/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Trådløst Netkort
Fra : mubbur
Vist : 457 gange
200 point
Dato : 23-12-07 14:30

Ja jeg ved at nu er det lidt sent på den, men når i har tid så kan i ikke lige se på sagen, det er er det at jeg har købt et tråløst netkort til min datter, det heder SMC WCB-G ved ikke om i kender det ,hun har en Acer Trawelmate 2300 og jeg kan ikke få det til at fungere , jeg kan se mit netværk + andres her i nabolaget, men kan ikke komme ind har prøvet alt som jeg ved jeg kan gøre ,men får bare ikke liv i kortet hvis i ved noget om sagen så skriv lige nogle linjer til mig, ellers må i alle sammen have en Glædelig Jul og Godt Nytår
M.V.H Óli

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 23-12-07 14:40

Og så sidder jeg lige og skal have 10 minutter til at gå, kom med lidt mere, har du før fået trådløse netkort på netværket, eller er du nybegynder ? Hvad er det helt nøjagtig du har gjort ? Er det sådan en cardbus dims der sættes ind i en skrække på siden af den bærbare ?

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 23-12-07 14:54

Hej OVA
Ja det er et kort som du setter ind i siden på den bærbare det er et smc netkort EZ Connect G 802.11Wierless Cartbus ,har installeret den cd som kom med ,men kan ikke få det til at åbne netværket midt alså, jeg har et smc trådløst rouder og det er låst , men kommer ikke så langt at den størger om den nøgle som jeg har som kodet , ja nybegynder er nok ikke lige ordet har prøvet lidt af hvert men kan altid få mere ind i hovedet så hvis dether kan hjælpe eller skriv igen hvis du har tid
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 15:05

Hej jeg benytter lejligheden til at ønske dig og din familie en glædelig jul og tak for din mail. Jeg er så rimelig ny udi det trådløse, så du må sikkert vente til der kommer mere erfarne folk ind i spørgsmålet, hvis jeg sad med den bærbare og ikke kunne komme på nettet, men kunne se nettet, så ville jeg (fra en anden computer med kabel forbindelse) gå ind i routerens opsætning og slå alt sikkerheden fra, så kan i sikkert komme på med den bærbare og når så først forbindelsen er der, kan du sætte sikkerheden til igen, derefter er det bare at koble på og indtaste koden, metoden har virket for mig hos flere af mine venner, jeg kommer ikke igen foreløbig håber i kommer på nettet, ellers kommer der sikkert andre (mere erfarne) og hjælper jer i gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 15:07

Husk at genstarte den bærbare, når i har slået sikkerheden til igen, når den starter op og finder forbindelsen, burde i kunne komme på ved at indtaste koden

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 23-12-07 15:12

Hej OVN
Tak i lige måde i må også have en rigtig glædelig jul allesammen der i huset, ja jeg prøver det ellers må det bare vente lidt hun kan komme på med kabel også, så jeg venter lige lidt med at slukke spørgsmålet.
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-12-07 15:13

Du skal ind i -
Start -> instillinger -> netværksforbindelser. Og se om du ka nse dit netkort der.
Så skal du udtage det faste kabel inden du søger trådløse netværk.
Måske har du gjort det...

Har du søgt nye netværk eller vise der ikke ikon til dette?

Nogle netkort instalere eget program der over tager Windows netværkstildeling, det skal du lige se efter under programmer om der er kommet et nyt program her..
mvh Ben

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 23-12-07 15:22

Hej Ben først en glædelig jul til dig og dine dernede
Ja jeg har installeret det netkort som jeg har købt og det er i orden jeg kan se midt trådløse netværk og flere andres her omkring og ikke alle er låste , men kan stadig ikke komme ind på dem det viser godt forbindelse så det er ikke der det er noget galt det ligge ikorn som viset nede ved uret er bare rød den vil ikke aktivere kortet , der er flere indstillenger men har prøvet alt og er gået tilbage til det som det var og samme er, i et er der en rude som kommer op med et enter wiereless network password og der står det user name password log om to cart name og der står så det kort som er i siden og navn og profil name der står så navnet på den som har den bærbare pc har prøvet at lave lidt der oså men uden held
Hilsen óli

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-07 15:34

Dit netkort er altså et PCMCIA kort, kan jeg så forstå!
Driveren skal jo installeres før du sætter kortet ind. Det vil den bede om på et tidspunkt.

Du skal frakoble alt sikkerhed, så du kan komme igennem på dit eget netværk. Her skal du angive, at det altid skal starte op på dit eget netværk med det SSID som du har valgt det skal køre under.

Når du har forbindelse ud på nettet, kan du begynde at tilslutte sikkerheden en for en, og kontrollere for hver gang, om der stadig er forbindelse. Så ved du hvornår det eventuelt glibber med forbindelsen.

Indbygget WLAN netkort, kan tændes og slukkes fra tasteturet. Det kan nogle externe også, men ikke alle. Det vil afhænge af den software der er med til kortet.

Husk hvis du bruger MAC-filter i AP'en, så skal MAC-adressen indskrives i listen over tilladte enheder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-07 15:42

Ja først indstaller / kør din CD som følger med.
Genstart comp.
sæt dit trådløse PCMCIA netkort ind.
find og start det lille SMC program.

Lad den søge hvis den ikke allerede har gjort det.
Din routers SSID navn vil vise sig (hvis ellers routeren er sat til synlig SSID)
marker navnet og klik på Connect
Nu vil den bede om en nøgle/kode (hvis routeren er sat til det)

Routeren og de trådløse comp skal brug samme TYPE kryptering.

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 23-12-07 15:58

hej allesammen og tak for det gode og hurtige svar i disse travle tider som nu er ,ja jeg sad og prøvede lidt af hvert og da jeg var inde i egenskaber for trådløst netværk i den bærbare og søgte efter efter trådløse netværker så kom min ind der og det var åben uden at jeg skulle køre nogen kode ind så det forstår jeg ikke har ikke åbnet min netværk eller slået sikkerheden fra ,men den er på nettet nu uden problemer ,men når jeg så søger efter et netværk og den er på min så spørger den om den skal afbryde min og siger at jeg kan ikke logge på uden kode , men som sagt er den på nu ,det det bliver svert at give jeg det point , den som svarer førts kan få dem i julegave
endnu en glædelig jul til jer allesammen der
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-07 16:41

Du bør bruge kryptering på dit trådløse netværk / adgang til router.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-07 20:00

Point? Tjaaa......

Det vigtigste er vel at du får gang i systemet.

Point er kun en erkendelse for den hjælp man har fået. Der ud over kan du ikke købe meget juleknas for dem.

Glædelig Jul alle sammen
og Godt Nyt(h)år

Godkendelse af svar
Fra : mubbur

Dato : 23-12-07 20:42

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 23-12-07 20:46

Hej severino
Tak for det gode ord ,ja det er gotd at man kan hjælpe andre som har problemer,point eller uden point,har været på mingler der er meget hjælp at hente også, men kand er super godt,og en rigtig glædelig jul til dig og din familie også herfra
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 20:59

Selv tak, godt du kom på, min (Intel) har også sådan en ikon som helst skal være grøn, engang imellem starter den med rødt, så kan jeg højre klikke på klikke på Trådløs tændt, markering er på en eller anden mystisk måde selv flyttet ned på Trådløs slukket

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-07 21:05

Man glæder sig selv ved at glæde andre! - Selv god jul!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 21:33

Nemlig severino, man kan ikke få megen juleknas for Kandu point, men derimod en masse spas