/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Navn på mobilnummer?
Fra : mulle-mor
Vist : 29171 gange
100 point
Dato : 20-12-07 20:44

Hvor kan jeg finde et navn/firmanavn, når jeg kun har et mobilnummer. Det virker ikke med Krak eller De gule sider. Er der andre, man kan søge på??????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-12-07 20:47
Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-12-07 20:49

Hvis den pågældende har taletidskort eller udeladt/hemmeligt nummer, så kan du, som privatperson ikke finde/få oplysninger på den pågældende.

Du kan da ringe nummeret op og spørge hvem det er du ringer til

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 20-12-07 21:32

Prøv på ENIRO.dk og google.dk

Kommentar
Fra : tp6100

Dato : 20-12-07 22:23
Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 21-12-07 01:31

Tak for svarene. Men ingen af dem kan jeg bruge. Min veninde har været så uheldig at få en "stønner" på linien. Han ringer flere gange dagligt, men kun om dagen. Hans mobilnummer bliver vist, men når vi checker det på diverse oplysningssider, så kommer der bare enten hemmeligt nummer eller firmatelefon. Det var det sidste, vi håbede at det kunne være. Men nummeret giver heller ikke resultat i firmasøgning.
En udvej ville naturligvis være at melde det. Men det er jo bare en lille - men irriterende - sag. Hun tager ikke længere telefonen, når hun kan se, at det er det pågældende mobilnummer.
Men det ville jo have været dejligt, hvis det var et firmanummer, at kunne ringe til firmaet og klage over, at telefonen blev brugt til det pjat.
Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-12-07 07:17

Prøv med: www.find.dk

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-12-07 09:39

Citat
Hans mobilnummer bliver vist, men når vi checker det på diverse oplysningssider, så kommer der bare enten hemmeligt nummer eller firmatelefon.

Hvilke oplysningstjenester er det der oplyser at der er tale om firmatelefon??????????????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 10:13

Hvis du kan se nummeret kan det ikke være hemmeligt.....

Så selvfølgelig kan det spores.....

Men som andre skriver - hvorfor "tror" du det er et firmanummer ?????

Alternativt - læg nummeret her her - så skal vi nok finde ham....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-12-07 10:27

Nummeret kan da godt være "hemmeligt" selv om modtageren kan se nummeret.

Det kan enten være taletidskort eller tank op.

Desuden kan man jo selv bestemme om modtageren skal kunne se nummeret eller ej.

Når jeg ringer fra min mobiltelefon, så kan modtageren se mit nummer, men med en søgning på div. oplysninger af mit nummer, så er der ingen abonnent.

Men, mulle-mor, hvis det bliver for generende for din veninde, så er der kun en ting at gøre, anmelde det til politiet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 10:39

Citat
Nummeret kan da godt være "hemmeligt" selv om modtageren kan se nummeret.

KUN hvis nummeret i forvejen er et man har....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-07 10:49

Det må jo være en sag for politiet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-12-07 10:54

refi

Hvis du med

Citat
KUN hvis nummeret i forvejen er et man har....

mener at modtageren i forvejen har nummeret kodet ind i sin mobiltelefon.

Så må veninden til mulle-mor jo vide hvilke numre hun har !!!!!

Men jeg kan have misforstået dit svar.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-12-07 10:56

Så må veninden til mulle-mor jo vide hvilke numre hun har !!!!! og hvem det tilhører !!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 10:58

Ja - det er det jeg mener.....

Derfor kan du se "dine venner" selvom de har hemmeligt nummer.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 10:59

Dog skal lige siges at CBB kunder har problemer da deres hemmelige nummer IKKE respekteres....

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 21-12-07 11:10

Tak for alle oplysningerne.
Jeg skal ud til hende i eftermiddag, og så kan vi prøve alle muligheder. Jeg tror ikke nogen af os har tænkt på, at det kunne være et nummer, hun har gemt på sin mobiltelefon. Det skal lige checkes.
Grunden til, at jeg tænkte, at det kunne være et firmanummer, var, at der på, jeg tror det var Krak eller De gule sider, blev oplyst, at nummeret ikke kunne spores, da det enten var hemmeligt eller et firmanummer. Desuden synes jeg, at det var lidt "uldent", at der kun bliver ringet op i dagtimerne, aldrig om aftenen.
Nu skal det her jo heller ikke ødelægge alle juleforberedelserne, men vi har prøvet at "lege detektiv" og finde ud af, hvem synderen var.
I eftermiddag prøver vi lige alle de muligheder, der er nævnt her, der er i hvert fald nogen, som vi ikke selv har prøvet.
Tusind tak for alle svar - og God Jul.
Hilsen
Mulle.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-12-07 11:18

" Desuden synes jeg, at det var lidt "uldent", at der kun bliver ringet op i dagtimerne, aldrig om aftenen."

Det kan man jo så gætte sig til

" hvem synderen var"

Det kan der sikkert ikke blive enighed om, hvis din veninde selv har opgivet sit nummer.

Men god

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 11:18

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-07 11:20

Citat
kun bliver ringet op i dagtimerne, aldrig om aftenen."

den går jo ikke, - hjemme hos konen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-12-07 11:32

Citat
Derfor kan du se "dine venner" selvom de har hemmeligt nummer.....

NEJ.. Hvis du har henmmeligt nummer bliver telefonnummeret ikke transmitteret, og så kan du heller ikke se det selv om du har dine "venner" gemt i telefonbogen, da nummeret ikke sendes, kan telefonen jo heller ikke vide hvilket navn opkaldet skal kodes sammen med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 11:48

Det har du egentlig ret i - nummeret sendes slet ikke

Men teleselskabet SER det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 11:50

Så vises nummeret på displayet er det IKKE hemmeligt......

(men taletidskort kan så være svære at spore for menigmand)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-12-07 12:23

Citat
NEJ.. Hvis du har henmmeligt nummer bliver telefonnummeret ikke transmitteret, og så kan du heller ikke se det selv om du har dine "venner" gemt i telefonbogen, da nummeret ikke sendes, kan telefonen jo heller ikke vide hvilket navn opkaldet skal kodes sammen med

Hvis man har et tank op "abonnement" så kan nummeret godt være hemmeligt. Med hemmeligt mener jeg at det ikke kan søges på oplysningen nogen steder, men nummeret vises hos modtageren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 12:33

Det du omtaler der er IKKE hemmeligt - det er UDELADT......

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-07 12:59

Så er det jo det, der er løsningen.

Enten er det fra et nummer med taletidskort, eller også er det fra en bruger, der har UDELADT NUMMER.

Godkendelse af svar
Fra : mulle-mor

Dato : 21-12-07 19:16

Tak for svaret ans.

Vi prøvede i eftermiddags alle de forslag, der var kommet her. Tilsidst ringede vi til Oplysningen. Damen der sagde, at det var fra et taletidskort og ikke kunne spores. Men hvis min veninde meldte ham til politiet, kunne han sikkert findes. Det vil hun nu ikke gøre - hun venter og ser, om han ikke skulle blive træt af det sjov. Hun tager ikke telefonen, når hun kan se, at det er det nummer.
Det kedelige ved det hele er, at pågældende mand kan så let som ingenting finde hendes navn og adresse. Han har jo ringet mange gange, så han har åbenbart skrevet hendes nummer ned.
Godt at hun har en stor schæferhund, som ikke lader en fremmed komme ind i huset.
Men man kan jo blive helt nervøs, når man tænker på, hvad der i værste fald kan ske.

Men tak for hjælpen - og tak til alle.

Hilsen
Mulle.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-12-07 12:10

God