/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel Meriva
Fra : BjornJ
Vist : 1500 gange
100 point
Dato : 23-12-07 12:06

Er der nogen der ved noget om Opel Meriva?
Der er sket det at en Opel Meriva en aften hvor jeg skulle bakke ind i min indkørsel kørte op og holdt lige bag ved mig, så jeg ikke kunne se den i sidespejlene, jeg køre WV Tranporter.
Resultatet var at jeg bekkede ind i den. Den blev ramt, helt rent. midt på nummerpladen, der fik en lille bule af mit anhængertræk.
Umidelbart lignede det en skade der kunne repareres inden foir min selvrisiko.
Stor var min forbavlse da jeg fik at vide at reparationen ville koste over 5.000 Kr.
Der var sket skade på "grillen", "kofangeren" og hvad der undre mig mest, er at der angiveligt er sket skade på bilens aircondition.
Kan det passe at den ligger så langt fremme st en bule i nummerpladen kan forplantesig ind til den.

Bjørn

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-12-07 12:29

Ja, hvis det var hans ret at holde der, og du har det fulde ansvar, - Ja, så er det vel bare at punge ud, men jeg syntes du skriver din egen indkørsel, så er det vel ikke sikkert at det er ham som har retten på sin side, - man må da ikke spærre en andens private indkørsel.
Så, er der tvivl der, skal du lige kontakte dit forsikringsselskab, - og det vil vel ikke skade at gøre det under alle omstændigheder.
Det skulle som ikke undre mig at det kan forholde sig sådan at et aluminiumsrør nemt kan blive utæt/revne ved en forskruning, eller lignende. Det kan godt være at bulen har været større end du umiddelbart kunne se, for det kan jo også være at idet du har kørt fra modpartens bil, at den har været lidt selvudrettende.
Ja, lidt ærgreligt, men jeg ved hvis bilen også skal over en maler, så er det ikke mange penge.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 23-12-07 12:42

Til stilkene

For mig at se er der ingen tvivl om hvem der har skylden. Det har jeg! Man må ikke bakke hvis der ikke er fri bane bag bilen.
Jeg har kontaktet mit forsikringselskab, men de siger at der er modpartens forsiringsselskab der vurdere skaden og de kan jo være ligeglade om skaden er rimelig eller ej.
Det jeg ikke kan forstå er at der ligger rør så yderligt at de kan gå istykker ved en ganske let påkørsel af nummerpladen. Der er ikke tale om selvudretnig, vi hang ikke sammen. Jeg kørte kun en halv metet og kørte under 5 kmt.

Bjørn

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-12-07 13:52

Ved selvudretning forstår jeg også at, da der i denne zone er mange lag, kan det ligesom have en fjedrende virkning, så noget går delvis ud på plads, når belastningen blive ophævet, det kan ske med stålplade, og da også plastic.
Jeg kan fortælle en lidt spøjs historie: For nogle år siden handlede jeg med brugte biler, det var da man kunne tjene penge ved b.la. at hente biler på Sjælland til Jylland, Jeg fik biler fragtet med DSB ind imellem, og en gang jeg fik en bil, var den bleve bulet ved afkørsel fra færgen i Aarhus, det skulle DSB betale, og vi rørte ikke bilen inden DSB-vurderingsmand havde tilset skaden, da vi så løsnede skruerne, som holdt forskærmen, gav det et spjæt, og bulen gik i rette folder igen. - Der var absolut intet at se på skærmen, at den havde været deform, ejheller var malingen revnet eller på nogen anden måde skadet.
Mon ikke du kan se hvad jeg så mener. Mange biler i dag har stenplader af plastic, og nogle af de plasttyper er ret sejge, så ????? Jeg ville ikke afvise at skaden var som så.
5000,00 er ikke heller en stor reparation på en bil i dag.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 23-12-07 19:04

Til stilkene

Jeg er nok for gammel! Jeg mener ellers at jeg har vendet mig til at ting koster.
Men jeg håber på at der kommer nogen, ind, der kender bilen for jag kan stadig ikke forstå at der ligger noget så langt fremme.

Bjørn

NB Glædelig Jul!

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 02-01-08 18:10

Dælme billig hvis den kan skifte kofanger, grill og ac rør for 5000... - Klar over hvad det koster at male en kofanger i danmark. Kender kun til suzuki kofangere, og vi får malet ude i byen. 1600 plus moms for maling en for kofanger. kun maling...

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-01-08 21:45

Mit spørgsmål er ikke om reparationen er billig eller dyr, men om der kan ske så store skader når man kun rammer nummerpladen

Bjørn

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 02-01-08 22:30

Okay, så skal jeg være mere præcis. Ja der kan sagtens ske store skader, selvom det udadtil ikke ser ud af meget. Jeg ved ikke hvor tæt ac rørerne ligger, eller hvor kraftig forkofanger og stiver er på sådan en vogn. Men faktum er at ved en skade vil man tage et bøjet ac rør med, for at være sikker på ikke at komme ind i utætheder efter endt reparation...

Annuller spørgsmålet
Fra : BjornJ

Dato : 13-01-08 12:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål