/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
toy størrelse
Fra : jomfruane
Vist : 2278 gange
300 point
Dato : 19-12-07 14:26

Hvilke racer kan i foreslå for gud hvor kan man dog bruge meget tid på at lede

Vi skal finde den rette der passer til os:
Den skal være mini eller meget lille.
Minus lang pels og dutter i hår mv. den skal ikke være til pynt...
Den skal kunne betales for menneskepenge (dvs den jeg selv fandt bedst dur ikke - tjekkisk rottehund) og kunne købes i Danmark rimeligt nemt.
Den skal ikke være allene hjemme i starten, men kunne holde til det med tiden.
Vi bor lige ved naturen, men i lejlighed (jeg tror den skal bæres op ad trapperne) så den må godt skulle aktiveres moderat.
Et kærligt væsen vil være at foretrække for så passer den til resten af familien inklusiv min 10 årige dreng.

Jeg vil egentlig helst have en blanding uden stamtavle, men så er man vist ikke så sikker på temperament og størrelse og netop de to ting er vigtigst.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 19-12-07 14:36

hvad med en kinesisk hårløs

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-12-07 14:39

Ja den har jeg faktisk også luret kraftigt på, men den er meget svær at skaffe

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 19-12-07 14:41

uden lange hår, så kan en chi hau hau korthår være en mulighed eller dansk svensk gårdhund, Dværgpinscher, hårløs hunde Chinese Crested, korthårs gravhund, ja der er en del muligheder, men alle kræver beskæftigelse og opdragelse. det er et arbejde at have hund og hele familien skal på skolebænken for at det skal blive et godt forhold imellem hunden og jer.
Det håber jeg i har sat jer ind i før i vælger hund.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-12-07 15:24

En lille pudel ville måske være god..
Den er meget tilpasningsvillig. Kan både være brugshund og "bare familiehund".

Men hvis I ikke vil betale hvad det koster at få en racehund, --og det ER mange penge! -men ikke dyrt for det, man får, ---Så synes jeg I hellere skulle kikke jer om efter en lille blanding. DET er at foretrække frem for at købe "noget der ligner" til en halvbillig penge på det grå marked.. For der er I sikre på at blive snydt..

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 19-12-07 17:57

Mit forslag er helt klart en pudel - den "laves" jo i alle str. og farver. Det er en nem og sjov hund. Og ikke mindst, så er den kærlig
Køb ved en god opdrætter, de er faktisk ikke så dyre endda! Da det skal være en hyggehund, så vælg evt. en med "fejl-farve" eller anden lille skønheds-fejl. Det bliver den bestemt ikke dyrere af

I bestemmer jo selv hvordan pelsen skal klippes - med eller uden dutter Men pelspleje slipper I ikke for....... Ikke så slemt og faktisk meget hygsomt - osse for hunden, når bare det gøres ofte nok.
Jeg ved hvad jeg taler om Har selv 5 stk af den dejlige model.

Held og lykke med dit projekt og glædelig jul.

Melbit

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-12-07 18:18

Og en pudel vil ELSKE at optræde med sjove kunster sammen med en ti-årig dreng..
Det, at en pudel skal klippes, det er faktisk en fordel, for så render den ikke og fælder over det hele..

Det kan være, at Melbit kan give et link til en god opdrætter, -og fortælle hvad en pudelhvalp koster?

Kik her:

http://home20.inet.tele.dk/phyrus/hvalpe.htm

Jeg kender ikke kennelen, men billederne er da søde...

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 19-12-07 20:15

Jeg har ladet mig fortælle at pudler ikke fælder - fordi de løse hår bliver siddende i pelsen.

karenD

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 19-12-07 21:33

http://www.hundeweb.dk/dkkcm/public/openIndex/view/list_side1.html?ARTICLE_ID=1164742020632

Håber at linket virker???

Kig på hvalpe-listen.......... Priserne tror jeg er meget afhængig af om han/hun avler til udstilling eller "bare" avler gode hvalpe

Ja, pudler fælder ikke, men skal børstes et par gange i ugen.

Melbit

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-12-07 21:39

Alle hunde skal vist børstes et par gange om ugen, mindst... Også de helt glatte.. DE fælder nemlig også. Det er bare små korte stikkende hår, der sidder allevegne..

