/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Proteiner.
Fra : Sallus
Vist : 504 gange
50 point
Dato : 16-12-07 18:19

Når man fodre efter principperne i Barf, hvorfor er det så lige at det er så vigtigt at proteinet kommer fra mange forskellige kilder. Jeg troede at protein var protein????
M.V.H
Sallus

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 16-12-07 18:56

nej protein er en mangfoldighed af stoffer.
ved fordøjelsen opdeles de i aminosyrer , og kan så i cellerne sættes sammen til nye proteiner, men kun ud fra de aminosyrer, som var i føden. Så visse proteiner i kroppen er afhængig af at de tilsvarende aminosyrer findes i kosten.
Derfor er en mangfoldighed af forskellige proteiner i føden vigtig, for de bygges af forskellige aminisyrer.

Den fulde forklaring er meget længere og mere indviklet.

Godkendelse af svar
Fra : Sallus

Dato : 16-12-07 19:02

Tak for svaret transor.