/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Lyskugle
Fra : WinXPeter
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 19-12-07 21:10

Hej

Jeg leger stadig lidt på lykke og fromme med mit Photoshop.

Jeg har et spørgsmål som jeg ikke rigtig er stødt på løsningen til.

Hvis jeg har lavet et billede og vil have sat en lyskugle ind i det, hvordan gør man så nemmest det ?

Når jeg siger lyskugle, så mener jeg ikke sådan en hvor der står stråler ud til alle sider, men bare en kugle der er skarp hvid i midten og derefter så bliver blegere jo længere fra midten man kommer.

Håber der er et Photoshop geni der ved noget om det.
Hvis der eventuelt skal et Plug-in til, så hvilket ?

Jeg har Photoshop CS eller 8.0.1 som det også hedder, i dansk version.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 19-12-07 21:22

Citat
bliver blegere jo længere fra midten man kommer

Betyder også mere gennemsigtig

Accepteret svar
Fra : Otnob

Modtaget 110 point
Dato : 19-12-07 21:28

Et forslag er at gå ind under "Filter"/"Gengiv"/"Belysningseffekter

Prøv her de mange forskellige belysningstyper, I prøvebilledet vil der fremkomme en oval, men den kan du trække til en cirkel og også ændre placeringen i billedet samt størrelsen.

Her burde du kunne opnå det du ønsker.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 19-12-07 21:59

Har nu leget lidt med "Belysningseffekter" og det ser rigtig spændende ud.

Det var lige en ting jeg har sprunget over i min søgen og sikkert ikke den sidste.

Men jeg kan ihvertfald se at det er denne funktion i Photoshop jeg søger og vil nu prøve det lidt nærmere, der er jo mange mugligheder.

Godkendelse af svar
Fra : WinXPeter

Dato : 19-12-07 21:59

Tak for svaret Otnob.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 19-12-07 22:25

Selv tak og håber du finder frem til et godt resultat