/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Opbevaring af billeder
Fra : Upcoming
Vist : 3449 gange
10 point
Dato : 24-09-01 19:03

Hej gruppe!
Jeg har en del ældre malerier og billeder og vil gerne høre om nogen har forstand på opbevaring af sådanne. Hvad er den optimale temperatur, hvad med luftfugtigheden og andet.

Håber der er en, der kan hjælpe mig.

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 10 point
Dato : 26-09-01 12:25

18 grader og tørt, beskyt evt. billedet med et klæde...

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 21-07-03 10:23

Det vigtigste er konstant temperatur og konstant luftfugtighed. Lærreder og skifterammer er meget påvierkelige af disse faktorer. De skal aller helst hænge, da delet bliver skæve af at stå op af en væg. His de bare står lidtskævt, kan det ses i løbet af nogle måneder.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 21-07-03 10:24

Det vigtigste er konstant temperatur og konstant luftfugtighed. Lærreder og skifterammer er meget påvierkelige af disse faktorer. De skal aller helst hænge, da delet bliver skæve af at stå op af en væg. His de bare står lidt skævt, kan det ses i løbet af nogle måneder.