/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Print i farver?
Fra : ashkan
Vist : 929 gange
100 point
Dato : 20-12-07 19:22

Hej

Jeg har en HP Photosmart 3210 printer med seks farvepatroner. Efterhånden som patronerne er tømt har jeg genopfyldt dem med ink til printere. Det ser ud som om printeren ikke registrerer dette men registrerer derimod at patronen ikke er skiftet. Det betyder nu, at jeg ikke kan udskrive i farver, da printeren anser patronerne for at være tomme. Er der virkelig ikke noget man kan gøre, så det ikke er nødvendigt at købe HP's (ret dyre, synes jeg) farvepatroner?

Kommentar
Fra : tp6100

Dato : 20-12-07 19:27

På de fleste printere kan man komme uden om dette problem ved at trykke anuller til printerens besked om at der mangler blæk. I nogle tilfælde kræver det, at man holder en af knapperne på printeren nede i et par sekunder - 'anuller' eller 'ok'-knappen vil jeg tro. Så er den ligeglad med om patronen er tom - den holder simpelthen op med at måle - så den vil vise forkert blækniveau herefter.
NB: Husk derfor selv at være opmærksom på hvornår den er ved at være tom. En blækpatron har ikke godt af først at stå tom i lang tid for derefter at blive fyldt op igen.

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-12-07 19:31
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-07 23:43

HP's farvepatroner kan som regel nulstilles, når du har fyldt dem op igen.
http://www.fyldselv.dk/ har desværre endnu ikke en vejledning til denne type patroner.

Godkendelse af svar
Fra : ashkan

Dato : 22-12-07 10:31

Tak for svaret severino.