/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Du ved du er.....
Fra : Laika_pigen
Vist : 589 gange
100 point
Dato : 17-12-07 19:47

Fra Aalborg når .....

- Du refererer til "Vesterbro" som et gadenavn.

- Du er vant til at høre ordene; "Jeg kom liig gåens henad gaaadn".

- Eller for den sags skyld; "så fyred han mig liig én i
hood´e"

- Man siger hunneeeree kroner (100 kr)

- Du har brugt undskyldningen "broen var oppe".

- "Overmaje" er det mest udtryksfulde tillægsord du
kender

- Du ved hvem manden med "VAGTTÅRNET" er

- Du synes Nørresundby af en eller grund er forkert.

- Du er klar over at Karneval i Aalborg er større end karneval i Kbh.

- Det varmer dit hjerte at støde på "jeg elsker blondiner"-dværgen.

- Du ALDRIG er i tvivl om hvor folk går hen, når de siger "i Gaden".

- Du konstant bliver irriteret over folk der staver det "Ålborg".

- Du kan møde en ny fyr/pige i byen og være sikker på at du kender en, der kender en, der kender vedkommende..

- Det aldrig har faldet dig ind det kunne være farligt at gå hjem alene kl. 4 om morgenen

- Du møder manden med firkantet hul i hovedet hver dag og han stadig ikke husker dig.

- Du kan udtale 'Prøvliåhørhær' som var det ét ord

- Du siger: " Det koster føøøøøør'" i stedet for "Det koster 40 kr".

- Du bliver forarget over at skulle betale for at komme ind på et diskotek

- Du aldrig har været beskidt, men ofte været måw´e

- Du bliver pavestolt når Aab vinder

- Du føler dig stødt når AaB fejlagtigt staves Aab

- Du ved der altid er vejrarbejde på Østre Allé i Sommerhalvåret.

Accepteret svar
Fra : Tilde38

Modtaget 110 point
Dato : 17-12-07 19:49

ja så

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-12-07 19:53

Hahaha også kan man endda også sige til TaxaChaufføren at du bare skal sættes af for enden af "Gaden"!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-12-07 20:07

Og spørgsmålet er

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-12-07 20:08

jammen intet, syntes bare den var god!

Kommentar
Fra : vith

Dato : 17-12-07 20:14

http://peecee.dk/?id=85457

Så ved du at du er i Jylland!

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-12-07 20:15

Ja squ *GH*

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 20:22

Vith.... det billede er da vist misvisende, plejer der ikke altid at være halve grise (gangbar mønt) på de trailere???

Kommentar
Fra : vith

Dato : 17-12-07 20:30

nordsted1 - jeg ved det ikke, jeg har ikke boet herovre så længe!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 21:26

Vith, vores venner som bor derovre, bor i det område af Jylland, hvor momsen ikke er slået rigtigt igennem, og de siger alle handler med flæskesider

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-12-07 21:36

Gisp Nordsted.. er ½ grise gangbar mønt her ovre... så sku man sademe være blevet bondekone..

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-12-07 21:37

Jeg kan huske min far snakkede om sorte grise, da jeg var barn..(han var slagter) og jeg kikkede forventningsfuldt ind i alle de grisestier jeg kunne komme til, og det var jo MEGET sjældent at jeg så en Sort gris altså *G*

Kommentar
Fra : vith

Dato : 17-12-07 21:46

nordsted1 - vi har ikke selv grise og har kun en lille fryser, så det er måske derfor.
Men det er med momsen er ganske vist!
Ellers går det meget ud på at bytte.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 21:51

Det ku' være jeg skulle flytte derover, det er godt nok billigere end her (Nordsjælland), og så den jyske humor åååh den er skøn

Ja, bytteriet har jeg også hørt om, - men det er nok for dem der ikke har fået påmonteret en "jydekrog" og indkøbt traileren?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 17-12-07 21:57

ja, jeg kan da varmt anbefale at flytte herover (kommer selv fra nordsjælland!)
Huspriserne er så lave (i forhold til nordsjælland) at man tror det er løgn.

