/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Point Of View Ti4280.....og så sker der ~
Fra : ZeroXP
Vist : 485 gange
51 point
Dato : 13-02-03 20:20

har lige købt et Point Of View GeForce4 Ti4280.
Det er jo fedt nok.......hvis bare det havde virket. Jeg sætter kortet i, men så vil windows (XP) bare ikke starte op. Den komemr til der hvor den skal loade xp, men så sker der ikke noget. Skærmen skifter farve til noget der ligner et 8 farver, og så sker der stadig ingen ting. Men når jeg så sætter mit GeForce2 mx400 64mb i, så starter den windows som den skal, og det hele kører perfekt.
Hvad kan der være galt, er det kortet der er helt go'nat, eller hvad? Håber i kan svare mig

resten af maskinen er:
P4 1,8
ASUS P4S8X
256 mb ddr pc2700

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 20:23

prøv først i fejlsikker tilstand ?
eller du kan gå ind i bios og sætte den til agp da geforce 2 måske er pci ?

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 13-02-03 20:27

Mit geforce 2, er agp, og det er sq lidt svært at køre nogen somhelst tilstand, når den ikke engang går ind i windows. den bliver bare derude, hvor der er sort baggrund, og et XP logo. Den indikator som kører hen ad, forat vise at den loader windows, kommer slet ikke frem.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 20:31

lækkert kort,jeg sider og kigger på det:
http://www.tweak.dk/test135.php
sæt bios til defualt,eller så den køre langsommere,og måske agp til 8x,
du kunne osse prøve en repair af xp,hvis du kan det så er det nok ikke
kortet>>boot fra xp cdrom.vælg r=repair

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 13-02-03 20:47

den sletter vel ingen data hvis jeg vælger repair

For den har sikert lavet ged i et eller andet inde i windows

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 20:50

nej men hvis du vælger ny indstallation og så repair ved jeg at nogle email kan gå tabt,
men ellers ændres nogle indstilliger for xp såsom opdate.
Men hvis du ikke er heldig skal du isatte dit gf2 i,hvis den f.eks gå istå.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 13-02-03 20:54

ok, prøver lige at lave en repair.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 13-02-03 21:02

kald mig bare newb hvis du vel, men hvad skal jeg vælge når den spørger om hvilken windowsindstallation jeg vil logeg på?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 21:12

ok siden var lige væk..
men jeg er nok osse en newb så prøv dig frem,eller hvad stå der

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 13-02-03 21:14

det samme skete her, men der står bare det som jeg skrev, og jeg kan kun skrive en enhed

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 21:15

boot fra xp cdrom gøres ved
1.tryk f11 under start -virker kun ved nogle comp
2.tryk delete under start,i bios finder du boot,der sættes til cdrom først,save and exit(f10)

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 13-02-03 21:18

i know, men det er når jeg har trykket reoair, så sker der en masse, og så kommer der det der spørgsmål frem.
Har du da ikke selv prøvet at lave en repair før?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 21:24

lidt er lidt tid siden,men synes du ikke det er mærkeligt at den gør det der,
ps har du prøvet i bioa

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 21:27

kommer til at huske at point of.. skriver i deres support,at der ikke må være
et andet kort i pci porten lige ved siden af apg porten - har du det....

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 13-02-03 21:35

nob, jeg har et audio kort (SoundBlaster 4.1) siddende i den nederste port.
Har lige fundet ud af det seneste problem med at repair, men nu får jeg bare en komando linie (DOS) hvor der står "C:\WINDOWS". Hvad skal jeg skrive her, da jeg ingen ide har om det?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-02-03 00:35

Hej igen !
når men jeg tror at denne vejledning fra mikrosoft,hvis du kan -
[citat]
Gør et af følgende:
Hvis du vil geninstallere Windows XP ved at starte computeren fra Windows XP-cd'en, skal du indsætte Windows XP-cd'en i computerens cd-rom- eller dvd-rom-drev og derefter genstarte computeren.
Følgende meddelelse vises på skærmbilledet Velkommen til installationsprogrammet:
Denne del af installationsprogrammet forbereder Microsoft
Windows XP til at køre på din computer:

Hvis du vil installere Windows XP nu, skal du trykke på ENTER.

