/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Er mit grafikkort godt nok?
Fra : clausgh
Vist : 1134 gange
136 point
Dato : 23-12-07 12:19

Hej hej..

Jeg har tænkt mig at få fat i det nye Call of duty spil, og har derfor downloadet demo'en, men den kan ikke køre på min computer. Jeg får denne meddelelse på skærmen:

Citat
----- Initializing Renderer ----
----- Client Initialization Complete -----
Attempting 44 kHz 16 bit [Windows default] sound
----- R_Init -----
Getting Direct3D 9 interface...
Pixel shader version is 0.0
Vertex shader version is 0.0
Video card or driver doesn't support separate alpha blend, glow will be disabled.

Error during initialization:
Video card or driver doesn't support separate alpha blend, glow will be disabled.

Er det mit grafikkort der ikke er godt nok, og i så fald kan jeg så opdatere det eller skal jeg købe et ny. Eller følger der evt noget med i spillet når jeg køber det?

VH Claus

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 23-12-07 12:21

Spillets krav er i øvrigt:

Citat
[B]Minimum system requirements;[/B]

* CPU: Intel Pentium 4 2.4 GHz or AMD Athlon 64 2800+ processor or any
1.8Ghz Dual Core Processor or better supported
* RAM: 512MB RAM (768MB for Windows Vista)
* Hard drive: 8GB of free hard drive space
* Video card: NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600 or better or ATI(R) Radeon(R)
9800Pro or better

[B]Recommended system requirements;[/B]

* CPU: 2.4 GHz dual core or better is recommended
* RAM: 1GB for XP; 2GB for Vista is recommended
* Hard drive: 8GB of free hard drive space
* Video card: 3.0 Shader Support recommended. Nvidia Geforce 7800 or
better or ATI Radeon X1800 or better

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 23-12-07 12:29

Prøv denne side:

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Vælg Call of Duty 4, og sig ja til at installere (Et meget lille program)... Herefter vil du kunne se hvad flaskehalsen er...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-07 12:41

Hvilket vga-kort har du nu??

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 23-12-07 13:03

hvor finder jeg ud af det?

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 23-12-07 13:07

Testen viser denne fejl:

Video Card

Recommended:
3.0 Shader Support recommended. Nvidia Geforce 7800 or better or ATI Radeon X1800 or better
You Have: NVIDIA GeForce4 440 Go 64M (GeForce4 440 Go 64M)
FAIL: Sorry, your video card does not meet this recommended requirement.

Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card
Video RAM: Required - 256 MB
You have - 64.0 MB

Vertex Shader Ver.:
Required - 3.0
You have - 0.0

Pixel Shader Ver.:
Required - 3.0
You have - 0.0

> Så der er fejl i 3 ting.. Skal jeg så købe noget for at kunne spille?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-07 13:08

Højreklik på denne computer/egenskaber/hardware/enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 23-12-07 13:13

Hvis det er skærmkortet så er det NVIDIA GeForce4 440 Go 64M

... og det er for lidt ifølge testen

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 23-12-07 13:17

Jeg har lige prøvet at tage testen på spillet GTA San Andreas, og det viser samme fejl, men det spil har jeg og det kører uden problemer

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-07 13:21

Det kan ikke bruges, du skal have mindst GeForce 6600

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-12-07 13:21

64 mb grafikkort duer ikke til de nye spil idag,køb et nyt,du kan få et NVIDIA GeForce 8400 her for 361 kr

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=396977

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-07 13:22

Skal du købe, så husk, at det skal være et AGP kort.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 23-12-07 13:25

Citat
64 mb grafikkort duer ikke til de nye spil idag,køb et nyt,du kan få et NVIDIA GeForce 8400 her for 361 kr

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=396977

Vil det gøre at spillet kan køre eller skal der købes mere?

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 23-12-07 13:25
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-07 13:27

Ovenstående er til pci-e og kan ikke bruges.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-07 13:29
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-12-07 13:29

Du skal åbenbart have en agp-grafik-kort og den du fandt var pci og kun 128mb,der er en her    ATI RADEON 9600 til 383 kr

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 23-12-07 13:29

ok. Det vil sige at jeg kan købe det nævnte:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=396977

til 361 kr. og så virker det hele..?

Jeg troede det var dyere...

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-12-07 13:30
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-07 13:31

Radion 9600 er kun til mindre spil.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-12-07 13:33

Citat
Radion 9600 er kun til mindre spil.

Måske,men jeg en Radion 9200 og der er ikke det spil jeg ikke kan køre og jeg har prøvet de fleste nye

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-12-07 13:34

Måske har det noget med at gøre at jeg har 4GB ram,men tror det ikke

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-07 13:36

Det har intet med dine ram, at gøre. Du skal have et meget større grafikkort.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-12-07 13:36

Citat
ok. Det vil sige at jeg kan købe det nævnte:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=396977

til 361 kr. og så virker det hele..?

