp/ip, jeg prøver og ringer til dem torsdag.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-07 22:50

Ja D-Link supporten er dem der bedst ved hvad routeren kan- og ikke kan, held og lykke med foretagendet, du kan oveni spørge dem, om det er mulig at åbne en port i routeren, til den slags kommunikation

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-07 22:51

Men usb stikket er til at oprette hjemmenetværk, det står også i manualen