Hvis du vil reparere en Windows XP-installation ved hjælp af genoprettelseskonsollen, skal du trykke på R.

Hvis du vil afbryde installationsprogrammet uden at installere Windows XP, skal du trykke på F3.
Tryk på ENTER for at installere Windows XP.

Tryk på ENTER for at installere Windows XP. Tryk på F8 for at acceptere licensaftalen på skærmbilledet Windows XP Licensaftale.
Tryk på ENTER for at installere Windows XP. Sørg for, at den aktuelle installation af Windows XP er markeret i boksen, og tryk derefter på R for at reparere Windows XP.
Tryk på ENTER for at installere Windows XP. Følg vejledningen på de resterende skærmbilleder for at geninstallere Windows XP. Når du har repareret Windows XP, kan du blive nødt til at aktivere Windows XP igen.

[/code]
taget fra ... http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;315341
Men grunden til at jeg foreslog repair(her på en bedre måde)var hvis dit kort kunne,så var det ikke kortet der var
defekt,men ellers kunne du sætte det i en anden computer,og se om det stedig ikke funker,så su kan retunere det.
men skriv hvad der sker...håber det er en hjælp...

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 14-02-03 02:36

ahr nu genindstalleret winXP, da jeg blev utålmodig. Nu virker mit kort fint. Det der med repair, lader jeg bare være med at røre, før jeg har set andre gøre det, så kan man jo altid lære af deres fejl :D.
ved ikke lige om du kan svare på det her samtidig: det eneste spil jeg indtil vidre har indstalleret er cs, men når jeg spiller kommer der lyd fra bios-højtaleren (kan ikke lige huske hvad den rigtigt hedder, men det er den der siger "BIIIB"). Det er faktisk pæn iriterende, når man er i en skudduel, at de gode skudlyde, bare bliver overdøvet af dens "BIIP" "BIIP"....osv.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-02-03 09:49

godt det virker...
1.kontrol panel-lyde og lydindheder-avanceret-pc-højtaler skal slås fra
prøv at se hvor meget score det giver i 3dmark
http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-02-03 13:58

men du kan osse fjerne bib helt (lige prøvet det) ved
1.kontrol panel-system-hardware-enehåndtering
2.find menu punktet vis(alt+v) vælges vis sjulte enheder
3.find så >>ikke plug and play
4.find BIIP >>>
5.HØJREKLIK PÅ DEN OG VÆLG DEAKTEVER
6.genstart
er der andet ??? - hvis jeg kan....eller andre bare rolig,men godt det køre,der stod om den at den havde
en god ydelse i 3d mark ....

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 14-02-03 21:46

har lige gjort det, og der sker ikke en sk.., hvilket jo bare gør det endnu mere sandsynligt at det kan være en fejl på mit MB. Det er ikke fordi min cpu er overophedet, den siger nemlig også lyde hvis jeg er på internettet, og der kommer en funktinslyd. kunne ike finde pc-højtaler i lydindstilningerne, men jeg har prøvet at slå alt fra, men lige meget hjælper det!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-02-03 22:03

hej !
find cd til bundkortet og indstaller driver til det,eller find via cd hvor du kan opdater driveren til det...

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 14-02-03 22:14

jeg har prøvet lidt af hvert, og fandt da også grunden til at den ikke ville starte winXP med mit graffikkort, dens agp-driver var åbebart for gammel, for den kunne i hvert fald ikke starte lige efter jeg havde indstalleret den. men nu har jeg prøvet at downloade en opdateret agp-driver, som er izip format. når jeg unzipper den den, kommer der en masse fiewr frem, hvad skal jeg vælge her? Jeg har prøvet at vælge setup-filen, men uden resultat.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 14-02-03 22:22

....ved dikke om det kan være en del af grunden til det der bipperi, men dem inde i Forretningen hvor jeg havde købt mit graffikkort, kunne ikke svare mig på om det kunne være graffikkortet, da de ikke havde hørt om det problem før.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 14-02-03 23:10

har lige løst det ved at opdatere min bios rom. nice

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-02-03 23:49

lækkert at det så køre,uden nogen hardware fejl....

