/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Tvivlsom test batterier
Fra : viskinge
Vist : 853 gange
130 point
Dato : 22-12-07 15:35

så lige tip vedr. test af batterier: http://www.kandu.dk/tip17165.aspx

Jeg vil gerne så, en hel del tvivl, om de resultater de når frem til:

1 Denne tests resultat gælder jo kun for et Briotog!!!!
(hvis man nu sætter dem i et kamera, MP3 afspiller eller andet udstyr, vil man opnå et andet resultat)

2 De priser på feks. Duracellerne ved jeg ikke hvor de har fundet (Kastrup Lufthavns afgangsterminal ??) Jeg har for under en uge siden, netop købt de samme duracell plus batterier, men jeg gav godt nok ikke Kr. 7,24 for dem!!! (jeg gav faktisk Kr. 3,33 for dem) det vil sige under halv pris, af hvad de opgiver!!!
Det ændre jo en hel del på resultatet !!!!!!!

Lad mig også lige sige: Det er meget svært (nærmest umuligt) at give et helt klart resultat i så lille en test, som den de har udført.

Belastningen har meget stor indflydelse på holdbarheden, i denne test bruges der kun en bestemt belastning.

MVH

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-12-07 16:50

Jeg var lige så glad, vi er også begyndt at købe batterier i Aldi...

Og DuraCell batterierne er jo ikke købt i lufthavnen, men i Fona,
(der måske skal tjene lidt ekstra på tilbehør, for kun give rabat på medie varerne).

Men er der ikke specielle forhold / krav til batterier indbygget i dyre El komponenter?
Kappe der ikke tæres væk, så element syren ikke ødelægger omgivelserne??

Ikke fordi jeg kan se nogen forskel på Top Craft og DuraCell kapperne, Svend

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 130 point
Dato : 22-12-07 18:28

Jeg vil også giver dig ret i at den test er noget tvivlsom,jeg købte nogle Magnavox Alkaline i netto til min trådløs mus og de holdt sgu kun 3 dage og satte dem også i min cykellygte,der holdt de i 5 dage,så jeg købte nogen(kan ikke huske hvad de hed) der var lidt dyre og de holdt i 25 dage i min trådløse mus.Også prøvet det samme med Hellesens Alkaline samme resultatet som dem fra netto

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-12-07 22:02

Jeg har flere forskellige fabrikater i genopladelige batterier.Dog ikke DuraCell. Af dem er Top Craft,
købt i Aldi,klart de bedste.De er ca. 3 år gamle,virker stadig som da de var nye.F.eks. kan jeg kun bruge dem i min gamle HP M415 kamera.Andre mærker får kamera`et til at lukke ned. Den eneste fejl de har,er at de kun er på 1700 mah. Bruger dem også i fjernbetjeninger osv.osv. Jeg kan varmt anbefale dem.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-12-07 08:14

Mosebaek:

dette er ikke en test af opladelige batterier (det er en helt anden historie).

Det drejer sig kun om "Engangsbatterier"

MVH

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-07 09:34

[CITAT]»Testen viser jo, at det rent minutmæssigt ikke kan betale sig at investere i et dyrere batteri, når det er et legetøjstog eller lignende, batteriet skal bruges til«, siger Kim Nielsen. /CITAT]

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-07 09:37

Der er jo forskel på hvad batterierne skal bruges til som også testen selv skriver.

Hvis testen havde fundet priser på batterier til en ufattelig lav udsalgspris, ville det jo faktisk være at føre forbrugeren bag lyset når vedkomne ikke kan finde dem til den pris.

Bare en anden synsvinkel, selv om jeg i bund og grund er helt enige med jer. Man skal ikke tro på alt det man ser og læser.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-12-07 09:43

Mon ikke også det har noget med legetøjet at gøre,jo billiger det er,jo mere batterier sluger det og det dyre legetøj er lavet med en batteri-sparende funktion

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-12-07 09:44

Ingen svarer på om der måske er klasse forskelle? Normer nogen overholder, ikke andre...

Engang købte jeg en batteri radio, og den skulle helst have batterier med bestandig kappe, Svend

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-12-07 10:17

Undskyld.....
Citat
dette er ikke en test af opladelige batterier (det er en helt anden historie).

Den var ikke lige feset ind.Jeg må åbenbart ha`læst tråden lidt for overfladisk.
Jeg bruger næsten aldrig èngangs batterier.Måske også en medvirkende årsag.............

V.H. Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 11-01-08 22:13

Tak for svaret jangchr.

Også tak til alle andre for indlæg