/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Indregistrering bådtrailer?!
Fra : BenjaminOK
Vist : 5456 gange
300 point
Dato : 19-12-07 10:11

Hej! Jeg har følgende større problem. For 1 år siden købte jeg en mindre båd med bådtrailer. Trailer havde ikke plader på, men kom med papire. Yderligere medfulgte en politianmeldelse på et par plader som havde siddet på traileren. For et 1/2 år siden prøvet jeg at indregistrere traileren, men dette var IKKE muligt idet den tidligere ejer (for at gøre det ekstra besværligt, ejeren før ham jeg købte den af) ikke har afmeldt den. Normalt procedure var ifølge motorkontoret at politiet ville afmelde traileren hvis pladerne blev stjålet. Problemet er nu at jeg ikke kan finde frem til den tidligere ejer, han har et meget dansk "standartnavn" og bor ikke hvor han tidligere har boet. Motorkontoret vil ikke indregistrere traileren uden hans underskrift, på tråds af, det er tjekket at traileren ikke er stjålet eller meldt savnet. Jeg fik at vide at man kunne søge en eller anden instans om selv at underskrive blanketten for afmeldelse, men jeg kan ikke huske præcis hvor jeg skulle ansøge om at gøre dette..Nogen der har oplevet eller hørt om en lignene problemstilling og hvad man muligvis kan gøre ved det? Ellers må jeg vel leve med den trailer uden plader til havnebrug! Med vennlig hilsen & god jul!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-12-07 10:20

Når du har nummeret på nummerpladen, vil du vel kan få politiet til at efterlyse ejer på deres register, og du kan få udleveret adresse, - så du får mulighed for at kontakte ham.
Har du først navn og adresse kan du finde tlf.-nummer.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-12-07 10:22

Og desuden vil jeg tro du kan få hjælp på dommerkontoret med hensyn til underskriften.
De skal sættes grundigt ind i sagen, -så mon ikke der er hjælp der.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-12-07 10:40

Der er flere ting i den historie der ikke lyder rigtigt.

For det første burde det ikke være en hindring, at den tidligere ejer ikke har afmeldt traileren......for det er ikke noget krav for at kunne omregistrere den i dit navn.....

Du har registreringsattesten og derpå står registreringsnummeret...uanset om nummerpladen er væk.

Så når der ligger en anmeldelse på, at pladen er blevet stjålet, har den tidligere ejer en tidsfrist til at anskaffe en erstatningsnummerplade, og hvis det ikke gøres, bliver køretøjet ganske rigtigt afmeldt.....og det er heller ikke nogen hindring for at du kan få det indregistreret, fordi det sidestilles med, at pladen er afleveret.

Altså, hvis pladen havde været der = omregistrering.

Pladen er væk (afmeldt) = nyregistrering.

Citat
Motorkontoret vil ikke indregistrere traileren uden hans underskrift

Det er kun normal procedure, såfremt problemet havde været, at registreringsattesten var væk, da den tidligere registrerede ejer så skulle skrive under på, at han accepterer, at der tilsendes en ny kopi af registreringsattesten til enten ham selv eller, hvis han har solgt traileren, tilsendes til den nye ejer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 10:47

Hvorfor får du ikke bare en ny/erstatnings plade....

Den er jo allerede registreret.....

Hedder den tidligere ejer hansen/jensen - kan det da ikke være det store problem at skrive det på papirerne....

Der er da ikke et øje der kontrollerer om det er hansen fra nr. 7 eller hansen fra nr. 49 der har skrevet under....

Når først du har pladen er det jo nemt at omregistrere i DIT navn.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-12-07 11:14

Hovhov refi, sidder du og opfordrer manden til at lave dokumentfalsk

Citat
Den er jo allerede registreret

Og nej, det er den sikkert ikke, for når pladen har været efterlyst, så får ejeren en frist på et stykke tid.....så vidt jeg husker er det 18 dage......til at skaffe en ny plade, ellers afmeldes køretøjet af politiet, da et køretøj ikke må køre rundt uden nummerplade.

Kommentar
Fra : BenjaminOK

Dato : 19-12-07 11:21

@ dova: Pladerne mangler ganske rigtigt. Den ikke videre hjælpsomme dame på motorkontoret sagde ganske vidst at den skulle nyregistreres, men dette synes hun kun var muligt hvis traileren var afmeldt. Dette er den så af en eller anden årsag aldrig blevet. Jeg fik stukket en blanket til afmelding af trailer/køretøj som dog kræver den tidligere ejers underskrift. Hun mente ellers det var totalt umuligt. @ refi: Ja tanken har også strejfet mig i frustration over man nægtet at indregistrere den, men har ikke lyst til at "forfalske" underskrift for en ski*** trailers skyld (eller i det hele taget) Det eneste jeg kunne forstille mig er at den tidligere ejer evt. har fået en ny plade, men denne bare ikke fulgte med til næste ejer. (Hvorvidt han så stadig bruger kan man kun gisne om) Som nævnt har jeg registreringsattesten hvorpå der tydeligt står registreringsnummeret. Måske jeg skulle prøve en "anden skranke" på motorkontoret?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 11:40

Det er der da ikke noget dokumentfalk i....

Der står garanteret EJERENS underskrift - og han ejer den jo.....

Jeg kan da sagtens skrive en underskrift på mit navn der kan læses (bliver det ikke) som hvad som helst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 11:43

Har du "rent mel i posen" handler du i god tro - og så kan jeg ikke rigtig se problemet pga. "skrankepaver"....

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 300 point
Dato : 19-12-07 11:44

Jeg synes du skulle prøve at spørge hos politiet i stedet for.

For når der er foretaget en anmeldelse på pladen......jeg formoder den er meldt stjålet, er det politiets opgave, at sørge for at afmelde køretøjet hvis ikke pladen er dukket op igen eller der er oplysninger om, at ejer har fået udleveret en erstatningsplade.

Så hvis pladen stadig står som efterlyst, må det være med politiets hjælp, at den afmeldes.

Godkendelse af svar
Fra : BenjaminOK

Dato : 19-12-07 11:48

Tak for svaret dova. Det bliver det næste jeg prøver. Så får vi jo at se om de gider hjælpe... God jul & godt nytår!