/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Lydbøger på CD
Fra : olelyster
Vist : 781 gange
100 point
Dato : 20-12-07 15:56

Hvordan overspiller/kopierer man en lydbog på cd (ikke mp3 format) til iPod eller mp3 afspiller?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-07 15:58

IKKE mp3 format - til en mp3 afspiller ??????

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-12-07 16:03

- hvilket format ligger den i?

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 20-12-07 16:22

Det er en af bibliotekets lydbøger, der fylder 17 cd'er

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-12-07 16:29

- tak ska' du ha'. Er det et leksikon? Prøv at lægge en i drevet og se hvilken filtype de er lagt i...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-12-07 16:35

Hmm - Det er da muligt at du kan copiere den men du må ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-07 16:42

Og det bliver endog MEGET svært at kopiere....

Jeg har godt nok IKKE prøvet med danske, men tyske lader sig IKKE gøre idet der er "visse" filer der skal være tilstede for at den overhovedet KAN høres.....

Så de ligger nok IKKE i et "gængs" lydformat....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-07 16:44

Din mulighed ligger i at høre dem og optage samtidig - en MEGET langsommelig affære.....

Men som allerede skrevet - det er FORBUDT når de er lånt på biblio....

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 20-12-07 17:04

Det er måske nok ikke tilladt - men halvvejs inde i bogen (der er på ca. 600 sider) er min discman brudt sammen, så jeg vil gerne høre resten på et andet TRANSPORTABELT medium ...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-12-07 17:22

hvor i alverden har du de 17 cd er fra?
Jeg hører dagligt cd lydbøger fra blindebiblioteket. De 600 sider passer slet ikke med 17 cd er - hvis der er fejl på cd kan jeg bare ringe til biblioteket så kommer der en anden!

Accepteret svar
Fra : rwo

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-07 17:26

Jeg lagde lydbøgen ind i iTunes, på samme vis som en almindelig cd, og lagde den over på min iPod som jeg gør med andet musik. For ikke at få blandet alle CDerne sammen, lagde jeg een ind af gangen i takt med at jeg hørte den, og slettede den efterfølgende - ellers blander lydsporene sig, da der jo forekommer spor 1,2,3.... på alle CDer.

Bogen ligger som lydspor - som et almindeligt musiknr.

Du kan konvertere filen til MP3 i iTunes også - hvis det er nødvendigt.

Godkendelse af svar
Fra : olelyster

Dato : 20-12-07 17:57

Tak for svaret rwo. Det var præcist, hvad jeg skulle bruge!