/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Philips SNB 5600
Fra : Mokof
Vist : 2198 gange
100 point
Dato : 23-12-07 18:16

Vi har fornylig fået trådløst netværk til vores 2 bærbar + 1 stationær. Den ene bærbar kobler bare op med det samme. Det gør den anden for det meste også, men den skal ind imellem "kickstartes" med en fast forbindelse. Men den stationære er meget drillesyg, den kobler kun op halvdelen af de gange vi forsøger. 1. Er et trådløst netværk, til hjemmebrug, generelt ustabilt eller kan det være sat forkert op. 2. Kan det være fordi den stationære ikke er forsynet med USB højhastigsport som anbefales til USB adapteren, sådan at den ikke får signal nok. 3. Hvad er en netværksnøgle og hvor finder/får man den.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 23-12-07 18:40

lige et spørgsmål, køre de alle tre trådløs og er der der du har problem.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-07 19:32

En netværksnøgle er den kode du selv har valgt da det trådløse skulle aktiveres. Da kunne man vælge at kryptere eller ej. Der er der så en kode til for at andre ikke skal koble op på den.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-07 19:34

Hvordan har du sat det op.

Den bedste måde man kan gøre det på er ved at starte med at smide et kabel i og logger, via din browser, ind på routeren iht manualen. Der opretter du så alle de ting du vil og slår det trådløse til, krypterer det med den kryptering du ønsker (der er nemlig flere muligheder) gemmer ændringerne og lukker for menuen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-07 19:38
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-07 19:42

Hvis du vil starte forfra er det bare at reesette den ved at trykke på den lille knap bagpå. Der er sikkert et lille hul hvor du kan stikke en tandstikker eller lignende ind i. Så er det bare at lave opsærningen forfra igen helt fra bunden, som jeg beskrev tidligere. Manualen ligger på den medfølgende cd-rom.
Hvis det kniber med godt nok signal kan du prøve at skifte kanal da naboen eller en anden i nærheden måske ligger og forstyrrer.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-12-07 20:05

1.
Hvis du ikek har lavet sikkerhed på dit netværk, kan det være din PC forsøger at forbinde til andre trådløse netværk i nærheden. Dettte vil gøre din forbindelse ustabil.

Så hvis du skal have det til at køre ordengligt - skal du sikret
2.
USB 2 - højhastighed ville gøre din hastighed bedre - men det skal også virke med alm USB.

3.
Din netværknøgle er din kode som anvendes til krybtering af dit trådløse signal.
Den tildeles under opsætning af sikkerheden på din Router.

Så tjek at du har lavet din trådløse indstillinger efter brugsanvisningen...
mvh Ben

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-07 20:33

Du skal sørge for, at din router er tillet til AUTO hastighed, for at give en stabil forbindelse, ellers vil de maskiner der ikke kan opretholde hastigheden blive hægtet af.
Du skal også sørge for at der vælges det trådløse netkort som det primære, evt. deaktivere det faste LAN kort, så det ikke griber forstyrende ind.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 23-12-07 23:22

Foreløbig tak - skal lige prøve nogle af rådene. Men hvorfor kører en pc optimalt og en næsten optimalt uden at de er opsat/installeret til routeren (de er købt med indbygget trådløs). Sætter man routeren op til pc-erne eller omvendt. Under opsætningen var der på et tidspunkt en anbefaling om at overføre opsætningen til en USB nøgle, som så bare skulle stikkes i de andre pc-ere, dermed slap man for at opsætte mere end en pc. Men hvorfor når ihvertfald et par stk. kører godt nok uden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-12-07 21:22

Man sætter PC'erne op til routeren. Routeren er den der administrere forbindelserne, både lokalt og udad til.
Muligheden kan være et mandagsnetkort, som ikke er tunet rigtigt ind på de frekvenser, der benyttes i de 11 kanaler som der er i det europæiske system, på 2,4 GHz båndet.
Så er det et forhandlerproblem, hvis varen ikke overholder den standard der er udstukket for trådløs netværk i grubbe B og G.
Ja du kan godt kopiere opsætningen over på en USB-dongle og bruge den på de andre maskiner.
De maskiner der køre godt nok, skal du jo ikke ændre på.
Her skal du dog huske på, at din routers AP kun kan kommunikere med én hastighed ad gangen, så hvis den ene maskine har en dårlig forbindelse, vil den trække de andre med ned i hastighed. Derfor skal netværket være sat til at køre med AUTO hastighedsregulering, og IKKE en fast hastighed, for så bliver dem med dårlig forbindelse hægtet af netværket.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 25-12-07 13:28

