/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
LAN opsætning spil
Fra : rtpedersen
Vist : 3176 gange
20 point
Dato : 21-12-07 04:30

Har et problem:
Har to stationære computer, med Windows vista, på LAN gennem en trådløs router, således den ene er forbundet gennem kabel, mens den anden er gennem trådløs. De er begge i workgroup og kan finde hinanden gennem windos netværk og når man pinger.
Når der så forsøges at finde hinanden i LAN i spil (dette tilfælde Age of Empires 2), kan de ikke finde hinanden!?? :(

Kan nogen hjælpe med dette problem?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-07 11:39

Har du slået deling til.
Har begge comp prøvet at sætte deling på en mappe.
Kan du se en delt mappe på den anden comp.
Kig evt i hjælp og søg på deling - så kommer der en forklaring på.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 21-12-07 11:42

Hej

Du mangler at sætte en ip i din protocol, de gamle spil som det her og andre, har svært ved at finde den anden pc, men vis du sætter en ip som: 192.168.1.8 og den anden pc 192.168.1.9 så skulle det løse dit problem. Og som du selv skrev skal de være i samme workgroup.

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : rtpedersen

Dato : 21-12-07 12:54

-> Octon

Nu er jeg ikke den stor ip haj, men kan godt huske nogle af disse settings fra tidligere windows. Har fundet frem til protokollen, men der skal/kan også indtastes "Længde af undernetpræfiks" og "Standardgateway" + alt det andet med DNS?

Hvad skal der indtastes?

Accepteret svar
Fra : Octon

Modtaget 20 point
Dato : 21-12-07 13:46

du skal kun intaste ip og subnetmaske, subnetmasken vil instaste sig selv efter du har sat ipen, der andet skal du ikke bruge jo mindre det er til nettet, og husk at i vista er der 2 protokoller en til ip og en til ip6, du skal bruge den helt normale ip protokol.

Godkendelse af svar
Fra : rtpedersen

Dato : 21-12-07 14:23

Tak for svaret Octon. :) Dejligt med konkrete svar! God Jul

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 21-12-07 14:41

Np God Jul