/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Vista Pc, ikke på netværk!!
Fra : Brassovitski
Vist : 495 gange
200 point
Dato : 22-12-07 20:06

Hej
Undskyld den mærkelige overskrift, men der er meget lidt plads.
Jeg har en hjemme-PC (Master maskinen), som er koblet til min router (D-link, med trådløs net), med kabel, derudover har jeg sat det trådløse netværk op med følgende indstillinger:
SSID: Navn, Channel: 6, Network Authentication: Disabled, WEP: Enabled, WEP encryption: 64bit, Key type: ASCII, og så 4 forskellige nøgler som kan aktiveres en af gangen.
Vi startede der efter en bærbar computer op med Vista på, klikkede på vis trådløse nerværk, valgte netværket navn, hvorefter der kom en advarsel om at nettet var sikret, og at vi skulle indtaste nøglen, dette gjorde vi så og så kører det bare perfekt. Så kom en ny PC til med Vista på, nå ja det er jo nemt at koble på, men nej. Jeg fik så efterhånden oprettet en netadgang med samme oplysninger som på nettet, men får beskeden at der er opstået en ukendt fejl. Det eneste som jeg kan spore mig fren til er at man ingen steder kan angive om hvilken grad af kryptering der skal bruges 64bit, kontra 128bit, som begge understøttes af routeren. Jeg har prøvet at slå Norton og Windows firewall fra men uden at det hjælper. Er der nogdne derude der kan fortælle mig hvad jeg kan prøve for at få det til at virke?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-12-07 20:49

VISTA er et problembarn.
Jeg læste et eller andet sted om at det var i vistaens sikkerhed at den skulle nedsættes, så den var lig med den som bruges i bl.a. XP, så skulle den fungere på lige fod!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-07 09:19

Ingen problem med at få vista på nettet.

Istedet for at have 4 forskellige koder kan du jo oprette én kode til det hele. Det er så den samme netværkskode alle der vil logge på skal bruge. Prøv lige helt forfra ved at reesette routeren og opsæt den så igen.

For en anden gangs skyld så brug hellere en lidt bedre kryptering end WEP 64bit da den er let at bryde hvis man vil.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-07 13:56

Sådan Fijala!
Med hensyn til de fire koder, så kan routeren kun håndtere en ad gangen, og skal være den der bruges af alle tilsluttede enheder.
Hvis der er problemer med at få forbindelse, er det altid en god ting at slå alt sikkerhed fra, lige som alle de andre filtre.
Når du så har forbindelse, ved du at det virker. Så kan du begynde at tilslutte sikkerheden trin for trin og hele tiden checke om der er hul igennem til den store verden. Så finder du ud af, hvornår det går galt, og har så en fornemmelse om hvor du skal spore fejlen hend.

Altså et skridt ad gangen!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-07 15:46

jeps severino også lige mine ord. Når først man ved hvordan skidtet virker kan man sagtens gøre det hele på en gang, men hvis ikke er det til tider svært at finde ud af hvor det fejler hvis man gør det hele på en gang

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 23-12-07 20:59

Jeg har set et par topics på vistaguide.dk om den problematik. Prøv at kigge

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-12-07 20:00

Halløjsa
Rigtige gode tips. Maskinen kører med Norton Internet-Security installeret, og jeg har prøvet at slå alt fra, inklusive Windows firewall. Netsikkerheden har jeg sat til laveste niveau. Når jeg går ind på routeren/switchen, kan jeg se, at begge maskiner har forbindelse, derfor antager jeg, at det må være et eller andet på den bærbare der gør, at der ikke kan skabes forbindelse. Jeg har forsøgt at hente nyeste Vista driver fra producentens hjemmeside (Toshiba), men downloadsiden er nede, og har været det de sidste 3 dage.

Hilsen Brassovitski

Annuller spørgsmålet
Fra : Brassovitski

Dato : 14-02-08 10:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Tak for alle indlæg, men desværre intet har hjulpet. Jeg må nok geninstallere windows på problemmaskinen.