Jeg troede det var dyere...

Nej,ikke denne der,det er en pci,det skal være agp

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383549

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-12-07 13:39

Citat
Det har intet med dine ram, at gøre. Du skal have et meget større grafikkort.

Ok,så sig mig,hvorfor har jeg så ikke problemer med at køre de nye spill,uden at de hakker eller er sløve

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 23-12-07 13:39

Hvis jeg skal have et meget større grafikkort, hvad skal det så være?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-07 13:40

jangchr->Måske,men jeg en Radion 9200 og der er ikke det spil jeg ikke kan køre og jeg har prøvet de fleste nye - så spiller du kun små spil, prøv et nyere strategispil, og dit system dør.
Jeg har været forhandlet siden 1981, så en lille smule kender jeg til grafikkort.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 23-12-07 13:41

Ok..

jangchr. du mener det skal være denne
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383549

Men hvad synes du peet49? skal det være større?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-12-07 13:42

Jeg siger ikke at du ikke kender noget til det,men feks hellgate london kan jeg køre uden problemer og det er da et stort spil

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 136 point
Dato : 23-12-07 13:42

I må have mig undskyldt, jeg har ikke hele dagen til smalltalk, du skal have et GeForce 6600/256 - radion 9800/256 eller større kort til spillet.
God jul til alle.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-12-07 13:44

Jeg vil synes at det er stort nok,men spørg heller peet49,han er jo forhandler og kender nok mere til det end jeg gør

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-07 13:47

9600Pro med 256Mb klarer spil som CounterStrike, testen du har lavet siger, du skal bruge kort som: 23-12-07 13:42

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 23-12-07 13:48

Dvs at jeg skal have en af disse to?

GeForce 6600/256
radion 9800/256

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-07 13:50

Det er mindstekravet, og selv disse to kort er ved, at være forældet. Men i dit system ville jeg ikke ofre større kort.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 23-12-07 13:53

Tak skal I have. Det var en stor hjælp.
Jeg prøver at finde ud af noget.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-07 13:57

Selv tak.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 24-12-07 07:17
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-12-07 08:34

Det er et ganske godt kort, og med udmærket grafik.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 24-12-07 08:53

hej
ja jeg har det selv og er meget tilfreds med det
mvh hardy

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 24-12-07 15:19

Ja, det ser også godt ud. Og prisen er lidt mere efter min smag ;)

Så hvis det også kan spille de fleste spil, så kan det være at det er det jeg skal have....

Kommentar
Fra : asbjørn

Dato : 25-12-07 17:32

du skal bruge video card og en støre hardisk og flere mhz så køb en ny compyter som er meget støre og så køb spilet

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 26-12-07 10:54

Jeg behøver vel ikke ligefrem at købe ny computer..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-12-07 10:58

Køb du et kort som ovennævnte inno3D 7600/512, så er du kørende

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 27-12-07 12:01

Ja, det vil jeg gøre

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 28-12-07 12:14

Jeg skal lige høre om det også passer til en bærbar computer. Det gør det vel?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-12-07 12:35

Du kan ikke skifte grafikkort i en bærbar.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 29-12-07 00:10

den er sku lidt komisk denne tråd 45 indlæg og ikke en der har set det er et GF4 440 GO altså et kort der sidder i en bærbar,men som peet siger det er ikke alle bærbare man kan skifte kort i,men en bærbar er også noget crap at spille på.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-12-07 09:10

Jeg har set en del tyske PCèr med GO kort til stationære.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 29-12-07 14:19

så må de da enten bruge en adapter eller så bruger de bundkortet fra en laptop da kortet er en del af bundkortet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-12-07 14:22

Der er mange bundkort med ObBoard grafik, både til laptops og stationære.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 29-12-07 17:27

Typisk....
Det troede jeg man kunne..

I øvrigt er min bærbar god til spil. Det er mit grafikkort bare ikke..

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 29-12-07 18:21

ergo er den ikke god til spil,da det er ligesom grafikkortet der er den vigtigste hardwaredel hvis man vil spille
man kan få bærbare der er gode at spille på men de koster kassen.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 30-12-07 18:26

jeg køber en stationær

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-12-07 18:36

Der får man mere for pengene til spil.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 30-12-07 19:00

Har du/I nogen forslag til en stationær?
Til omkring 5000 kr.
Med eller uden skærm

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 30-12-07 19:04
Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 30-12-07 19:21
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 19:32

For 4 måneder siden ville du absolut have en bærbar til spil....

Jeg frarådede det stærkt da bærbare IKKE egner sig til den slags....

Ikke at de ikke kan, men de er IKKE optimale....

Nu ser du så resultatet....

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 30-12-07 19:44

Jeg er ked af at skulle skuffe dig, men det her er noget andet

Den jeg skulle have var til skole - og den har jeg stadig

Jeg har bare en bærbar hjemme som jeg bruger til meget andet (spil fx) og det er den der skal skiftes ud..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 19:47

Det er skam ikke mig der er skuffet....

