/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
pgo comet begrænsninger
Fra : neccc
Vist : 2376 gange
100 point
Dato : 23-12-07 22:25

Jeg har lige et spøgsmål omkring en pgo comet, jeg er ved at sætte den i stand, og jeg vil gerne have den er lovlig, men den kører 45-50 stykker på lige vej, udstødning er 100% lovlig med blindrør og det hele, og der er ring vario kan se den aldrig har været rørt, men hvad kan det så være der får den til at kører så stærkt ? har ikke tjekke cylenderen endnu, men kan det være noget andet?

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 23-12-07 22:52

Citat
men hvad kan det så være der får den til at kører så stærkt ?

GODT TILKØRT.
KAN DU IKKE FINDE FEJL, KAN POLITIET SIKKERT HELLER IKKE.
MEN DET KAN VÆRE RULLERNE, DER ER FOR TUNGE.
HVILKET GØR AT DR BLIVER SLYNGET LÆNGERE UD,
OG DERMED / ? KOMMER LÆNGERE OP PÅ VARIATOREN =
STØRRE HASTIGHED.

MENER AT HUSKE AT MAN HAR KUNNE KØBE BREDERE ''REM'' TIL VARIO´en
HVILKET OGSÅ SKULLE ØGE HASTIGHEDEN

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 24-12-07 14:47

Det kører de åbenbart(i hvert flad på spedometer) for det hvor jeg tog knallertbevis kørte deres lovlige cometer også ca 45 på spedometeret og jeg tror også de kørte deromkring i virkeligheden, men hvad med lovligheden at en helt ny scooter fra forhandleren der køre en 40-50 km/t? hvem står med aben, en selv eller forhandleren?

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 24-12-07 16:22

Jep dem jeg har prøvet har også kørt 45-50 stykker på speedo, lovlige endda til knallert kørekort

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 24-12-07 16:23

til madmax2

Uanset hvor tunge rullerne er, kan den ikke slynge dem længere ud da sidder en skive i mellem variator og remskive/blæserhjul

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 25-12-07 17:17

se om der er en studs i luftfilteret, og hva dyse den køre med. Der er nogle som fjerner den studt (så den får mere luft) og dyser den op så der også kommer mere benzin. Det giver ikke meget, men en flot skjult løsning for at få den til at køre lidt stærkere..

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 25-12-07 23:11

ok, hvor sidder den prop i luftfilteret, har nemlig læst lidt om det, og hvad dysse skal den kører med som std?

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 22-01-08 11:13

Knallert/scooter speedometre viser altid omkring +10km/t forkert,mål over en bestemt afstand,feks. mellem kantpæle ude på landet,der er 100m mellem dem.find et stykke vej der er lige,kør mellem 3-4 stykker og mål tiden.meter/sekunder x 3,6=Km/t