/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Forskel på last og lyst
Fra : ans
Vist : 829 gange
10 point
Dato : 17-12-07 20:51

Hvad er forskellen på at have en last eller en lyst ????

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 20 point
Dato : 17-12-07 20:54

Forskellen ligger i, hvornår den givne handling er en belastning for personen. Men derfror kan man jo godt have lyst til sine laster LOOOL

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-12-07 20:56

Der ligger noget negativt i ordet "last"; det er noget "man" er nødt til at gøre, det er dog som regel lyst-betonet.
Lyst er (næsten) rent positivt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-07 20:58

Det ene kan være det andet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 20:59

En last vil ofte være objektivt betragtet. Hvis eksempelvis en mand med glæde ryger 60 cigaretter om dagen, må det siges at være hans store lyst, men set udefra er det klart en last, som vil koste ham livet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 21:00

Så mit svar til dig i den anden tråd er ikke forkert.... Laster er lyster... afhængig hvem der kigger med.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 21:00

Min store last, er alle mine lyster LOOOOOOL

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-12-07 21:08

Det kan godt være en last, at jagte kvinder....

Men det er lysten der driver værket

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 21:09

Nååå så er det derfor jeg hellere vil ha en spegepølsemad

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-12-07 21:26

så harjeg lyst til at få en last

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-12-07 21:27

en last.... er det ikke det der er bag på en lastbil?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 21:27

Er du osse til smørrebrød hihi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 21:28

Du har en last... Du kan spise forkogte perlekartofler ( men ikike pulvermos LOOL Hykler )

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 21:30

Nå jeg smutter. Har en underlig lyst.... skal ind og rive vinger af fluer hehehe

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-12-07 21:32

smørrebrød ja.. men helst højt belagt.. *GG*.. jeg skrev ikke at jeg spiste perlekartofler Klumme.. jeg skrev at de sagtens ku spises sammen med deller...

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-12-07 21:33

kæft du får travlt med at rende rundt efter fluer.. der er sguda ingen.. LOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 21:34

Ingen... nej det satsede jeg osse på, da jeg dybest set er Budistisk sporet med hang til højt smørrebrød LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 21:36

Citat
sagtens ku spises sammen med deller

ja ja den er go med dig. Hvad kan pulvermos så ikke spises til, når det skal være hurtigt, nemt og billigt Den kan du ikke redde søster

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 21:37

Blir nødt til at smutte. Skal lige regne den mat opg. fra Svend ud inden jeg skal i seng LOOL

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-12-07 21:42

pulvermos er kun "godt" når man ligger i telt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 21:46

Ligger man godt i det LOOOOOOOOOOOOOOOOOL Før eller efter det er tilsat vand

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 21:47

Det vil jeg satme kalde for en last der vil noget....nærmest en isme, altså sån seksuelt LOOL
Mosisme Det lyder helt jødisk

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-12-07 21:53

Ok - lad mig spørge med et pic.

Last eller lyst?! .... http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=85519

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-07 21:58

Citat
Klumme

Dato : 17-12-07 20:54

--------------------------------------------------------------------------------
Forskellen ligger i, hvornår den givne handling er en belastning for personen. Men derfror kan man jo godt have lyst til sine laster LOOOL

Citat
lyst [ —løst ] subst. -en, -er, -erne
1. en følelse af glæde og tilfredshed. · trang til at gøre el. få noget som kan underholde el. tilfredsstille én.

Citat
last [ —last ] subst. -en, -er, -erne
1. en skadelig tilbøjelighed el. en dårlig vane.

Er det ikke sådan at lasten driver lysten og lysten driver lasten.

Det ender i det samme summa summarum ... enten er man blevet tilfredsstillet eller det har været nedtur.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-12-07 21:59

Depends om who's looking

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-12-07 22:03
Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-12-07 22:34

ÅHHHHHHHHHHH

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-12-07 22:41

Jeres lyst her i tråden er belastende Åhh mit hoved og er på nicorette og det er ikke af lyst men for at stoppe en last
God jul
( og hold så K...

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 22:59

Den sidder ikke god Creamy, så det kan umuligt være dig selv

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 23:01

Det er jo nærmest et filosofi sp. Men jeg fornemmer at jeg ikke havde uret i mine første antagelser....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-12-07 23:07

Citat
Den sidder ikke god Creamy, så det kan umuligt være dig selv

Du har klikket på link nummer 2, ik?!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 23:08

Jo jo, men den sidder heller ikke godt på det første billede. Så smid den bare ud

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-12-07 23:09

Citat
Jo jo, men den sidder heller ikke godt på det første billede. Så smid den bare ud

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 23:11

Det er sgu da ikke dine LOOL De er meget ældre end dig, og du har heller ikke strækmærker i siderne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 23:12

De er osse større end dine LOOOOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-12-07 23:12

Jeg brækker mig snart af grin...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-12-07 23:14

Last: dårlig vane, skadelig tilbøjelighed

Lyst: få/have lyst til noget

I følge Nudansk ordbog

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 23:14

HVIS det er dine, så er der mere pat end creamy

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-12-07 23:16

Klumme, tag lige og klik på link nummer 2 igen - og scroll en anelse ..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 23:19

Hwa mener du med link 2

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-12-07 23:33

Han er fatsvag i dag Hi hi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-07 23:39

JA LOOL Fattede ikek en brik, men nu lysner det. Må hellere sove. det er alt det matematik der trætter

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-12-07 23:40

Citat
Han er fatsvag i dag Hi hi

Eller også kan han bare ikke se forskel på et par patter og en babynumse...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-07 23:49

creamy

Er du nu sikker på det er en babynumse .... det er jeg ikke.

Det må du så bevise.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-07 23:51

Nu er det tid, men vender tilbage.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-12-07 00:00

Citat
Er du nu sikker på det er en babynumse .... det er jeg ikke.

Nå det er du ikke. Jamen så forklar mig venligst, hvad det er, der stikker nedenfor BH'en, hvis det ikke er 2 buttede baby ben...

http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=85567

Jeg ved ikke hvad det er, du og klumme ser mindst af. Babser, eller babynumser?!

Da jeg viste min mand det første billede, var kommentaren: "Det der, det er sq ikke babser. Det er en røv"

Men han ser selvfølgelig også begge dele dagligt...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-12-07 09:06

Hvis ellers i tør åbne denne fil fra ekstrabladet så er det i hvertilfælde ikke barnenumser der er tale om her men nok noget andet fyld Gad vide om de har været en tur forbi Bamsefabrikken ved Tivoli
Hav en god dag Suno

http://ekstrabladet.tv/musik/article370017.ece

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-12-07 09:09

Her er vel egentlig også tale om Lyst ....Last... belast ....ning.... havde lie ..... kramme.... lyst Nå øhhhhh må osse videre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-12-07 17:56

vedikkealt

Du får lige en pause i denne tråd. Jeg kunne svare på dit spørgsmål http://www.kandu.dk/spg114463.aspx, men da du har blacklistet mig , så får du også en hvilepause.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-12-07 18:28

vedikkealt

Synes du ikke det er dobbeltmoralsk at deltage i denne tråd, når jeg generelt er blacklistet hos dig.

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 24-01-08 21:24

Tak for svaret Klumme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-08 21:28

Tak Ans.

Det var da meget betænkeligt af dig Det var lige hvad jeg havde lyst til