Melbit, hvad har dine hunde kostet? Og hvor har du dem fra?

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 19-12-07 21:51

Birgitta. Det er et stort spørsmål du stiller De to første er uden stamtavle, købt for 5 og 6 år siden af "køkken-opdrætterer. Pris 2000 kr. og 3000 kr.
Nr. 3 er en stor-pudel med DKK tavle, ham gav vi 6000 kr. for, også fra en seriøs hygge-opdrætter.
Nr. 4 er en tæve som vi købte som 3 årig for 2 år siden til ca. 3000 kr. og med DRU tavle.
Den sidst ankomne er moderen til vores stor-pudel han - hende FIK

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 20-12-07 06:17

Citat
Minus lang pels og dutter i hår mv. den skal ikke være til pynt...
Pudler kræver en del hårpleje. Når jeg skriver hårpleje, er det fordi Pudler har hår og ikke pels. Men giver ellers de andre ret. Pudlen er en sjov fætter.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 20-12-07 09:26

ah tak for alle de dejlige kommentarer, undskyld jeg først reagerer nu - vi havde en travl tivoliaften.

Til bekymrede kan jeg sige jeg har haft hund før - en Norsk buhund. Denne havde jeg ingen problemer med at passe, men hun fældede voldsomt og skulle aktiveres ekstremt. Hun havde ikke godt af at gå på trapper - vi boede også højt dengang. Så klog af disse erfaringer ønsker jeg at gøre det anderledes denne gang.

Grunden til at jeg afskrev pudlen var nok dens image som figurklippet buksbum, men som i beskriver den tror jeg at jeg vil kigge nærmere!
Jeg kan selv klippe familien, og måske kan jeg klippe puddel også?
For mig er mange penge 10 000kr (fx chiwauwa)- jeg ved godt en hund ikke er gratis, men 4-5000 er ok.
Jeg har set et gadekryds med mest dansk/svensk gårdhund, men var i tvivl om den blev for stor. Jeg vil meget gerne havde den i "taskestørelse" så den kan komme med rundt.

Når i taler om puddel - gælder det samme så for en minipuddel?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 20-12-07 09:30

Når du ikke går så meget op i om den ligner en "buskbom" kan du sagtens selv trimme, klippe den. du skal bare vænne den til og stå på et bord fra den er helt lille.

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 20-12-07 10:19

Hej igen, håber I havde en god tur?
Ang. minipudel, så er det faktisk en gammel beskrivelse....... Det er enten toy, dværg, mellem eller stor

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 20-12-07 10:29

Ups........ den kom for tidligt afsted, beklager
Der er mange der stadig kalder dem for mini - så pyt, men du hvis du kun leder efter mini kan det måske være svært at finde. Blot information
Tror sagtens at du kan finde en god og ren pudel til en 4000 kr, hvis du er ligeglad med stamtavle. Hunden kan jo være lige god uden papirer.
Men kig og snus i hundehjemmet og find en hyggeopdrætter der har hundene inde hos sig. Vær opmærksom på om der er klippet snude og poter, det fortæller lidt/meget om opdrætters interesse for hvalpene og så har din hvalp jo også lært det fra baby af........

Ang. klipning, så anbefaler jeg at du de første par gange betaler dig fra det et sted hvor du må være med på en kigger. Bare lige for at få de rigtige linier. Selv en hverdags-klip må jo gerne være pæn. Det ser nemt ud, men jeg synes stadig det kræver meget tålmodighed, både fra hund og menneske

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 20-12-07 11:03
Kommentar
Fra : knh15

Dato : 20-12-07 11:44

Hvad med en Boston terrier eller en Fransk Bulldog. de har ikke ret meget pels og er taskesmå

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 20-12-07 12:38

Fransk bulldog ligner for meget en kamphund med det fladmaste ansigt
men boston terrieren ligner faktisk lige det jeg kunne havde forestillet mig og jeg fandt denne beskrivelse:

Citat
Den har et dejligt temperament, er meget kærlig og hengiven, men er samtidig en lille bestemt og modig vagthund, som passer godt på sin familie. Den er let at opdrage, glad for børn og utrættelig i leg. Den nyder rollen som „skødehund“, når den hygger sig med familien, og skal man i byen eller på rejse, er den lille fikse Boston Terrier nem og handy at have med.

