/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Extern HD starter af sig selv
Fra : sonjor
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 22-12-07 20:13

Hej
Jeg har en EKSTERN Maxtor 120 Gb HD. Den er begyndt at "køre" automatisk afspilning helt af sig selv af og til. Hvad kan et skyldes?. Det skal siges, at jeg har haft virus på minPC, som derefter blev formateret, så den er ren. Jeg har scannet alt også Maxtoren med flere pogrammer, men det hjalp ikke. Har så flyttet indholdet et andet sted hen - formateret den, og lagt filerne ind igen, MEN den starter stadig med autom.afspiln. igen uopfordret. Er den ved at stå af, eller kan det afhjælpes?
Jeg kan selvfølgelig slukke den og så bare starte, når jeg vil bruge den, men....
Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-12-07 20:37

Det lyder som om der er en "AUTORUN" funktion der bliver aktiveret et eller andet sted.
Prøv at afbryde denne funktion i maskinen.
Den kan også ligge skjult i din registreringsdatabase, den bliver jo gennemlæst af dit operativsystem ved opstart; og ligger der her en autostarter, vil den blive sat til at køre.

Jeg havde lige et tilfælde med nogle filer, som blev efterspurgt under opstart, men som ikke fandtes på maskinen (konens), og her var skurken gemt i denne reg.base, hvor jeg så smed den i skraldespanden, så nu opføre den sig normalt igen!

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 22-12-07 21:09

Tak for svaret severino.

Jeg ville så fjerne auto-afspilning, men nu fandtes drevet slet ikke "Denne computer" skønt den er tændt. (hvorfor nu det?) Slukkede og tændte så, og fjernede automatisk afspilning. Nu er jeg så spændt på om problemet er løst. Det må den nærmeste tid så vise.

Skriver igen senere, og giver dig point, hvis den er i orden nu.
Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-07 23:05

En ekstern harddisk bør kobles af ved h-klik på den grønne pil nede ved uret og så vælge sikker fjernelse af hardware. Det gælder de fleste USB ting.
Efter nedlukning af comp kan den også slukkes / tages fra.