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 14-02-03 23:52

ja, men jeg mangler bare at indstallere den der agp driver, men jeg tør sq ikke gøre det, for så skal jeg måske genindstallere winxp, igen, og så bliver jeg sq ærgelig

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 14-02-03 23:56

har du nogle spørgsmål, herinde, om noget du ikke kan finde ud af? Får så skal jeg lige se om jeg kan hjælpe, for helt newb er jeg ikke

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 00:11

næ åbenbart ikke,men det er osse flot du fandt ud af det med bios...så nu virker det bare...
idag indstalleret jeg direcktx 9.0 og den nye 3d mark,men direcktx lavede en fejl så jeg
brugte et gendannelse punkt og fik 8.2 igen der virker,altså opgav med 9.0 ..men jo
jeg kan ikke sende og modtage filer med messiger...hihi....jeg har åbnet portene i routeren
men den vil ikke,har før kunne sende med icq,men nu heller ikke..hvad tror du der er galt...

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 15-02-03 00:17

har du disablet din firewall, ved at det skal jeg før jeg kan sende.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 15-02-03 00:18

...plus at det skal den du sender til, også have gjort.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 00:21

den der sender kan sende og modtage til andre...og nej der er ikke firewall på,men når den skal sende
stå der :forbildelsen er blokeret -altså i messiger

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 15-02-03 00:25

hvilken router har du?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 00:27

cisco 677

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 15-02-03 00:37

har du forwardet til den rigtig lokale ip.. Hvis nu du har forwardet det hele til fx.. 10.0.0.2 og det viser sig du er logget på med 10.0.0.3 så virker det heller ik..
plus at du skal have åbnet de rigtige porte med den rigtige protokol - UDP eller TCP

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 00:45

hvordan forevælger man

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 15-02-03 00:54

prøv at gå ind i kontrolpanel-netværksforbindelser-vælg TCP\IP-vælg herefter egenskaber, og se om der står en ip i forvejen (hvis feltet hent automatisk ip adresse er krydsset af, skuller den gerne være rigtig

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 15-02-03 00:55

da jeg ikke selv har router, og derfor ikke er helt sikker, så spurgte jeg lige en af mine venner, og han sagde følgende, da jeg spurgte om jeg havde ret:
Det kommer jo lidt an på hvor mange der er tilsluttet netværket hjemme hos ham... Hvis der er flere kan det være han nogle gang vil opleve at 10.0.0.2 er optaget og derfor får han måske 10.0.0.3 og så virker det jo ikke.. Det er bedst hvis han "tvinger" sin puter til at bruge en bestemt ip.. Hvis han vil det skal han også bruge adressen til DNS serverne han er logget på.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 01:03

ok det prøver jeg,for der er flere ialt 2 på netværket jeg har 192.168.1.4,han har
192.168.1.3 så hvis jeg kan på en eller anden måde tvinge router til at
tage en foran ham,som den ikke kan give tilbage(router)virker det...
men jeg havde før 192.168.1.3 og lige pluselig .4 mærkeligt...?

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 15-02-03 01:07

prøv lige det, det burde hjælpe

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 01:13

ok

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 15-02-03 18:07

har her efter et stykke tid fundet ud af at den ikke er stoppet med at beeppe. Jeg har da også fundet endnu en mulig løsning på det. Det er min PSU der ikke kan levere det jeg skal bruge, så nu skal jeg ud og investere i en 400 W PSU, da jeg lige nu kører med en 300 W (Begge er fra codegen, da de kan levere en ok kvalitet, til en meget billig pris.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-03 18:53

er du sikker på lyden kommer fra pc højtaler,hvis kan du tage stikket fra i bundkortet (alle de små stik)
men kun det der er til højtaler...

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 17-02-03 15:49

I know, men det er sq den psu som skal skiftes har jeg fundet ud af. Det er også meget rarat at have en beepper til at advare en, når det er noget galt. Så nu skal jeg bare finde en billig 400W psu.

Fik du forresten dit messenger til at virke?