http://www.canis-minor.dk/boston_terrier.htm
Nu vil jeg se om den er til at finde/betale.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 20-12-07 12:41

Den beskrivelse passer 100% på Birger som jeg kender. Han er en Boston. pøj med det

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 20-12-07 12:42

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 20-12-07 12:45

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 20-12-07 12:51

http://www.boston-terrier.dk/

her er et link på nogle der har fået hvalpe i oktober. men jeg kan ikke se hvor meget de koster og hvor mange. Men måske en kennel der kan vejlede dig

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 20-12-07 14:29

Jeg har skrevet til dem og til en anden her på sjælland.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 20-12-07 15:04

hvis jeg var dig ville jeg ringe........spændne

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 20-12-07 16:54

de har svaret at de ingen har.

der er en lettere brugt kinesisk hårløs, som jeg har mailet lidt omkring - den er også god, men man skal jo møde sådan en fyr. iflg flere sider er gule øjne og lysserød hud noget man skal undgå, så man kan jo undrer sig over at en DKK godkendt kennel aligevel sælger dem... måske ikke det bedste kvalitetstegn.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 21-12-07 06:48

De farver har noget at gøre med, at de ikke er så gode i solen. De bliver solskoldet pga. pigmentmangel........ ja så skal det ikke være den.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 21-12-07 22:29

chinese chrested powder puff er kinesisk hårløs MED pels:

http://www.samolon.dk/hvalpe.htm

Ellers er der f.eks. Coton De Tulear, men igen, den er dyr.

Måske finder du noget på denne side:

http://www.gipote.dk/

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 22-12-07 07:54

Måske en Mops, kunne være en løsning?????????????

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-12-07 09:40

Desværre er også mopsen meget dyr.
Powderpuf orker jeg ikke med alle de hår

Jeg har virkelig brugt meget tid på at søge rundt, men næsten alle steder hvior folk reklamerer med hunde til salg, så er de enten solgt eller også er de meget dyre.

Ellers må vi vente til jeg har kunnet spare op.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 22-12-07 10:49

Den der venter på noget godt, kan ikke vente for længe..........næsten

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 22-12-07 12:36

Hey igen.......... Det ser ud som om at du HAR fravalgt pudlen? Det er selvfølgelig dit valg, men mener du skylder Jer selv et møde med pudler. De ER rigtige hunde og ikke "bare" til pynt
Hvis du så vælger en toy eller dværg, så rent vægt-mæssigt kan du da godt have den i en taske - men hunden vil nok hellere gå selv
Gætter og håber på at det er p.g.a trapper og måske bus/tog ture at det skal være i "taske-str" du ønsker hunden?

God jul herfra

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 22-12-07 12:56

En Lövchen, den er da også sød og lærenem.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-12-07 15:37

Nej jeg har ikke fravalgt pudlen og ja det er fordi vi bor øverst og jeg tidligere har slæbt 20kg hund til 4. sal 4 gange dagligt...
Jeg har dog læst en del om pudlen siden sidst og kan se de har en meget stor pelsplejebehov i flg. gipote.dk Men hvad - de skriver de også om en hårløs

Lövchen er vist oppe i en større størrelse og har en helt utrolig manke.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-12-07 15:39

Citat
Jeg har virkelig brugt meget tid på at søge rundt, men næsten alle steder hvior folk reklamerer med hunde til salg, så er de enten solgt eller også er de meget dyre.

Ellers må vi vente til jeg har kunnet spare op.

JA!!!!!!! Du skal jo regne med, at sådan en lille hund gerne skulle holde de næste 15 år..... Så er selv "dyrt" ikke ret dyrt. 15.000 er f.eks kun 1000 kr om året...

Og fordi det er en hund, du "hænger på" i SÅ lang tid, så skal du nok ikke vælge race efter prisen, men efter lige netop hvilken race, der passer dig allerbedst. I længden er det træls at stå med en hunderace, hvis behov man egentlig slet ikke er interesseret i at opfylde.

