/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Terminskvittering fra realkred
Fra : Sygate
Vist : 8584 gange
300 point
Dato : 18-12-07 01:55

Min bank vil gerne se en såkaldt "Terminskvittering fra realkreditinstitut/PBS oversigt"

Hvad er det?

(PBS oversigt giver sig selv, men jeg ville lige vise sammenhængen, hvis det giver mere mening).

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 310 point
Dato : 18-12-07 01:57

Det vil sige, at de vil se en kvittering på, at du har betalt ydelserne på dit realkreditinstitutlån.

Forfaldsdatoerne hedder terminer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-07 01:59

kvittering eller kontoudtog fra banken hvor det fremgår at pengene er betalt

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-12-07 03:31

På din PBS oversigt står alt om dit kreditforeningslån, restgæld, rest løbetid, hvad du betaler, rentesats m.m.
Det er nok restgælden de vil se.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-12-07 08:05

Hvorfor vil banken se det, for banken får automatisk indberetning fra dit reallåneinstitut. - Har du lige skiftet bank da ?
Hvis ikke du allerede har fået fyldestgørende svar, fra ovenstående, så giv lyd igen.

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 18-12-07 09:04

...jeg tror ikke Sygate har noget realkreditlån hvis vedkomne ikke ved hvad terminskvittering er.....

sig til banke

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-12-07 09:08

Udlåneren udsender én gang årligt en årsoversigt/opgørelse, hvoraf det fremgår, hvad der er betalt i rente, bidrag og afdrag, samt hovedstol mm.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-12-07 14:14

Hvis det står som du skriver med skråstreg imellem, betyder det enten eller. dvs at du bare afleverer din pbs oversigt.

Til de få mennesker der ikke anvender pbs udsendes der hver termin, en terminsoversigt.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-12-07 14:16

sorry terminskvittering - den udsendes ikke, er vel bare kvitteringen fra posthuset.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-12-07 14:20

jeg fik sludret for meget.

en terminskvittering er en kvittering for betalt termin, på samme måde som pbs-oversigten er det.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 18-12-07 21:11

Ja ok... tak for hjælpen allesammen.