/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Billigste Forsikring ?
Fra : Tracer
Vist : 570 gange
30 point
Dato : 14-02-03 00:47

Jeg skal til at købe en Honda CBR1000F 90-91 (SC24)

Nyprisen var dengang ca: 150.000 kr.

Har 9 års skadefri bilkørsel er Superelite bilist samt er 34 år. Bor i 2900 postnr.

Det kan da ikke være rigtigt at den billigste forsikring for mig er ca : 10.000 kr .årligt for fuldkasko samt ansvar med højeste selvrisiko på 10.000 kr.

Hvis du skulle have nogle forsikrings forslag så er de sandelig velkomne...
Kan det virkeligt ikke gøres billigere..?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-02-03 00:50

Hvis du har flere forsigringer somme sted er det billiger,
men søg lidt her eller ring til dem - 15 min - for et tilbud
www.fair.dk
gir 1700 kr for kun ansvar på nissan 1.6 ,ellers er der en guide
et eller andet sted på nettet om det,håber andre kender det...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-02-03 00:54

ok så det var en motorcykel men der siden fair har osse en guide til at beregne prisen for den
prøv nu...

Kommentar
Fra : infinity

Dato : 14-02-03 08:42

Der kan spares mange penge ved st undersøge markedet. Jeg kan anbefale forsikringsmægler Niels Hald
nh@mail.mira.dk

Mvh
John

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 14-02-03 12:54

Man kan synes (og det gør også jeg), at det er en horribel pris, men motorcykler er udsatte og desuden tilhører du jo den dyre "skala" m.h.t. post nr.
Der er kun den ene vej, at forhøre sig og være villig til at samle dine forsikringer.
Mankan "prutte" lidt men der er altså også forskel på hvor emsige de er når/hvis skaden sker.

Accepteret svar
Fra : 120103101478

Modtaget 30 point
Dato : 17-02-03 16:45

hej tracer.jeg har selv ville forsikret min motórcykel,og det billigste sted man kan forsikrer 2 hjul er ved top danmark.min cykel er fra 1976 og koster 634 kr halvårligt, tror nok det var 724 kr helårligt,min nabo har en meget nyerer motorcykel,han siger også top danmark er det billigste,selv om man har hus bil osv i en anden forsikring, så prøv og ring det kan ihvert fald betale sig.

Godkendelse af svar
Fra : Tracer

Dato : 17-02-03 22:14

Tak for svaret 120103101478.

Kommentar
Fra : jamesp

Dato : 19-02-03 14:29

Det er svært at svare entydigt på dette spørgsmål men jeg har selv forsikret en helt ny Honda CB 500S hos Tryg til kr. 4700 pr år med kr. 8000 i selvrisiko, hvilket er acceptabelt. Topdanmark var billigst med MC forsikring, når jeg flyttede alle mine forsikringer over til dem. Til gengæld kom jeg til at betale ca. kr. 2000 mere pr år for min bil så det var en dårlig handel. jeg formoder at du er klar over at Top Danmark giver rabat når man er medlem af Touring Club.

Jeg gør selv det at jeg ca. hvert andet år sender et brev til næsten alle forsikringsselskaber for at få et samlet tilbud på alle mine forsikringer. De indkomne svar gør at jeg næsten altid skifter selskab og jeg har sparet penge hvergang. Det eneste jeg er loyal overfor er min pengepung.

Jeg er iøvrigt 47 år, bor i Nordsjælland og er superelitebilist, tog først kørekort til MC i efteråret 2002.