/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Forstå tællere
Fra : nyfigen
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 21-12-07 19:13

Jeg har en hjemmeside hvori jeg samtidigt - i juli 2007 - har indsat to tællere fra henholdsvis Chart.dk og Zipstat.dk

Nu viser tællerne følgende:

Chart.dk siger 380 unikke besøgende

Zipstat.dk siger 479 hits siden start heraf 236 unikke

Hvordan fortolker jeg ovenstående tæller-tal?

Mvh nyfigen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-07 19:17

Nogle tæller hver gang der besøges på sitet og andre på selve siden.
Så hvis der surfes frem og tilbage på dine sider kan den ene tælle flere op.

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 21-12-07 20:02

Unikke bliver talt som én gang.

Dvs. at hvis jeg besøger din side, bliver jeg talt af din tæller. Dagen efter besøger jeg din side igen, men den unikke tæller vil ikke bevæge sig for mit vedkommende - da jeg allerede er inde i din tæller - dvs. jeg allerede har besøgt dit website.

Derfra ordet unikt. At der ikke findes noget magen til. At dine hits er totalt korrekte. At dine unikke hits, udfra dem har du ialt besøgende.

Håber det hjalp.

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 21-12-07 21:21

Hvis dit webhotel understøtter asp eller php så kan du lægger dit eget tæller.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-07 21:21

Unikke hits kan også være dem, der er foretaget med mere end 20 minutters mellemrum.

Det gælder f.eks. chart.dk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-12-07 08:06

Og så den simple version,tæller server(ne)har været nede,
sker til tider,den ene har været nede og den anden har talt videre,nede på grund af f.eks. veligeholdelse/server fejl o.s.v o.s.v,det har sket nogle gange med mine tællere.

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 22-12-07 15:13

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-12-07 19:23

Tak for point :)

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk