/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mikrofon
Fra : maxhankat
Vist : 754 gange
100 point
Dato : 18-12-07 17:14

God eftermiddag.

Når man åbner sin lydoptager, og den ikke reagerer på en lyd, man sender til den,
(f. eks. en fløjtelyd) er det så tegn på, at der ikke er en mikrofon i computeren?

Jeg kan selv optage lyd via min lydoptager, men en bekendt af mig, som også gerne ville kunne det optage lyde, og som kører samme styresystem: Win XP, kan ikke få sin lydoptager til at reagere, selv om hun godt nok kan finde og i Tilbehør / Underholdning kan finde og åbne lydoptageren.
Hvorledes kan hun orientere sig, om der overhovedet er installeret en mikrofon på hendes computer?

Jeg har en Acer bærbar og kan se i manualen, at min mikrofon er placeret lige ved siden af tænd/sluk knappen.
Hun kører med stationær Pc Packard Bell og kan ikke se noget om mikrofon i sin manual.
Kender nogen her noget til dette emne?

Mvh
joan

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 18-12-07 17:17

Dobbeltklik på højtalericonet (nede ved uret)

Der kan du se lydstyrken på microfonen og om den overhovedet er slået til eller vist....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-07 17:18

Er den IKKE vist går du op i indstillinger i samme billede...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 18-12-07 17:23

Citat
Hun kører med stationær Pc Packard Bell og kan ikke se noget om mikrofon i sin manual.

Tror nok lige der skal sættes en microfon i et stik før der er noget der virker.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 18-12-07 17:30

Nogle skærme har indbyggede microfon, men de skal også tilsluttes med kabel

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-12-07 17:49

maxhankat, prøv at gå ned i start og:
1. Venstreklik på start
2 Vælg kontrolpanel
3. Vælg Lyd

eller:
1. Venstreklik i start
2. Højre klik på "Denne Computer".
3. Vælg egenskaber
4. Vælg hardware
5. Vælg enhedshåndtering
6. Vælg Lyd, video, spil

Er der nogle gule udråbstegn, har du et lydproblem, som du nok skal have en til at hjælpe dig med, hvis ikke du selv kan prøve at installere/geninstallere en lyddriver.

Håber det lykkedes for dig maxhankat.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 18-12-07 18:33

Foreløbig Tak for alle svar.

Jeg vender tilbage, når jeg har víderebragt svarene til min bekendte, som jeg spørger for, da hun ikke selv abonnerer på Kandu.

Mvh
joan (maxhankat)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 18-12-07 18:36

Citat
da hun ikke selv abonnerer på Kandu.

hun kan bare komme ind det koster jo ikke noget

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 18-12-07 19:10

Ja, dr_dem, det har du da ret i, men ikke alle er så rutinerede i at bruge de såkaldte "Hjælpe-programmer", og jeg har ikke noget imod at bruge nogle af min points på at være mellemled.
Men jeg skal gøre endnu et forsøg på at overtale hende til at lægge en profil ind i KANDU.

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 20-12-07 17:44

Tak for svaret refi.

Jeg accepterer dit svar som det første men takker alle på tråden for svar.

Jeg har nu fået svar fra min bekendte, at der efter alt at dømme, ud fra oplysnigerne her på tråden, ikke findes en mikrofon på den pågældende Pc.
Men et er jo ikke en uoprettelig mangel.

Mvh
og glædelig jul til alle!
joan (maxhankat)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-07 17:50

Selv tak....

Og næh...

Det er jo bare at ønske sig en micro i julegave