/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
kan pinge men ikke finde den anden compu~
Fra : fredefidus
Vist : 278 gange
50 point
Dato : 13-02-03 13:04

jeg kører windows 98 1 og jeg har sat et netværk op af to computerer jeg kan pinge den anden computer og jeg kan pinge local host og jeg kan pinge min egen computer det er gældende på begge pcér de kan begge komme på nettet via en switch men jeg kan ikke finde den anden pc i andre computerer hvad gør jeg hjælp

Kommentar
Fra : fredefidus

Dato : 13-02-03 13:06

jeg kører tcp/ip

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 13:30

win98 tager højde for om den grupe du har angivet er med små eller store bokstaver,så er den ene med små og
den anden med store så kan de ikke se hinanden.
du kan osse under tpp/ip selv indtaste opløsninger om den på gældede computer på netværlet.
se osse at der er de somme ting i hver netværk.klient osv
har du et program til at finde ip med (inside ip)

Kommentar
Fra : fredefidus

Dato : 13-02-03 13:40

jeg tror ikke jeg har sådan et program til at finde ip med hvad er det oh hvor finder jeg sådan et

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 13:48

finder det lige

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 13:50

http://www.belarc.com/free_download.html
din indvendige ip stå neders

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-03 16:22

start>instillinger>kontrolpanel>netværk>åben>identifikation> her kan du skrive din computers navn og hvilken arbejdsgruppe du vil tilhøre og den bør være den samme på den anden comp.
I konfiguration>klientprogram til Microsoft netværk>fil og udskriftsdeling>hak begge af>ok
'98 installerer ikke selv NETBEUI men marker dit net kort>tilføj>klient>tilføj> du skal bruge din '98 cd-rom
Hvis jeg har husket det hele skulle det køre.
stifinder>andre computere>hele netværket>arbejdsgruppenavn>
her skulle den anden og din egen comp. stå
Emesen.

Kommentar
Fra : fredefidus

Dato : 17-02-03 17:21

nu kører det bare emesen