/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Pensions oversigt !
Fra : Sygate
Vist : 3061 gange
300 point
Dato : 18-12-07 01:52

Min bank vil gerne se en pensionsoversigt.
For ikke at virke dum, så spørger jeg hellere her end i banken:

Hvad mener de?
Det er vel kun privat betalt pensionsopsparing de gerne vil se?
Vel ikke ATP som man er tvangsindlagt til at betale?

Nogen der har et kvalificeret gæt?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-07 02:04

Pensionsoversigter får man typisk tilsendt en gang om året fra de selskaber hvortil der bliver indbetalt.

Enten privat pensionsopsparing i et af de forskellige selskaber.

Eller den tvungne pension som ens arbejdsgiver indbetaler til.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 18-12-07 06:53

Muligvis tænker de på https://www.pensionsinfo.dk

Du kan prøve (hvis du har digital signatur) at finde oversigten der. Hvis der så er nogle væsentlige du mangler, så kan du jo bemærke det.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 300 point
Dato : 18-12-07 09:12

Når de vil se din pensionsoversigt, har det ikke umiddelbart noget med din økonomi at gøre. Da du formentlig er i gang med et bankskifte, er det interessant for dem at se/tilbyde dig en pension, hvis du ingen har, eller de syntes den er for lille. Så det er alene for, at kunne "sælge" dig en pension!

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 18-12-07 09:32

Tak for hjælpen allesammen.
Nårh ja.. det er jo med den på.
Jeg vil lade dem sælge mig en pensionsopsparing