/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Alder på volvo penta
Fra : 6828
Vist : 790 gange
100 point
Dato : 17-12-07 18:09

Hej
Kan man finde ud af hvor gammel en volvo penta indenbords motor er
på nettet ????????

Hilsen 6828

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-12-07 18:19

Har du prøvet at aflæse nr. på typ.plade, og spørge ved forhandler af Volvo?
Ellers vil den typisk være af samme årgang som båden, og sikre dig, Hvis det er ved handel. at få det nedskrevet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-12-07 18:47

hvis du sender en mail til volvo med oplysning om motornummer, får du alderen oplyst. de kan sige på dato hvornår den er produceret.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-12-07 21:31

Hejsa
Hvis du går ind her:
http://www.volvo.com/volvopenta/denmark/da-dk/applications/Dealer+locator/
Søg på dit område og forhandler og så får du Volvo Pentas nærmeste autoriserede forhandler.
Han både kan og vil hjælpe dig--bare fat "negerknoglen"
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 18-12-07 17:38

Jo - det kan lade sig gøre på nettet!
Gå ind på: http://www.marinshopen.se/
Tryk på "Modellguide"
Tryk på "Volvo Penta"
Find årgangen på din motor via motortypen (Står på motoren)

Mvh. og held og lykke - Akaup.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-12-07 11:04

->akaup
Så må jeg have misforstået noget
Dit link viser at f.eks. MD1 er lavet mellem 1958 og 1970???
Hvis spørgers motor er en MD1 hvor gammel er den så
Men i øvrigt et rigtig godt link
Mvh
dabj