En anden ting er, at for det allermeste, når man køber hund, så kan det meget nemt tage lige så lang tid som at lave et barn. Folk kan sagtens komme til at vente i årevis på at få en hund af en bestemt race. Tænk på, at en tæve kun kommer i løbetid 1-2 gange om året. Og fra tæven bliver parret til hvalpene kan flytte hjemmefra går der 4 måneder.
Ingen kennel kan på forsvarlig vis have flere kuld hvalpe på samme tid, så en kennel kan max "producere" 6 kuld om året. I hvert fald hvis det er familiehunde, vi taler om. Mange familiehundekenneler har ikke engang ET kuld om året.

Du skal først beslutte dig for en race. Så kan du kikke på hjemmesider for kenneler med den race. På de hjemmesider står der tit noget om, hvilke parringer de planlægger i det følgende år.

Hvis DU f.eks. ønsker en hvalp til juni (dejligt tidspunkt at få hvalp) så skal du finde en kennel, der planlægger parring i februar. ---Så kan du faktisk nå at hilse på moderen inden hun bliver gravid. Og det er en god ting, for tæver er ofte anderledes, -både af udseende og psykisk-- når de er gravide eller lige har fået hvalpe.

Men du skal være klar over, at der ingen garanti for at hvalpen er klar f.eks. d. 10 juni... For tæven kan jo komme i løbetid meget tidligere eller senere end man havde regnet med.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-12-07 15:39

spørgsmålet har jo forresten også kommet til at handle en del om udbud. Jeg har set en 2 år gammel dværgpincher som jeg skal ud og hilse på, men man kan jo godt være lidt nervøs for hvad der kunne være galt med den.
Dengang vi desværre måtte af med vores hund lod vi den komme ud på landet til en der i forvejen elskede racen - selvfølgelig uden betaling. Det undrer mig lidt at folk tager penge for en "brugt" hund, det må da handle om hundens bedste når nu den situation opstår at den må flytte?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-12-07 15:45

Jo jeg er enig med prisen Birgitta og venter også gerne - jeg kan se at en del racer kan leve op til det vi ønsker, så nu ser jeg på udbuddet og ellers venter vi.
Jeg vil bestemt ikke bryde mig om at blive skrevet op på en venteliste og så tage en hund som en vare, for jeg mener der er uendelig stor forskel på deres sind.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-12-07 16:16

Folk tager penge for en brugt hund, for ikke at risikere, at en fremmed kommer og tager hunden og sælger den videre som "kamphundetræning" eller hvad ved jeg. Hvis du vil betale rimeligt dyrt for en hund, -brugt eller ej-- så er der større chance for, at du passer på den.
Det er noget andet, hvis der er tale om mennesker, som man kender godt, som skal overtage ens hund.

M.h.t. hundens sind, så er der selvfølgelig nogen forskel på hvalpene i et kuld, men det kan være umuligt/svært for udefrakommende at se den forskel ved de relativt korte besøg, man kan finde tid til i de sidste uger af hvalpens kennelliv.

De gange, jeg har købt hvalp, er det foregået på den måde, at kennelmutter har besluttet hvilke hvalpe de forskellige købere skulle have.
Altså, når hvalpene er 2-3 uger gamle, så kan man komme og besøge dem. Og besøg er så obligatoriske hver uge indtil hvalpen kan rejse hjemmefra. --Men allerede efter 1. besøg beslutter man om man ønsker at købe en af hvalpene. Mange steder lægger man et depositum.

I løbet af de 5-6 uger ser man hvalpenes udvikling, man får snakket med kennelfamilien så man ved, hvad hvalpen er vant til hjemmefra, man kan stille spørgsmål om racen, om overtagelsen og om alt mellem himmel og jord..
OG lige så vigtigt: Kennelfamilien kan stille spørgsmål, --hvad er planerne med hvalpen, hvor meget erfaring, hvor mange og hvor gamle børn, hvor mange timer alene. Osv. Altsammen er med til at kennelmutter kan fordele hvalpene efter hvilken hvalp der passer bedst til hver enkelt familie.

...........Men på de allerførste møder må begge parter beslutte, om adoptionen skal blive til noget...

