/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Messinger MSN
Fra : ppk
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 13-02-03 23:17

Jeg kan IKKE sende filer og billeder til mine venner igennem MSN ! er der nogen der ved hvad det kan skyldes ? men mine venner kan godt sende diverse ting til mig.

Jeg bruger Windows XP Prof. og har Norton 2003 virusscanner.

Selv om jeg slår virusscanneren fra kan jeg ikke sende alligevel, jeg har også tjekket om Windows egen Firewall er aktiveret, men det er den ikke.

På forhånd mange tak !
Preben

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 23:35

hvilken router/modem har du !

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 14-02-03 13:54

Hej xou

Jeg er koblet op til Arrownet via vores fællesantenne, med et Samsung Info Ranger Cabel Modem SCM-120U

Om det så skyldes at udbyderen ikke har åbnet for denne mulighed ved jeg ikke.

Der er også noget med at vi alle sammen på vores net har samme IRQ adresse.

Håber at dette her giver en bedre beskrivelse af problemet.

Mvh. Preben

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-03 14:27

Hej !
der er flere muligheder.en af dem er at der ikker er åbnet for nogle porte til filoverførelse,dvs
at port 1863 udgåndede og 6891 til 6900 både ind og ud,se:
http://help.microsoft.com/!data/da_dk/data/messengerv47_xp.its51/$content$/XPNETGUIDEIM.HTM?H_APP=Windows+Messenger
Måske har du firewall på din computer ?
se:
http://help.microsoft.com/!data/da_dk/data/messengerv47_xp.its51/$content$/XPHTTPGATEWAY.HTM?H_APP=Windows+Messenger
hvis du har xp,kan det tages fra
start-programmer-tilbehør-kommunikation-netværksforbidelse-højre klik på din forbindelse,vælg egenskaber...
under egenskaber for forbildelsen(lan)avanceret.det kan i nogle tilfælde forhindre filoverførelse.tjæk det først...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-02-03 15:07

Anvender du deling af internetforbindelse?
Se http://messenger.microsoft.com/da/support/knownissues.asp

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 15-02-03 03:32

Der er mange routere og firewalls der stinker på det område..................

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-02-03 01:39

xou >> Manden siger at firewallen er slået fra og alligevel anbefaler du noget som ikke er relevant

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-02-03 22:41

Jeg kom til at tænke på om det kunne være at det var fordi jeg for lang tid siden har haft installeret en virusscanner ?

Måske ligger der noget tilbage, som ikke er blevet adinstalleret rigtigt således at det forhindre mig i at sende.

Eller måske fordi at vi alle på Arrownet kører med samme IP adrese?

Kommentar
Fra : Kallekristensen

Dato : 27-03-03 14:33

Hejsa

Kan heller ik sende filer!! HAr XP Home.... ingen Firewall slået till, ingen router, Norton Antivirus 2003 Pro...
Andre der logger på samme forbindelse kan godt!!
Nogle forslag??

Mvh.
Kalle

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 08-09-03 13:43

Tak for svaret xou.