/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel 2007
Fra : madmax2
Vist : 810 gange
20 point
Dato : 17-12-07 22:54

Kan det lade sig gøre at bruge samme boks, til at indsætte flere tal i en række.
Uden at slette andre tal.
http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=85538

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-07 22:55

Hvorfor ikke lave en prøve, så lærer du også noget.

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 17-12-07 22:57

Det kan jeg vist ikke bruge til meget

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-07 23:08

Jøsses mand hvad kan du ?

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 17-12-07 23:12

Ikke så meget som dig åbentbart.
Kan du hjælpe eller bare snak.
I en boks kan jeg indsætte et tal, men at skulle lave bokse for hvert tal, er ikke meningen.
1 boks til alle tal eller række.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-07 23:14

Du har vidst ikke evner nok til at bruge excel.
Farvel.

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 17-12-07 23:18

Det kan man da kalde for hjælp.
Gad vide om andre brugere er lige så gode til at hjælpe, ellers er det vist forkert forum, jeg er blevet henvist til.

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 18-12-07 00:11

Tænkte nok at det var for meget at forvente.
Efter hvad jeg fik at vide, om dette forum.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-07 02:37

Hej madmax2 jeg kan ikke hjælpe dig med spørgsmålet, jeg stødte på et link til dit spørgsmål i et andet spørgsmål, så jeg vil lige komme med en kommentar, mist ikke modet mange får god og brugbar hjælp her i forummet, jeg ser at du er helt ny bruger så velkommen blandt os, vi hjælper hinanden "bruger til bruger" hjælp Kandu teamet er der ingen som ser noget til.
Angående spørgsmålet, jeg vil tro JA, men har ikke forsøgt og jeg er heller ikke helt sikker på at jeg forstår dig korrekt, kan du uddybe lidt for at undgå misforståelser

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 18-12-07 05:05

Hej og takker.

Det jeg ønsker er 1 boks, hvor jeg kan indsætte tal, så de bliver gemt.
Det skal bruges til at indsætte temperaturer, til senere bearbejdelse.
Om dette skal være i en såkaldt database, eller en tabel er jeg ikke klar over,
og jeg ved heller hvordan man så skulle lave en database.

Ellers er det jo nemt nok, bare at indsætte og gemme tal, men ville bare høre om den mulighed var tilstede i Excel.
Håber det er blev lidt mere forståeligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-07 08:18

Ja - du kan lave en "rulleliste"....

Som med et menupunkt - når man klikker på pilen i boksen kommer de forskellige tal frem.....

Excel har en hjælpefunktion - brug den...

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-12-07 12:44

Aha....

Dvs. du vil principielt altid indsætte den nye værdi i celle I1, værdierne i kolonne J rykker en række ned, og den nye værdi fra celle I1 overføres til celle J1 ???

Hvis ja, så skal der laves lidt VBA programmering....

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 18-12-07 13:31

Hvis ja, så skal der laves lidt VBA programmering....

Ja, sikkert sådant det skal laves, for dem kan tricket.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 20 point
Dato : 18-12-07 14:20

1) Åbn Visual Basic editoren i Excel vha. ALT+F11 (eller via funktioner, makro, visual basic editor)
2) Udfold "Microsoft Excel Objects" i træet ude til venstre.
3) Dobbeltklik på "Ark1 (Ark1)"
Indsæt nedenstående kode...

Kode
Option Explicit

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal A1 As Range)
If Range("A1") <> "" Then

Range("B1").Insert Shift:=xlDown
Range("A1").Copy Destination:=Range("B1")
Range("A1").ClearContents
Exit Sub
End If

End Sub

Når du nu indsætter et tal i celle A1, vil tallene i kolonne B1 rykke en celle ned, værdien fra A1 overføres til B1, hvorefter værdien i A1 slettes.

Altsammen automatisk, når der er ændringer i celle A1 ...

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-12-07 14:21

Nemlig - for dem som kan tricket, er det ingen sag

Det er jo derfor vi hjælper hinanden på Kandu

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 18-12-07 14:26

Har dårlig tid lige nu, men vender tilbage,
Jeg har ikke flere point at give af, troede ellers man fik hverdag.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-12-07 14:33

Du får point for hver dag du er logget ind på Kandu..... så er du på kandu 3 forskellige dage på en uge, er der 60 point til dig... 7 forskellige dage er så 140 point.....

Men ovenstående virker altså......

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 18-12-07 18:33

Hej Madmax.
Velkommen hertil.
DU skal lukke øjnene for beskidte bemærkninger, det sker, men de fleste af os vil rigtig gerne hjælpe.

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 18-12-07 22:10

metteto
Fik det at vide, da jeg hørte om siden.

Godkendelse af svar
Fra : madmax2

Dato : 18-12-07 22:12

Tak for svaret berpox.
Du skulle vel ikke kende til en side, hvor man kunne lære mere om den slags.

Ellers opretter jeg et spørgsmål, når der er gået lidt point på kontoen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-12-07 00:16

Næ....ikke en bestemt side - jeg er for det meste selvlært udi VB/VBA og bruger flittigt nettet i den sammenhæng.