Der er bestemt ikke tale om en venteliste til en vare.. Snarere en venteliste til en adoption..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-07 16:45

I skal da ha' en Dansk Svensk gårdhund som er en frisk og robust hund.
(Det er vist den som grisehandleren havde i "Matador")

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-12-07 17:01

ja, du kan have ret. Den er lidt større end jeg havde planer om, men den er dejlig usnoppet og til at betale for menneskepenge. Måske skal den motioneres mere end godt er i lejlighed?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-12-07 17:18

Vi har nu vor femte sorte mini/toy pudel, købt for et år siden til 6.500 kr med stamtavle.
(nogle her i dette forum var med til at vælge lille Debbie blandt andre i kuldet...).

Alle 5 hunde har være forskellige, men alle søde og kærlige, og det er ikke svært at holde pelsen.
Men de skal jo klippes ca 4 gange om året, ca 300 kr hver gang.

Svend, der varmt kan anbefale en sort toy pudel.
Kender også et par kendler...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-12-07 17:26

fem gange om året, jeg troede det var meget oftere.

Den er nu kær sådan en puddel. Hvordan med mudder i pelsen? Vi skal gå ture ved en mose her.

man kunne også gøre sådan her
http://www.gipote.dk/annonce/show_frame/5219

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-12-07 17:41

Jeg sagde klippes 4 gange om året, ikke børstes; det gør min kone daglig...

Og ja, du kan da sikkert også få en dejlig blandings hund, de er vist også mere robuste?
Men hvilke egenskaber bliver så de dominerende og hvis den nu får hvalpe??

Nej hold dig til den rene vare, en sort mini pudel... Svend

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-12-07 17:51

Citat
ja, du kan have ret. Den er lidt større end jeg havde planer om, men den er dejlig usnoppet og til at betale for menneskepenge. Måske skal den motioneres mere end godt er i lejlighed?

Altså... har du tænkt dig, at hunden skal motioneres i jeres lejlighed???

Lejligheds-hunde får oftest MERE motion end hus-hunde. For dem kan man jo bare lukke ud i haven..

VI bor i lejlighed... Og Silke får ikke UNDER 2 timers tur om dagen. Og hun er en voksen dame på 5½ år.. Da hun var yngre, var det meget mere.

Det er ikke lejligheden, det kommer an på. Det er de mennesker, hunden skal bo hos. Jeg har boet med en 50 kilos berner sennen i min toværelses lejlighed på 45 kvm.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-12-07 17:55

Åh jeg tænkte mest på underboerne hvis vi får et ekstemt energibundt. Plads er her nok af.
Nu er en af grundene til jeg gerne vil have hund igen, netop de store mængder daglige luft.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 22-12-07 18:04

Energibundt så er det hverken dansk svensk gårdhund eller dværgpinscher du skal vælge, for de har masser af energi, nu kender jeg ikke så mange sløve hunde alle kræver motion og de skal motiveres på mange måder, både hjemme som ude, hvis de ikke skal lave ting som de ikke må.

Jeg ville nok være urolig for at sælge hund til dig med den ordlyd du lægger for dagen.

Men ønsker dig da alt mulig held til, at du finder det der passer til din energi og motorik.

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-12-07 19:05

Tænk at man blotter sig ved at søge råd - nogen kan bare ikke lade være med at ælte sig i det for at komme lidt højere op.

Gud dog altså.

Er her for at få gode råd om race der passer til os - ikke for at blive halshugget.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-12-07 19:47

Hej jomfruane...... hvor jeg misunder dig det dillemma, du er i lige nu Forstå det på den måde, at jeg ikke længere har mulighed for, at skulle have en ny hund.

Vi har haft flere hunde, dermed stor erfaring!

1. hund, en gravhund, blev købt overilet hos en tvivlsom hundehandler. Vi var uden erfaring, og faldt for hundens smukke øjne..........
Det var ikke en god handel, hverken for os eller hunden. Den kom senere til en anden familie, hvor den, heldigvis fik det godt.

2. hund, storpuddel (Kongepuddel). Denne gang var vi blevet meget klogere. Havde læst meget om de forskellige racer/personligheder). Vi fik en perfekt hund, der passede til vores liv, og som vi stadig mindes med glæde. Hun blev 14 år.