Ja - efter jeg resatte og prøvede at geninstallere kan ingen af pc-erne få forbindelse. under geninstallationen kom den længere ud i specifikke instillinger end første gang også længere end installationsvejledningen viser. Logge der evt. skulle gemmes, og så skulle man vælge " dynamic IP addres - static IP address - PPPoE ADSL eller PPTP ADSL " Jeg valgte, efter samtale med Cybercity´s hotline, den første. Så spurgte den efter en 6 gange 2 cifret MAC address. Men den sagde CC at jeg ikke skulle bruge til noget, men skulle vælge noget helt andet, som slet ikke var som valgmulighed. Så suk-suk jeg er lige ved at opgi. Der skulle vel ikke være en der har en magen til som kunne quide mig igennem pr tlf.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-07 17:52

Det er altid en god ting, at notere sådanne indstillinger ned, så man kan genoprette dem hurtigst muligt.
Hvis du bruger kryptering, ja så vil den måske ikke være aktiv i routeren, men dine PC'er forsøger at få en krypteret forbindelse.

Jeg ved ikke med din router, om den kan lige som min: Når jeg har ændret på mine indstillinger, så laver jeg en back-up af disse indstillinger, på min harddisk.
Når jeg så af en eller anden grund, har måtte resette routeren, så vil mine maskiner heller ikke fungere som jeg har ønsket det. - Så er det, at jeg indlæser disse indstillinger i routeren igen, og så køre det bare i olie!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-12-07 11:36

Jeg har ledt etfer en manual til din router men har ikke lige kunnet finde den, eller vil jeg gerne hjælpe dig. Hvis du selv ville se efter om du kan finde en kunne jeg godt hjælpe dig.

Du kjunne evt hente dette lille program https://secure.logmein.com/home.asp?lang=da

Når vi begge har det installeret kan jeg overtage brugen af din pc og selv kigge i indstillingerne til routeren. I dag skal jeg dog til juleforkost hos svigermekanikken så det er nødt til at blive i morgen eftermiddag, hvis du vil.

Men send evt lige noget til mig på fijala@gmail.com

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-12-07 12:07
Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-12-07 12:07
Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-07 08:37

Efter ocorner fine link, er det letteste, at smide den cd-rom som fulgte med routeren i drevet og finde i menuen - Nem installation - så går det hele jo af sig selv. Du kan så evt selv ændre i indstillingerne senere hvis du ønsker. Men det er bedst at vente med indtil du er helt på det rene med hvordan routeren virker og hvad de forskellige tind og udtryk betyder.
Men læs endelig manualen igennem. Den forklarer det hele meget fint. synes jeg

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 29-12-07 13:33

De sider jeg får frem er stadigvæk ikke de samme som i ovennævnte manual. Men men men jeg fandt ud af, en af de mange gange gange jeg reesatte, at windows har et program til opkobling af trådløs. Det satte jeg på arbejde, og søreme om det ikke fik forbindelse. Så nu ser det ud til det kører nu. Det nærmeste jeg kan komme et brugbart svar er Fijala, der fortalte hvordan man kan reesætte routeren ( det var i den position jeg fik forbindelse ). Men tak til alle. og et godt nytår

Godkendelse af svar
Fra : Mokof

Dato : 29-12-07 13:35

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 29-12-07 14:43

Citat
Efter ocorner fine link, er det letteste, at smide den cd-rom som fulgte med routeren i drevet og finde i menuen - Nem installation - så går det hele jo af sig selv.

Tjat jeg kunne ikke have skrevet det beder selv

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 29-12-07 14:46

Citat
at windows har et program til opkobling af trådløs. Det satte jeg på arbejde, og søreme om det ikke fik forbindelse. Så nu ser det ud til det kører nu.

så var det ikke din router der var problemet men din windows der ikke var sat op til trådløs.