Den skulle du jo så have brugt i skolen og købt en stationær...

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 30-12-07 19:51

Nej for det er den alt for klodset og stor til

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 30-12-07 20:04

altså jeg synes sku det er lidt sjovt. Du går fra at vil give en 300 - 400 kr for et grafikkort til at ville købe en stationær.

Jeg synes lige du skal stoppe op og tænkte over hvad du vil. Hvis du vil kunne spille de helt store spil så skal du give en del flere penge. Men call og duty 4 er da ikke så stort igen. Min onboard grafikchip kan da klare det, (godt nok på nogle af de mindste instillinger) Og det skal lige siges mit bundkort har kostet 500 kr.
Men altså hvis du skal have en stationær, så nævn lige en pris, og det er jo rimelig vigtigt om du skal have skærm med i den pris eller ved siden af.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 30-12-07 20:07

Stationærer computere koster ikke specielt meget selvom de kan meget. prisen gør ikke så meget, men jeg har set mange til omkring 5.000 kr. uden skærm, så sådan cirka den pris

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 30-12-07 20:29
Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 30-12-07 20:33

Ja. Den har bare kun 512 mb ram. Jeg vil gerne have 1 gb

Har du bilka's reklameblad der gælder fra 2. januar, så prøv at se øverst side 33
Den har jeg kigget på (selvom det er bilka)

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 30-12-07 20:35

der skulle stå den har 1000 gb
ikke 1.

og 3 gigabyte ram.

Det er altså noget.

Men har set de har skrevet forkert.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 30-12-07 20:39

hvordan ved du de har skrevet forkert?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 30-12-07 20:44

en af mine venner har den. Men du kan også se ud fra de forskellige ting, hvordan det skulle have stået.

Grafikkortet kunne da være bedre, men det kan men der kan man jo altid bare købe et bedre

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000RiAvAg2n?ProductID=IyLD4QFHIn8AAAEW2UV5YrRP&CatalogCategoryID=9h3D4QFHQ70AAAEOyw803xiY&Selected=Specifications#t_category_tabcontent

Se under Harddisk (GB)
RAM (MB)
så kan du se hvad de har.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 30-12-07 20:48
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-12-07 21:00

Se der var også den mulighed at ringe til et firma, som bygger PC'ere f.eks. MidtData i Viborg og spørge hvad en spillemaskine kan bygges for, hvad der skal i den og så efterfølgende bygge den selv på internettet og få den sendt hjem.

Du kan også (hvis du er i Kbh. ) tage ind i en IT forretning på FalkonerAllé og se hvad det koster at få bygget en. Man kan få meget for 5000 kr.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 30-12-07 21:05

jeg kan ikke forstå hvorfor du giver et link til elgiganten med en dårligere computer end den jeg allerede har givet dig.

men det er dit eget valg. Jeg tror jeg opgiver her, men held og lykke.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 30-12-07 23:36

den elgiganten computer er der noget fusk med
der står den har 3072mb ram der er 4 ram slots der står der ikke er nogle slots ledige altså skulle alle 4 slots være brugt,isåfald skal de have puttet 768mb moduler i sådanne ram har jeg aldrig set før,men det er typisk elektronic varehuse de reklamerer for noget de ikke ved en skid om,men jeg kan lave en indkøbsliste til dig så er det bare at bestille varene det vil du få det bedste resultat ud af
store firmaer som SHG.DK kan også samle en computer man selv har købt løsstumper til,ligesom GRANNER01 foreslår du vil få den bedste computer ved at custombygge den.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 31-12-07 00:56

Altså der er også den mulighed at elgiganten har sat 2x1 giga og 2x 512 mb ram i.
De snyder ikke forbrugeren. Det får de i hvert fald ikke meget ud af når de kommer og klager

1024+1024+512+512 =3072

Men hvis han ikke har så meget forstand på at samle en computer, så er det sku en dårlig ide selv at begynde, og se lige på de stumper pc'en i elgiganten har,
og sig så hvor meget computer shg kan samle for 5000 når man skal tælle timelønnen med. Tror sku det er begrænset. Good luck.

Men jeg skal da ikke sige det er umuligt, for det er det garanteret ikke.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 31-12-07 11:53

Glem det.

Tak for hjælpen til alle.

Godkendelse af svar
Fra : clausgh

Dato : 31-12-07 11:57

peet49 får pointene

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-12-07 11:59

Takker og godt nytår til alle.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 31-12-07 12:43

hej
en mærklig ende på dette indlæg ? det startede med et spørgsmål på et grafig kort ??????
mvh hardy

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 31-12-07 14:56

Ja det synes jeg også, men godt nyrår til alle

Jeg svarer nok ikke før torsdag hvis nogen skriver hehe