3. hund, endnu en Storpuddel... vi troede jo, at vi vidste alt om den race, efter mange års erfaring. Men ak, det var ikke godt. Set i bakspejlet, ved vi nu, at det betyder ALT, hvordan hvalpen har levet, inden den bliver solgt. Denne hund, havde pga forskellige årsager, haft en meget omskiftelig hvalpetid. Så efter 3 år måtte vi give op - desværre, hun var udenfor pædagogisk rækkevidde.

Konklution:

Kig på dig selv, din søn, jeres liv/vaner etc.Hvad passer til jer og jeres liv?
Læs en masse om de forskellige racer
Hvor meget tid/lyst har du til pelspleje, motion, aktivering og...........
Sidst, men ikke mindst, køb kun hund på en kennel, som du har absolut tillid til !!!!

Pudler ER PRAGTFULDE, men de skal altså friseres mindst hveranden dag - det tager tid. De fælder til gengæld ikke - er SÅ kloge, lærenemme og sjove.

Pøj, pøj

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 300 point
Dato : 22-12-07 19:59

Nu skal jeg blotte mig lidt også...

Sidste år da vi bestilte hunden, havde min kone været syg, men var blev erklæret rask,
ellers havde vi ikke købt Debbie.

Så da vi skulle hente den, kombinerede vi det med et hospitals check, og ak ve,
en blodprøve var ikke nået frem, og min kone måtte blive til næste dag...

Vi havde sådan glædet os, jeg skulle køre og Debbie skulle side på skødet af min kone hjem;
i stedet måtte jeg køre alene, og hvordan får man så sin nye hund godt med hjem?

Jo, jeg lånte en hunde kasse på kennelen, den stod med lille Debbie i på sædet ved siden af mig.
Så en gang i mellem, når der ikke var megen trafik, rakte jeg en finger ind til den,
som den slikkede på, og vi blev rigtig gode venner. Til sidst fald den i søvn.

Vi havde aftalt at den ikke måtte komme op i sengen, men jeg snød lidt.
Den første nat stod kassen fra kennelen med Debbie i på min kones seng...

Nu går min kone hjemme og er igen blevet første overhund,
men Debbie er stadig mere knyttet til mig end de første to par pudler vi havde...

Og så det med motion;
min kone løb dagligt flere kilometer med de første hunde vi havde.
Det kan hun ikke mere, og jeg må ofte gå med Debbie...

Men også her er pudler meget fleksible, den ved at den skal besørge inden for en kortere rute.
En hund ligner sin herre, Debbie er blevet en gammel mands hund, Svend

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-12-07 20:00

Ja tak det er spændende at lede efter hund.
Jeg tror også at det bedste jeg har fået ud af tråden er at tage det helt køligt - jeg havde selvfølgelig en forventning om det ikke bare er noget man lige gør, men husker slet ikke det var svært sidste gang.
Jeg har fundet et godt hundeleksikon som jeg sidder og roder i timevis med (det skal det åbenbart bare tage). Det er ret godt med angivelser af alt lige fra størelse til indendørsaktivitet - som nok bekymrer mig lidt, da vi sidst havde en spidshund der trods 4 lange lufteture dagligt stadig havde energi i overskud - til gene for de andre i huset.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-12-07 20:05

Tusinde tak for din historie Svend
Jeg har set en "før du køber hund" video på dansk kennelklubs hjemmeside, og som jeg hører det gjorde du alt det rigtige.

her er linket jeg kigger på hvis andre skulle have samme interesse:
http://www.hundeleksikon.dk/index.html

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 23-12-07 11:20

Jeg har fået rigtig mange gode anbefalinger, men vælger Svend for den åbenhjertige historie.
Lige nu har jeg valgt at vente til den rette hund kommer og så ellers betale det den koster, men jeg har en klar ide om hvilke racer der kan passe til os nu.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-12-07 11:36

Tak for det

God Jul og sød hund in det nye år...Svend

Kommentar
Fra : beautysmoothie

Dato : 02-10-08 18:46

jeg fik min tjekkisk rottehund til 4000 kr, jeg fant ham gennem dba, han var 9 uger da jeg fik ham.

Kommentar
Fra : beautysmoothie

Dato : 02-10-08 18:47

hovsa den her er jo et år gammel, hehe :D