/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
pureLink poorThink
Fra : svendgiversen
Vist : 665 gange
72 point
Dato : 20-12-07 09:49

I går på min sidste arbejdsdag i år
forsøgte jeg at argumentere for at vi som hovedregel ikke svarer kun med link,
uden medfølgende korte citater eller forklaringer og egne begrundelser.
Og jeg blev belært om, at det ikke er muligt at påvirke hvordan kandu brugere svarer...

Det tror jeg ikke helt på (endnu).

Hvis vi nu fortæller hvordan en lille ekstra indsats fra den der svarer,
kan gøre det lettere for spørgeren og mange andre der også overvejer at hjælpe,
som jeg prøvede på i går... Og hvis vi belønner svarene mere ud fra indsatsen.
Samt hvis dette budskab bliver gjort tilstrækkeligt synligt, så det huskes...

Så i dag på min første Jule ferie dag beder jeg om hjælp til et sådant reklame budskab:
Hvem kan komme med et slogan bedre end overskriften på dette spørgsmål?

Link er jo engelsk, så til nød på dette sprog:
”noLink withoutInfo” rimer jo ikke, der må være bedre ord...

Jeg husker, tidligere når jeg kørte over Fyn: ”Gislev ost dejlig kost” fordi det stødte mig:
Ost er jo med langt O som i Oslo, kost er jo ikke en fejekost men mad, nærme ”kåst”...

Så det gør ikke noget det ikke rimer helt...Men helst på dansk:

Måske i stil med: ”Når pengene i kisten klinger, straks sjælen ud af skærsilden springer”

”Henvisninger med anvisninger” der må nogen endnu bedre ord??
(”Bare Henvisninger, min bare ...” kan ikke bruges, må være sobert...).

Det må også gerne antydes at den retfærdige spørger belønner personlig indsats:

”Henvisninger med Info giver Anvisninger med Points” rimer jo heller ikke...

God for Jule tænke tank...Og dette spørgsmål kan ikke besvares med Link, Svend

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-12-07 11:07

Folk sidder og bruger deres tid (gratis)med at hjælpe hinanden så de må selv bestemme ud fra hvilke kriterier de vil hjælpe folk,glem det.
Jeg vil til en hver tid selv bestemme hvordan jeg vil bruge min tid og hvor meget af den tid jeg vil lægge i et svar,er svaret (f.eks linket)uforståligt for spørgeren så kan personen spørge om man vil uddybe inholdet.
Du kunne jo lave dit eget fora hvor du selv bestemmer hvad indholdet skal være.
Man kan bare overse det man ikke kan bruge til noget,simpelt.
Manse9933

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-12-07 11:28

se ( evt. få) et vink - uden link

øvbøv. når man nu næsten ikke har tid lige nu

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 72 point
Dato : 20-12-07 11:31

eller - få et vink - ikke et link

lige så dårligt, som det første, vi ses senere.
blot for at høre, om det er i den rigtige retning.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-12-07 11:31

En grundregel er jo også at der ikke er dumme spørgsmå ,kun dumme svar ellers ideen er da meget god men tror ikke på den da folk gør hvad der passer dem alligevel

Hav en god og afstressende 4 dage for jul dag

Mvh Suno

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-07 11:45

Godt Manse9933 og God Jul.

Jeg vil modsat gerne kunne se hvad et link indeholder, i hvert fald relationen til spørgsmålet,
uden at jeg behøver åbne det...

Og jeg vil også gerne have bare lidt personlig information fra den der svarer,
forklaringer, begrundelser; hyggelig debat, er det ikke det du siger det drejer sig om?

Men sådan er vi jo forskellige. Og den diskusion havde vi i går.
Her er det mere en for jule ferie slogan konkurrence...

Deltag eller lad være...Svend, der nok ikke er den eneste der er irriteret over mange link svar?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-07 12:07

Jeg citerer lige brokke fra et andet spørgsmål: Må "julefreden" sænke sig over jer

>"få et vink - ikke et link"
Ikke dårligt ,Aase, du fører klart Slogan konkurrencen med dette forslag, indtil nu...

Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-12-07 12:45

det er da dejligt, men indtil nu - grinegrine - er der vist heller ikke andre i puljen
mine fingre svigter, men jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-07 13:10

Det skulle du jo ikke have skrevet Aase...

Du er den BEDSTE, Hidtil... Er du iøvrigt fra Nørre? eller Sønder?? Nissum???
(min slet skjulte kandu slægtsforsker bruger analyse, men ans har luret mig...).

En gang fortalte en kollega "jeg blev nummer tre"; ikke næst sidst, kun 4 deltog i løbet.

Iøvrigt til de der ikke tror man kan påvirke kandu brugeres adfærd:
Mindst én af de der har iriteret mig mest med dumme links, er nu i hvert fald opmærksom på:
Min, og sikkert flere andres, ønsker om supplerende information.

Hav en fortsat travl jule forberedelses dag, Svend

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 20-12-07 14:37

Måske Aases vink kan blive skiftet ud med -- hint--??

Få et hint--- ikke et link??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-12-07 15:49

- et link ER et vink/hint...

Hvorfor gøre det mere besværligt end det er? Der er ingen grund til at krænge hele sin levneds-/slægtshistorie ud, bare for at svare på et præcist spørgsmål, vel?
Har man brug for "socialt samvær", så hold det til "smalltalk", som jeg tror er oprettet til formålet. Det virker ihvertfald fint for SvendG...

- god Jul til alle og jeres familier...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-07 17:49

Tak for svaret aasenissum.

ikke helt den store konkurrence, Svend

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-12-07 18:46

dejligt, dejligt at blive anerkendt som poet i sådan et lille tæt forum. det kan vel snart ses på politikens lysavis, hvis den da eksisterer endnu....

nissum, tjae - har du tænkt på salling? der var måske en mulighed.

men jeg siger tak for dit valg.