Og vi er da blevet så integrerede at vi begge har jydekrog på vores biler - ja selv havetraktoren har jydekrog!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 22:08

Jamen Vith (jeg har en gang gået i skole med en Vith, er det et alm. efternavn??) integrationen går jo forrygende. Ka du så også sproget??

Ellers kan du lige få en ordbog, så du ka' begå dig

http://www.ambassen.dk/ord/jyde.php

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-12-07 22:10

Tak for svaret Tilde38.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 22:13

Øv lukker og slukker du allerede, så ka vi ikke snakke mer

Nå skidt pyt, så ses vi nok i en anden tråd

Kommentar
Fra : vith

Dato : 17-12-07 22:14

nordsted1 - tak for ordbogen (har hårdt brug for den!!)

og jeg hedder ikke vith til efternavn - så vi har nok ikke gået i skole sammen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 22:17

Vith, måske det er nemmest at lærer jysk, når du kommer hjem fra en julefrokost, så tror jeg tungen har nemmere ved at finde ud af det??

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-12-07 22:19

det var da så lidt..

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-12-07 22:21

hehe den som svarede først skulle alligevel ha pointene.
Så det kunne ha været hvem som helst

Kommentar
Fra : vith

Dato : 17-12-07 22:24

Det må prøves

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-12-07 22:30

vi er hurtige vi jyder.. .. på nær når vi slæver rundt på ½ grise.. vi har ikke alle jydekrog på..

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-12-07 22:31

Ja det er skam ikke altid lige nemt. *GG*

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 22:33

Citat
hehe den som svarede først skulle alligevel ha pointene

jam jam, det var ikke det jeg mente, jeg mente at nu var jeg lige ved at få et nærmere kendskab til jyder, og så slukker og lukker du

Tilde38..... du er vist ikke "ægte" jyde, når du ikke har krog

Kommentar
Fra : vith

Dato : 17-12-07 22:40

Tilde38 - hvordan i alverden skal vi så kunne skære alle jyder over een kam, hvis du "ødelægger" statistikken ved ikke at have jydekrog?

Har du så pick-up eller kassevogn?

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-12-07 22:43

Har heller ikke jydekrog.

Men det er fordi min bil ikke må trække andet end en tom mælkekasse. *GG*

Det er en Golf I fra 83.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 22:47

Nu kan jeg ikke finde ud af jyder mere, to der ikke har jydekrog??? Bor i meget tæt på Fyn, måske så tæt, at i nærmest er fynboer så??

Kommentar
Fra : vith

Dato : 17-12-07 22:48

ja, jeg er osse forvirret nu!

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-12-07 22:48

Bor vist i den anden ende af landet. Nærmer Aalborg, Men det er jo lige før det er Sverige. Så man er vist lovlig Undskyldt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 22:52

Ehm... det er nok også lidt uhandy' at kører rundt med trailer i Aalborg, meeeen jeg troede nu i alle kørte rundt med en, du må da også mangle den, når du skal på udsalg??? det er i vist også rigtig gode til.

Jeg var engang på tilbudsjagt med min jydeveninde, stor var forundringen, da hun efter handlen, fremdrog en stor pose, med nybagte boller og termokaffe, ..... hun blev så sulten når hun havde sparet penge, sagde hun

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-12-07 22:54

Nej da har da ikke brug for en trailer. *GG* Alt sammen kan sagtens være i Golfen eller må jeg bare spænde det på taget. hahaha

Puhhaaa lyder ikke godt det med at blive sulten når man spare penge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 22:58

Ikke nok med at jeg var ved at flække af grin, af hendes oppakning (det smagte nu godt), så blev det også noget af en opgave, at få åbnet termokanden, hun havde lukket den så godt, at vi to tøser ikke kunne få den op, så vi måtte pænt gå rundt på p-pladsen, og finde en der kunne hjælpe, men vi fik da "hul" på den -- og det der med at jyden er stærk og sej,---- passede i hvert tilfælde ikke her

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-12-07 23:01

Godnat og sov godt.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-12-07 23:09

jamen jeg kan ikke få en trailer der er mindre end min Corsa.. LOL.. jeg er jyde.. helt ned i tåspidsen af mine røjsere.. vith.. jeg har en forkærlighed for at ødelægge statistikker.. (jeg er ikke som de andre).. LOL